Als je dan toch met de ET zit, waarom dan niet de aluminium velgen dumpen en het anders aanpakken? Ik moet bekennen dat ik steeds vaker 'verwacht' de auto op bierkratjes terug te vinden. En... Ik vind niet dat ik die Mahle's waard ben. Vóór zijn ze altijd zwart van het remstof en ik heb er een grondige hekel aan om met een tandenborstel elk gaatje te poetsen. Dus.. Wat nu?
Het hele onderwerp was een beetje in de vergetelheid geraakt. Soms lossen problemen zich immers zelf op. Tot ik dit screenshot weer tegenkwam:

Naast Shrek vallen natuurlijk de velgjes op. Ziet er best kek uit zo. Alleen wegen die dingen een zak cement ofzo en zijn ze Amerikaans. Dus zoekzoek naar gewone, minimale, standaard stalen velgen.

Veel eenvoudiger kan het niet, maar ik vind het eigenlijk wel chique. En ze zijn iets van 65 euro per stuk. Dus ik hoef minder bang te zijn dat ze ze eronder vandaan jatten. En het is staal dus ik zou iets meer ruimte moeten hebben voor gewichtjes bij de klauwen. En ik kan er dan gewoon 5 bestellen omdat ze nieuw zijn en niet 40 jaar oud en er ineens geen sets meer compleet zijn. Maar... ET35.
Achter heb ik sowieso al een probleem omdat ik de trommel heb weggegooid en de andere Golf schijven heb gemonteerd. Daar staat het wiel dus al verder naar binnen en heb ik er zo'n alu schijf tussenzitten. Daar zou ik nu dus een mooie 25 of 30mm spacer in kunnen maken zodat het wiel weer goed staat. Voor kan ik dan met nette 20mm spacers werken. In principe gaan de mitsen en beren van de critici niet op, omdat het spoor niet verbreed wordt, puur het verschil in ET wordt opgevangen.
Dus... Ik zit eraan te denken om 15" in een dozijn stalen velgen te monteren. Mag ik nu nog op de volgende meeting komen, of word ik verstoten? :p