Page 109 of 420

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Sep 23, 2012 8:29 pm
by Jeroen
raymondw wrote:...Motorgeluid en acceleratie doen mij vermoeden dat er een S54B32 motor uit de E46 M3 in zit...
Als ik het zo hoor, dan zou dat ook mijn gok zijn. S38's kom je vaker tegen in E3 en E9, maar klinken en presteren duidelijk anders.

In de rallysport heeft een chassisnummer 9 levens dus miss eens een nummer van een sloper gebruikt? Aan de andere kant, een paar jaar terug kon je met de keurmeester zelf voor een reeks typenummers bladeren, miss is het nu anders maar het was in het verleden niet zo heel lastig om zo'n ding onder een iets andere omschrijving op kenteken te krijgen, mits 'ie maar in de lijst van typegoedkeuringen stond.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Tue Sep 25, 2012 11:41 pm
by Jeroen
Vandaag gedaan:

- foto's Spa Six Hours uitgezocht (hopelijk morgen on line)

- preview bekeken van het nieuwe boek BMW Alpina 1965-1989, komt in een eerste gelimiteerde oplage van 750 stuks uit en ik krijg nummer 323 :thumbsup
(verslagje zodra ik 't boek binnen heb, met een paar dagen)

- bezig met een partijtje Ansa einddempers voor de E21 vierpitters, helaas niks beschikbaar voor de zespitters

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Sep 26, 2012 12:11 am
by Arnold D
Jeroen wrote:preview bekeken van het nieuwe boek BMW Alpina 1965-1989,
Staan daar heel toevallig ook alle technische gegevens in of gaat het alleen over de history.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Sep 26, 2012 12:19 am
by Jeroen
Historie helaas, volgens mij niet meer technische gegevens dan die we al hadden. Wat had je nodig, ontsteking?

Edit: enige wat ik had was die mooie specsheet van Alpina op kettingpapier, beschikbaar voor VIP leden via http://vip.bmwclassic.nl/E21_Alpina/

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Sep 26, 2012 12:46 am
by Arnold D
Ik heb een lijst met specifieke Alpina onderdelen voor motor en onderstel alleen zijn de nummers voor de meeste onderdelen niet compleet.
Ook wil ik weten of deze onderdelenlijst kompleet is en misschien aangevuld moet worden.
Kan handig zijn bij motor revisie.

Binnenkort maar eens bij Victor buurten.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Sep 28, 2012 11:25 am
by Thegs
Weer terug in het land, gister wel weer een mijlpaal met de 525iA Touring bereikt...

Image

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Sep 28, 2012 11:38 am
by Wondermike
En zonder pixel uitval :thumbsup

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Sep 28, 2012 11:45 am
by Wondermike
Vandaag met de 525i naar de APK geweest, alles in kannen en kruiken alleen bleek 1 letter van het chassisnummer door roest dusdanig aangetast dat het een X of een Y kon wezen.
Paniek allom dus ff schuren en van de Y weer een X gemaakt. Goedgekeurd zonder steekproef voor maar liefst 2 jaar :thumbsup

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Sep 28, 2012 12:25 pm
by Peter V.
Mooi, weer twee jaar lekker sturen.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Sep 28, 2012 12:43 pm
by Wondermike
Nou zo veel wordt er niet gestuurd met de auto dus die gaat binnenkort op MP.
Ik weet dat het niet zo'n hele goede tijd is om zo'n auto te verpieren maar we zien wel.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Sep 28, 2012 1:13 pm
by Jeroen
Ach die 2 jr APK is dan weer een mooi verkoopargument en Ite heeft vast nog wel wat nuttige verkooptips. Geef es wat meer info over dat ding, foto's opties etc...

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Sep 28, 2012 1:20 pm
by Peter V.
Nu moet ik inderdaad wel toegeven dat MP aardig volgeplakt zit met E28-ers.

Je zal er met de advertentie echt uit moeten springen om potentiƫle kopers te trekken.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Sep 28, 2012 1:30 pm
by uwbuurman
Goede taxatie erop? Dan moet ie maar naar Polen...

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Sep 28, 2012 5:15 pm
by 323baur
Wondermike wrote:En zonder pixel uitval :thumbsup
Nah, met deze stand zal er wel een 2e tellerbakje inzitten.
Zo laag kan niet origineel zijn..

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Sep 29, 2012 6:34 pm
by Jeroen
Stond vandaag tussen een leuke verzameling auto's om een E30 M3 met 50K kms een afstelronde te geven. Ik heb een S14 nog nooit zo fris gehoord, zong meer als een M10 dan een S14. Had iemand leuk aan lopen prutsen waarmee de auto niet op vollast kwam dus de auto heeft nu een heel stuk meer pit. Gaskleppen draaiden maar liefst 4mm te ver door en waren daarmee alweer aan het sluiten. Dat was wel de moeite waard dus! Leuk dagje en we doen nog een keer een vervolg om 'm nog wat verder te tweaken!

Image

Image

Image