Vakantie topic!
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Re: Vakantie topic!
@ Raymond, Goede vakantie toegewenst.
@ WM, welkom terug. Leuke plaatjes hoor. Toch een mooi zicht, een BMW 3-touring als trekauto.
Wellicht wil ik nog wel de naam van de camping weten want wij zijn voornemend om naar Toscane te gaan volgend jaar.
@ WM, welkom terug. Leuke plaatjes hoor. Toch een mooi zicht, een BMW 3-touring als trekauto.
Wellicht wil ik nog wel de naam van de camping weten want wij zijn voornemend om naar Toscane te gaan volgend jaar.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- gerrit323
- E21 VIP
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
+1
@Mike .. fijn te lezen dat je ook zo van toscane hebt genoten als wij ..
@Mike .. fijn te lezen dat je ook zo van toscane hebt genoten als wij ..

1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- bmw328ie21
- E21 VIP
Onze vakantie zit er ook weer op,
We zijn 3 weken met vakantie geweest in Blanes (spanje).
We hadden 10 jaar een sleurhut in Spanje staan maar was nodig aan vervanging toe.
Dus dit jaar voor het eerst een andere sleurhut meegenomen naar de camping in Spanje.
Moet zeggen dat dat een ervaring rijker is geweest (nog nooit met een sleurhut gereden)
We moesten ook de hele weg in zijn 4 de versnelling rijden en dat 1550 km.
Normaal moet ik 3x tanken van 60 liter nu moest ik 6 x tanken.Vooral als je een berg opging ging de benzine meter flink omlaag.Had ik niet verwacht van de Opel vectra GTS 1,8 16V.Maar dat mocht de pret niet drukken.
We hadden nog geluk gehad vanwege de bosbranden.Zaterdag kwamen we aan en maandag daarna was de weg van de grens afgesloten/Dus net op tijd.We konden in de bergen zien dat het best heftig is geweest.We zaten er 35 km ervandaan.
Maar al met al hebben we een leuke en uitgeruste vakantie gehad.
We hebben niet veel foto's gemaakt maar wel veel gefilmd.
Morgen weer aan de arbeid das minder.
Onze nieuwe sleurhut

Ons plekje op de camping

Met z'n 4 tjes bij de Millau brug op de terugweg

Groetjes Sven * familie
We zijn 3 weken met vakantie geweest in Blanes (spanje).
We hadden 10 jaar een sleurhut in Spanje staan maar was nodig aan vervanging toe.
Dus dit jaar voor het eerst een andere sleurhut meegenomen naar de camping in Spanje.
Moet zeggen dat dat een ervaring rijker is geweest (nog nooit met een sleurhut gereden)
We moesten ook de hele weg in zijn 4 de versnelling rijden en dat 1550 km.
Normaal moet ik 3x tanken van 60 liter nu moest ik 6 x tanken.Vooral als je een berg opging ging de benzine meter flink omlaag.Had ik niet verwacht van de Opel vectra GTS 1,8 16V.Maar dat mocht de pret niet drukken.
We hadden nog geluk gehad vanwege de bosbranden.Zaterdag kwamen we aan en maandag daarna was de weg van de grens afgesloten/Dus net op tijd.We konden in de bergen zien dat het best heftig is geweest.We zaten er 35 km ervandaan.
Maar al met al hebben we een leuke en uitgeruste vakantie gehad.
We hebben niet veel foto's gemaakt maar wel veel gefilmd.
Morgen weer aan de arbeid das minder.
Onze nieuwe sleurhut

Ons plekje op de camping

Met z'n 4 tjes bij de Millau brug op de terugweg

Groetjes Sven * familie
- jamesV
- E21 Pro
zeer leuk om dit allemaal te lezen. Ook wij zijn goed en wel terug thuis geraakt (ondanks de autoproblemen). Wij zaten niet zo veraf zoals de meesten.. wij zaten in Nederland! En ja.. die Nederlanders vallen best mee
. We hebben 5 leuke dagen gehad in Ponyparkcity. Zeer vriendelijk en behulpzaam alleen zijn de huisjes echt 'back to basic'. Anderzijds zit je ook niet zoveel in het huisje. Grootste minpunt: om 22u gingen de deuren van de Saloon onherroepelijk dicht. Oplossing was om net voor 22u nog een heeeeeeel grote bestelling te halen en dan op het terras opdrinken terwijl ze aan het opruimen waren (met de nodige boze blikken). Conclusie... de Nederlanders zijn zeer vriendelijk tot 22u
. De terugweg was een ander verhaal. Voor amper 400 km hebben we 6u in de auto gezeten.. letterlijk! File, file en nog eens file. Pas na Antwerpen konden we lekker doorijden. Al bij al dus een leuke vakantie gehad.. vooral de kids vonden het reuze en daar doe je het toch voor.
Ons huisje

onder het motto, het moet niet altijd een hond zijn: op het terras met onze pony

Het BBQ concept was ook zeer leuk.. vlees kopen en zelf bakken terwijl je op het terras zit

Ons huisje

onder het motto, het moet niet altijd een hond zijn: op het terras met onze pony

Het BBQ concept was ook zeer leuk.. vlees kopen en zelf bakken terwijl je op het terras zit

- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Goede berichten allemaal, okee behalve de files van James dan, wat was er aan de hand, vrijdag- of zondagspits (terugkerende vakantiegangers) meegepakt?
Regards/groeten, Jeroen
Afgelopen vrijdag teruggekomen uit Kroatië, eigenlijk vroeger dan verwacht omdat we niet echt een leuke camping in Slovenië konden vinden welke nog plek had. Ik ga nog een groter vakantieverslag doen, omdat de camera nog bij mijn vriendin ligt.
Hier al wel vast een teaser die ik toevallig met mijn mobiel had gemaakt.

Dit is op de camping in Kroatië, alle dagen boven de 30 graden gehad.
Terugweg via de Julische Alpen gegaan, de bergpas door Slovenië en kleine stukjes Italië, 18% hellingen, érg leuk rijden. Filmpjes volgen nog!
Hier al wel vast een teaser die ik toevallig met mijn mobiel had gemaakt.

Dit is op de camping in Kroatië, alle dagen boven de 30 graden gehad.
Terugweg via de Julische Alpen gegaan, de bergpas door Slovenië en kleine stukjes Italië, 18% hellingen, érg leuk rijden. Filmpjes volgen nog!
Niet de hele weg, naar mijn idee heeft hij even op 5 poten gelopen (hij begon onderin toeren wat meer te schokken, had ook flink wat vermogensverlies). Ik ben toen gestopt, gekeken, maar kon niet echt wat vinden, oliepijl gelijk maar even gecheckt enzo, en daarna weer gaan rijden en het was over. Dit was op de terugweg dus ik heb er verder maar niks aan gedaan. Nu loopt hij ook nog gewoon lekker, alleen toen ik hem thuis een keertje flink wou doortrekken om te kijken of ik echt geen vermogenverlies had stopte hij bij ongeveer 5600 toeren en toen kwam er een knal uit de uitlaat, dus eerst de ontstekingsdelen eens nalopen/vervangen en dan de ontsteking opnieuw laten afstellen?
Gr Robbert
Gr Robbert
- Jeroen
- Site Admin
Even bougies controleren of er een aan afwijkend beeld geeft, maar ik denk in eerste instantie aan een slechte bougiekabel
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Herkenbaar! Het afgelopen OGP weekend leuk opgereden met eigenaren van ouder en nieuwer spul en dat gaat doorgaans leuk en met respect. Totdat er een ei in een nieuw type Golf GTi mee gaat doen die zo ongeveer je achterbumper begint af te stoffen als er voor mij geen ruimte is om sneller te gaan (en zoals altijd bij elke bocht weer compleet uit het zicht is verdwenen). Vind ik normaal al heel vervelend maar helemaal als je met een van de oude autootjes op pad bent, compleet respectloos mede omdat ik weinig vertrouwen heb in de betrokkenheid, stuurmanskunsten of het reactievermogen van de stereotype VAG rijder (scheefgezakt achter het stuur, veel te ver van het stuur, één hand bovenop datzelfde stuur, en erg druk met van alles maar niet met het verkeer... je kent ze wel). Dat kansloze gekleef zie je trouwens wel vaker bij VAG vollek, bijvoorbeeld als je zo'n hok achter je hebt rijden en jij voor je wat meer ruimte laat vallen dan de betreffende bestuurder nodig acht, dan proberen ze je blijkbaar wat op te duwen. Werkt overigens averechts...raymondw wrote:...
Verder heb ik zoals altijd weer de nodige ruzie met bestuurders van VAG-auto's. Met name Audi's ervaar ik als irritant. Dat heeft niets met de auto te maken, maar wel met het gedrag van de bestuurder(s). Een voorbeeld was een A7 die mij in een drukke sectie achterop reed; je herkent die types al ruim van te voren. Ze rijden met zeer hoge snelheid op hun voorligger (bij voorkeur in de LED-mode) om tegen wil en dank as op het allerlaatste moment te remmen, maar op een dusdanig korte afstand dat ze je wel weg kunnen kijken en al dan niet ongeduldig naar links en rechts koekeloeren. Maar ja, met 180km/h op de linkerbaan en de rechterbaan vol met vrachtauto's en ander langzaam verkeer voel ik mij niet geroepen om ruimte te maken (die er niet is). Grappig is dat de groep die zich als een hork in het verkeer gedraagt, in de meeste gevallen een Audi rijdt, maar VW rijders kunnen er ook wat van.
De komende dagen gaan we ons lekker in de bergen vermaken. Ik wil zowiezo de Hexenkopf (3035mtr) beklimmen en met mijn jongste zoon een leuke route lopen welke voor hem behoorlijk uitdagend zal zijn.
Als het meezit ga je morgen de Hexenkopf doen geloof ik, succes en plezier alvast!
Regards/groeten, Jeroen
The Hexenkopf is het helaas niet geworden en hij is te link om alleen te beklimmen, dus ik ben vandaag meegeweest met een tour naar de Pezid en de Riefenkopfe achter in Serfaus. Voor een foto-impressie klik hierJeroen wrote:Als het meezit ga je morgen de Hexenkopf doen geloof ik, succes en plezier alvast!
Carpe Diem, Raymond
Zondagochtend 29 juli om 06:00 vertrokken naar Kroatie. De eerste 500 kilometer gingen flekkeloos, daarna steeds meer wegwerkzaamheden en files gehad.

Rond 19.00 zijn we maar eens een pension/hotel gaan zoeken in Flachau. Het is pension 'Schnitzel' geworden

Volgende dag om 9 uur begonnen met rijden, (nog) niet echt warm maar dat is juist wel lekker rijden in een auto zonder airco.

Geen last gehad van files, alleen even stilgestaan bij de grens van Slovenie/Kroatië (daar doen ze nog aan paspoortcontrole, op een 2-baansweg tegen de berg op wachten totdat je aan de beurt bent). Later spraken mijn vriendin en ik nog wat mensen op de camping die rond dezelfde tijd als ons hebben moeten wachten bij de grens, de boordcomputer van hun auto had 42 graden aangegeven, dat is misschien een beetje overdreven maar gloeiende gloeiende wat wás het warm!!
We kwamen uiteindelijk rond 2 uur aan op camping 'Amarin', een camping aan zee vlakbij het prachtige stadje 'Rovinj'.
Vanaf de camping konden we met een taxiboot (tot kwart over 12 's nachts!) heen en terug naar Rovinj, tof! En die man verdient goud geld, 20 Kuna p.p. héén, en 20 Kuna p.p. terug (20 Kuna is net geen 3 euro), niet duur voor een leuk boottochtje maar regelmatig meer dan 70 man zien uitstappen/instappen.
Hier nog een plaatje nadat we de tent hadden opgezet op het heetst van de dag.

's Avonds was het dan ook heerlijk om een lekker koud biertje te drinken op het geweldige terras:

Vanwege de hitte (alle dagen grofweg tussen de 34 en 38 graden gehad) natuurlijk ook laat eten (Schotelbraaien met zaklamp
), laat naar bed, en dan 's middags siesta op het strand!

We zaten dus op een camping in Rovinj, maar we zijn niet alleen daar geweest. We hebben Porec en Pula bezocht, was leuk! Ook zijn we zomaar een keer gaan rijden, gewoon eens iets het binnenland in. Hier zijn we nog een verdwaald stelletje tegengekomen van rond de 23 jaar? Ze zochten Rovinj, en ze waren (jawel!) met een zwarte E30 323i, natuurlijk juist toen geen fototoestel en mobiel bij me. We hebben het stelletje naar Rovinj geleid, paar minuutjes gekletst en vervolgens hebben we beide onze eigen weg vervolgd.
Limski Kanaal:

Uit eten:

Amfitheater van Pula, worden elke week nog concerten in gegeven!

Rovinj:

9 Augustus zijn we weer vertrokken uit Kroatië om te beginnen aan een bergroute door de Julische Alpen, we zijn bij Triëste begonnen. De exacte route zal ik nog vertellen maar die ligt momenteel boven, en ik ben nu niet zo snel boven met mijn enkel. Ik heb ook nog enkele filmpjes gemaakt, hoe kan ik die plaatsen?
Uiteindelijk geen leuke camping met plaats kunnen vinden in de Julische Alpen, we zijn dus maar gewoon doorgereden naar Villach. Hier hebben we een een pension gezocht en we hebben onverwachts nog een verassend leuke (en late) avond gehad. We hebben dan ook besloten om de volgende dag maar iets langer uit te slapen. Zo gezegd zo gedaan en we zijn ongeveer om 10 uur vertrokken. Achteraf een slecht besluit want we kwamen toch in de file bij Nurnberg! 2 uur compleet stilgestaan (kettingbotsing). Na Nurnberg hebben we nog een paar files gehad om uiteindelijk pas om 1 uur thuis te zijn (niet te lang gestopt, tanken/plassen en 1x bij de burgerking).
Hier nog een foto waar iedereen na veel gepriegel ruimte heeft gemaakt voor 3(!) ambulances, 2 politiewagens, een politiemoter en een sleepwagen.

Al met al weer veel meegemaakt en een echte topvakantie gehad!
De filmpjes krijgen jullie dan nog tegoed.
Groeten Robbert.

Rond 19.00 zijn we maar eens een pension/hotel gaan zoeken in Flachau. Het is pension 'Schnitzel' geworden

Volgende dag om 9 uur begonnen met rijden, (nog) niet echt warm maar dat is juist wel lekker rijden in een auto zonder airco.

Geen last gehad van files, alleen even stilgestaan bij de grens van Slovenie/Kroatië (daar doen ze nog aan paspoortcontrole, op een 2-baansweg tegen de berg op wachten totdat je aan de beurt bent). Later spraken mijn vriendin en ik nog wat mensen op de camping die rond dezelfde tijd als ons hebben moeten wachten bij de grens, de boordcomputer van hun auto had 42 graden aangegeven, dat is misschien een beetje overdreven maar gloeiende gloeiende wat wás het warm!!
We kwamen uiteindelijk rond 2 uur aan op camping 'Amarin', een camping aan zee vlakbij het prachtige stadje 'Rovinj'.
Vanaf de camping konden we met een taxiboot (tot kwart over 12 's nachts!) heen en terug naar Rovinj, tof! En die man verdient goud geld, 20 Kuna p.p. héén, en 20 Kuna p.p. terug (20 Kuna is net geen 3 euro), niet duur voor een leuk boottochtje maar regelmatig meer dan 70 man zien uitstappen/instappen.
Hier nog een plaatje nadat we de tent hadden opgezet op het heetst van de dag.

's Avonds was het dan ook heerlijk om een lekker koud biertje te drinken op het geweldige terras:

Vanwege de hitte (alle dagen grofweg tussen de 34 en 38 graden gehad) natuurlijk ook laat eten (Schotelbraaien met zaklamp

We zaten dus op een camping in Rovinj, maar we zijn niet alleen daar geweest. We hebben Porec en Pula bezocht, was leuk! Ook zijn we zomaar een keer gaan rijden, gewoon eens iets het binnenland in. Hier zijn we nog een verdwaald stelletje tegengekomen van rond de 23 jaar? Ze zochten Rovinj, en ze waren (jawel!) met een zwarte E30 323i, natuurlijk juist toen geen fototoestel en mobiel bij me. We hebben het stelletje naar Rovinj geleid, paar minuutjes gekletst en vervolgens hebben we beide onze eigen weg vervolgd.
Limski Kanaal:

Uit eten:

Amfitheater van Pula, worden elke week nog concerten in gegeven!

Rovinj:

9 Augustus zijn we weer vertrokken uit Kroatië om te beginnen aan een bergroute door de Julische Alpen, we zijn bij Triëste begonnen. De exacte route zal ik nog vertellen maar die ligt momenteel boven, en ik ben nu niet zo snel boven met mijn enkel. Ik heb ook nog enkele filmpjes gemaakt, hoe kan ik die plaatsen?
Uiteindelijk geen leuke camping met plaats kunnen vinden in de Julische Alpen, we zijn dus maar gewoon doorgereden naar Villach. Hier hebben we een een pension gezocht en we hebben onverwachts nog een verassend leuke (en late) avond gehad. We hebben dan ook besloten om de volgende dag maar iets langer uit te slapen. Zo gezegd zo gedaan en we zijn ongeveer om 10 uur vertrokken. Achteraf een slecht besluit want we kwamen toch in de file bij Nurnberg! 2 uur compleet stilgestaan (kettingbotsing). Na Nurnberg hebben we nog een paar files gehad om uiteindelijk pas om 1 uur thuis te zijn (niet te lang gestopt, tanken/plassen en 1x bij de burgerking).
Hier nog een foto waar iedereen na veel gepriegel ruimte heeft gemaakt voor 3(!) ambulances, 2 politiewagens, een politiemoter en een sleepwagen.

Al met al weer veel meegemaakt en een echte topvakantie gehad!
De filmpjes krijgen jullie dan nog tegoed.
Groeten Robbert.
- Jeroen
- Site Admin
Leuk verslag en dito plaatjes! Filmpjes gaat het beste via youtube dan worden ze opgenomen in je bericht, zie hiervoor: http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=15937
Je kunt ook de complete url van een andere filmpjes site plaatsen alleen dan moet je daarna soms op het cameraatje klikken wat rechts naast de link staat, soms geeft 'ie 'm ook gelijk weer bijv met Vimeo:
Je kunt ook de complete url van een andere filmpjes site plaatsen alleen dan moet je daarna soms op het cameraatje klikken wat rechts naast de link staat, soms geeft 'ie 'm ook gelijk weer bijv met Vimeo:
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
staat er toch lekker bij, die 323i van je Robbert! Deze verdient eigenlijk wel een eigen topic in het E30 deel!
leuke vakantie pica's!
leuke vakantie pica's!
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
+1staat er toch lekker bij, die 323i van je Robbert!
So many cars, so little time