318i '80
Re: 318i '80
Weer wat gedaan aan de E21.. hangt in de kantelbok nu heb er 1 gekocht van Hmd creations in Asten.. wou eerst zelf 1 maken maar omdat ik beperkt ben in de breedte van mijn garage is het toch deze geworden. Nu kan ik goed werken aan de bodem. Ben 2 weken daarvoor nog naar een E21 318i gaan zien in Polaris zilver, deze stond al meer als 20 jaar stil en bleek maar 65000km te hebben.
Dus ik dacht ik ga even kijken en dan maak ik van 2 auto's 1 goede maar 200km enkel gereden bleek de wagen 185000km te hebben en was er ook al roest op de zwakke plekken.. heb toen besloten voor 100procent voor de mijne te gaan en deze op te maken. Dan weet ik op het einde ook wat ik heb, en de emotionele waarde bij deze ligt hoog voor hem te redden (trouwkado). Alvast wat foto's.
Heb momenteel enkel foto van de bok en de slechte punten aan de achteras Links.. hij staat nu ook even onder de carport buiten omdat de E34 in de garage staat met een kapotte cilinderkop pakking..
Grts rob
Dus ik dacht ik ga even kijken en dan maak ik van 2 auto's 1 goede maar 200km enkel gereden bleek de wagen 185000km te hebben en was er ook al roest op de zwakke plekken.. heb toen besloten voor 100procent voor de mijne te gaan en deze op te maken. Dan weet ik op het einde ook wat ik heb, en de emotionele waarde bij deze ligt hoog voor hem te redden (trouwkado). Alvast wat foto's.
Heb momenteel enkel foto van de bok en de slechte punten aan de achteras Links.. hij staat nu ook even onder de carport buiten omdat de E34 in de garage staat met een kapotte cilinderkop pakking..
Grts rob
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18704
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 318i '80
Oeh.... dat heb ik nog niet vaak zo verdwenen gezien... je gaat nog meer rot tegenkomen. Enige advies is: kijk alleen naar het plekje waar je aan werkt. Niet naar het totaal. Stukje voor stukje. Als er geen stukjes meer te vinden zijn, dan ben je klaar.
Bij vragen, stellen. En in mijn 323i topic is redelijk gedocumenteerd met beeld hoe plaatwerk eruit ziet voor en na lassen.
Bij vragen, stellen. En in mijn 323i topic is redelijk gedocumenteerd met beeld hoe plaatwerk eruit ziet voor en na lassen.
Re: 318i '80
Jep zo ben ik het ook van plan.. Ja jou topic heeft me ook moed gegeven voor er aan te beginnen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29353
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 318i '80
Dat is de manier, laat je niet gek maken, gewoon stukje voor stukje!
Regards/groeten, Jeroen
Re: 318i '80
Nog eens verdergegaan aan de E21, de linkse chassisbalk is compleet naar de klote geholpen door de vorige eigenaar, vond het zelfs verontrustend dat ik hiermee rondreed. Maar dit zie je allemaal niet onder de bitumen natuurlijk, de rotte delen zijn gewoon blijven zitten en ze hebben er gewoon plaatjes bij opgelast.. Slecht gemaakt en zo is de rest van de balk beginnen rotten dus opzoek naar een andere voor een goede herstelling te kunnen maken, bij BMW niet meer te krijgen, walloth&nesh nogwel maar niet compleet en denk dat dit niet OEM is..
Op internet beginnen zoeken en 1tje gevonden in Antwerpen, deze direct gaan ophalen moet toch worden vervangen, nu heb ik deze al.
Voor de rest ben ik begonnen aan de herstelling rond de achteras, alles weggehaald en gezien dat de binnendorpel rot is rond deze plek dus eerst hier een plaat voor gemaakt en ook een andere plaat in de wielkuip gezet,
dan heb ik de vloerpaat rond de achterasophanging hersteld, nu nog een beetje bijslijpen en bijwerken, hier en daar nog een lasje leggen en dit punt is klaar..
Paar foto's van de werken
Rotte plek aan de achteras;
Behandeld met roestomvormer
Nieuwe plaat in wielkuip en binnendorpel, in de menie klaar voor te lassen
Dichtgelast, moet nog wel wat worden afgewerkt, wel in de menie gezet tegen roest
Prachtig hersteld chassisbalkje
Bevestiging voor de vooras
Nieuwe chassisbalk
Op internet beginnen zoeken en 1tje gevonden in Antwerpen, deze direct gaan ophalen moet toch worden vervangen, nu heb ik deze al.
Voor de rest ben ik begonnen aan de herstelling rond de achteras, alles weggehaald en gezien dat de binnendorpel rot is rond deze plek dus eerst hier een plaat voor gemaakt en ook een andere plaat in de wielkuip gezet,
dan heb ik de vloerpaat rond de achterasophanging hersteld, nu nog een beetje bijslijpen en bijwerken, hier en daar nog een lasje leggen en dit punt is klaar..
Paar foto's van de werken
Rotte plek aan de achteras;
Behandeld met roestomvormer
Nieuwe plaat in wielkuip en binnendorpel, in de menie klaar voor te lassen
Dichtgelast, moet nog wel wat worden afgewerkt, wel in de menie gezet tegen roest
Prachtig hersteld chassisbalkje
Bevestiging voor de vooras
Nieuwe chassisbalk
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3022
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: 318i '80
Kijk, het begin met de herstelwerkzaamheden is gemaakt. Succes met de werken.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 318i '80
Mooi Rob! sterk bezig!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm