Charlotte, 315 '83

Post Reply
Leonidas
E21 Fanatic
Posts: 341
Joined: Sun Jun 13, 2010 10:00 am
Location: Genemuiden

Re: Charlotte, 315 '83

Post by Leonidas »

Wondermike wrote:Heeft ze eindelijk de (uitlaat) pijp aan maarten gegeven :wha
Dag na APK scheurt me de achterdemper af... en van voorpijp naar middenpijp heeft het bakwerk het ook begeven dus nu maar een splinternieuwe eronder.
Is dat vervangen een beetje te doen zonder brug of put?


Leonidas
E21 Fanatic
Posts: 341
Joined: Sun Jun 13, 2010 10:00 am
Location: Genemuiden

Re: Charlotte, 315 '83

Post by Leonidas »

Zouden deze op mijn 15 inch velgen passen? http://cgi.ebay.de/BMW-1502-2002-turbo- ... 500wt_1156
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11875
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Charlotte, 315 '83

Post by 323baur »

Leonidas wrote:
Wondermike wrote:Heeft ze eindelijk de (uitlaat) pijp aan maarten gegeven :wha
Dag na APK scheurt me de achterdemper af... en van voorpijp naar middenpijp heeft het bakwerk het ook begeven dus nu maar een splinternieuwe eronder.
Is dat vervangen een beetje te doen zonder brug of put?
Prima, maar tis wel wat meer klooien.
Vooral als je de boel moet loskrijgen van het spruitstuk.
Voor jou het voordeel dat je alles loskan rukken, scheelt veel werk!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29936
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Charlotte, 315 '83

Post by Jeroen »

Even de motor warmdraaien en daarna (met enige voorzichtigheid ivm vingers branden) de moeren bij het spruitstuk losdraaien, dan heb je de minste kans dat je de boel kapot draait.
Regards/groeten, Jeroen
Leonidas
E21 Fanatic
Posts: 341
Joined: Sun Jun 13, 2010 10:00 am
Location: Genemuiden

Re: Charlotte, 315 '83

Post by Leonidas »

Jeroen wrote:Even de motor warmdraaien en daarna (met enige voorzichtigheid ivm vingers branden) de moeren bij het spruitstuk losdraaien, dan heb je de minste kans dat je de boel kapot draait.
Ok bedankt voor de tip! Beetje w-nogwat erbij en los die handel!
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29936
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Charlotte, 315 '83

Post by Jeroen »

Ja, met name aan de kant van de flens op het uitlaatspruitstuk wil de boel door de warmte en leeftijd nogal eens goed roestig zijn en daar wil je niet dat de boel afbreekt want als je pech hebt kun je dan ook het uitlaatspruistuk gaan vervangen en de bouten van het uitlaatspruitstuk aan de kop gaan net zo lekker los. Misschien is het nog beter zelfs om even te zorgen dat je een mini-brandertje erbij hebt om de boel even roodgloeiend te stoken. En dan heel voorzichtig, heel rustig aan losdraaien...
Regards/groeten, Jeroen
Leonidas
E21 Fanatic
Posts: 341
Joined: Sun Jun 13, 2010 10:00 am
Location: Genemuiden

Re: Charlotte, 315 '83

Post by Leonidas »

http://www.uitlaatdiscounter.nl/index.p ... _1318_1319

Hier kom ik op een totaal van 194.80 inclusief BTW

Dan alles nieuw incl. de bevestigingsmaterialen
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2976
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: Charlotte, 315 '83

Post by loentje »

Heb nog wel een einddempertje liggen en kan hem verzenden, maar is niet nieuw, goede gebruikte!

groeten loentje
User avatar
Ed
Upcoming E21 fanatic
Posts: 129
Joined: Sat Mar 28, 2009 10:14 am
Location: Grunn

Re: Charlotte, 315 '83

Post by Ed »

Jeroen wrote:Ja, met name aan de kant van de flens op het uitlaatspruitstuk wil de boel door de warmte en leeftijd nogal eens goed roestig zijn en daar wil je niet dat de boel afbreekt want als je pech hebt kun je dan ook het uitlaatspruistuk gaan vervangen en de bouten van het uitlaatspruitstuk aan de kop gaan net zo lekker los. Misschien is het nog beter zelfs om even te zorgen dat je een mini-brandertje erbij hebt om de boel even roodgloeiend te stoken. En dan heel voorzichtig, heel rustig aan losdraaien...


De moeren van de voorpijp aan het spruitstuk gaan zo los bij Charlotte!

De gehele voorpijp tot aan de middendemper heb ik vervangen voor een nieuwe van de dealer (NOS)... Dus waar zat het bak en braadwerk dan? Denk dat dan de pijp van de middendemper dood is gegaan, voorpijp (downpipe) kan zeker te weten nog niet dood zijn...

Even zo goed blij om te horen (lezen) dat ze weer een jaar mee mag :)

PS je foto's kan ik niet zien zonder in te moeten loggen.. helaas geen accountje daar.. :(
[url=http://www.sharknosemeeting.com/][img]http://www.sharknosemeeting.com/banner2.jpg[/img][/url]

E30/316/86
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/270640.html][img]http://images.spritmonitor.de/270640_5.png[/img][/url]
Leonidas
E21 Fanatic
Posts: 341
Joined: Sun Jun 13, 2010 10:00 am
Location: Genemuiden

Re: Charlotte, 315 '83

Post by Leonidas »

Hey Ed hoe krijg ik die foto's dan rechtstreeks hier op t forum?

Dan heeft degene na jou de pijperitus eronder weggehaald denk ik...
bij de verbinding van de voorpijp naar de middenpijp was om de bouten heen gebakt... en wel op zo'n deskundige manier dat er niks meer van te redden is.. Als ik m eronder weg heb zal ik wat foto's maken!
User avatar
Ed
Upcoming E21 fanatic
Posts: 129
Joined: Sat Mar 28, 2009 10:14 am
Location: Grunn

Re: Charlotte, 315 '83

Post by Ed »

Dat is toch te gek voor woorden ...

Nou ja.. foto's kan je ook hosten via bijvoorbeeld photobucket.com
Wel een accountje aanmaken daar en dan uploaden, [img]je%20foto[/img] gebruiken en hier plakken...

Greetz
[url=http://www.sharknosemeeting.com/][img]http://www.sharknosemeeting.com/banner2.jpg[/img][/url]

E30/316/86
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/270640.html][img]http://images.spritmonitor.de/270640_5.png[/img][/url]
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19130
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Charlotte, 315 '83

Post by uwbuurman »

verbaast me niets. Charlotte is dermate van lichte zeden, daar hebben meer kerels aangezeten dan aan juffrouw Holland.... DIe pijp is vast ook onder een andere auto gegaan!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Leonidas
E21 Fanatic
Posts: 341
Joined: Sun Jun 13, 2010 10:00 am
Location: Genemuiden

Re: Charlotte, 315 '83

Post by Leonidas »

Even een kwestion.. Tijdens het rijden gaat heel af en toe mn olielampje branden. Hoeveel Olie moet er dan bij in? litertje?
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Charlotte, 315 '83

Post by Wondermike »

Volgens mij heeft Charlotte haar peilstokje toch nog wel?
Die heb ik niet misbruikt.

Begin met een halve liter, even de tijd geven en dan weer controleren.
So many cars, so little time
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29936
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Charlotte, 315 '83

Post by Jeroen »

Hoe hoog staat je oliepeil nu? Als het oliepeil niet onder min komt en je doet geen al te gekke Tarzanbocht ofzo dan mag het lampje niet aangaan. Tussen min en max zit een liter, overvullen niet meer dan ca 2mm op de peilstok. Maar als je met genoeg olie dit probleem hebt kun je even je oliedruk laten meten bij een garage, kunt ook eerst even je oliedrukzender controleren. Lekt 'ie en dat is niet heel ongewoon, dan wordt het gewoon tijd om de zender te vervangen.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply