Zoveel keuze in cabrio's! Is een tweezitter voldoende dan heb je in een Z de leukste rijdersauto, maar de achterbank van een 3-serie kan met de kids weleens extra handig zijn. Enne, als jullie een weekje weg zouden willen met deze of gene cabrio is het heel belangrijk hoeveel bagage er dan doorgaans meegaat, want de bagageruimte in een Z (Roadster) is maar zeer beperkt. De doorsnee vrouw wil altijd een half pakhuis aan meuk mee, dat kun je in een Z vergeten.
Ik heb bewust gekozen voor een eerste generatie Z4 vanwege het lage gewicht, de hoge stijfheid, de iets grotere binnenruimte (tov Z3) en de glazen achterruit. Z3 vind ik wèl mooier om te zien, meer een klassieker.
Van de Z3 vind ik de 2.8 of 3.0 geweldig, maar gezien jouw rijstijl zou de 2.2 ook al prima voldoen

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... timer.html
(staat er overigens ook een te koop die bijna een kopie is, voor 17,5k, maar die hebben we al bekeken, die wil je niet).
Maar als het écht mooi moet, dan heeft van Eerde ook een pláát van een 3 liter staan:
https://www.autovaneerde.nl/aanbod/bmw/ ... i/2577798/
Wil je een nette Z3 met niet teveel km's en dus een waardevaste auto, ben je wel minimaal een 15k kwijt denk ik.
E85 Z4 kun je best goede van kopen voor minder dan die 15k, maar voor een goede en complete 3.0i ben je evengoed ook wel 12-15k kwijt. Ging van de week nog een fraaie Individual weg voor 15k! Meer aanbod van goed spul dus er is soms wat goedkoper te shoppen.
E89 worden wat betaalbaarder, maar ik heb het idee dat je voor bedragen tot 20k de onderkant van de markt koopt tov de bovenkant van de markt bij Z3 of E85. Echt goede exemplaren zijn nog immer 23-25k denk ik.
Als het een Z wordt... koop 'm gelijk goed. Minimaal airco en sportstoelen, want die sportstoelen, die zijn meer gezocht dan E21 Recaro's.
En ja, alternatief 3-serie! Uiteraard hebben we nog een hele mooie E21 Baur in de aanbieding, maar die zal prijzig gaan worden vrees ik. Een nette E30 Baur of volcabrio, dat moet ook wel in de buurt van 20k lukken zolang je uit de buurt van die prutsers van Onlycabrio's blijft haha. E93 is leuk vanwege z'n klapdak, maar het overgewicht en de stijfheid van een poffertje spelen 'm wel parten vind ik hoor! Edit: uiteraard zijn er nog smakelijke E36 en E46 cabrio's ook, tegen schappelijke prijzen...
Ben benieuwd welke richting jullie gedachten nu gaan!