Page 12 of 13

Re: E21 M54 conversie

Posted: Thu Apr 18, 2024 4:41 pm
by Thijsse
Wilmo wrote: Thu Apr 18, 2024 11:44 am Ik heb deze:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Geef even aan als je ze hebt opgeslagen en of je er iets aan hebt gehad.
Dat ziet er al duidelijker uit dan alles wat ik tot nu toe heb, maar ik denk toch maar de handleiding ga kopen zodat ik de bladzijdes onder de scanner kan gooien en er zo een groot digitaal plaatje van kan maken

Maar toch heel erg bedankt voor de moeite!

Re: E21 M54 conversie

Posted: Thu Apr 18, 2024 8:33 pm
by Wilmo
Geen probleem, was ook voornamelijk bedoeld om te laten zien wat je kan verwachten in de blauwe!

Re: E21 M54 conversie

Posted: Sun Apr 21, 2024 9:40 pm
by Thijsse
Heb de handleiding waar Jeroen me op tipte gekocht, deze in hoge resolutie gescand en ben nu alles wat ik niet nodig heb eruit aan het gummen, en alles wat erbij moet erin aan het tekenen

Jeroen, kun jij iets met de hoge resolutie scan? (5000x2000 pixels) dan kan ik je deze misschien mailen waarna je het kunt gebruiken E21.net?

Nog een paar weken stoeien met de draadjes en ik ben eruit denk ik

Re: E21 M54 conversie

Posted: Sun Apr 21, 2024 10:55 pm
by Jeroen
Haha hoop dat je eruit komt, zal een aardige warboel zijn!

Scans kan ik wel on line zetten, miss ff per wetransfer sturen? jeroen@bmwe21.net

Re: E21 M54 conversie

Posted: Wed Apr 24, 2024 10:19 pm
by Thijsse
Jeroen wrote: Sun Apr 21, 2024 10:55 pm Haha hoop dat je eruit komt, zal een aardige warboel zijn!

Scans kan ik wel on line zetten, miss ff per wetransfer sturen? jeroen@bmwe21.net
Heb m gestuurd

Ben vandaag in de weer geweest met het uittekenen van de motor kabelboom in combinatie met de ECUmaster ecu

Image

Moet bij elk draadje de kleur nog intekenen en de verbinding naar de hoofdkabelboom nog maken.

Nog ff en heel de bedrading is uitgewerkt

Re: E21 M54 conversie

Posted: Wed Apr 24, 2024 10:41 pm
by Jeroen
Nice! En idd 1x jpg ontvangen, online gezet, als je rechts klikt en openen in nieuw tabblad kiest krijg je 'm in hi res te zien
Thanks!

Image

Re: E21 M54 conversie

Posted: Sun Apr 28, 2024 9:10 pm
by Wilmo
Ik had mijn afbeeldingen in verband met copyright weer offline gehaald omdat die wel duidelijk van Haynes waren.


Ik vond ondertussen deze ook nog. Buitengewoon gedetailleerd:

https://www.dropbox.com/scl/fi/ftoj3h74 ... 573p6dr1a2

Re: E21 M54 conversie

Posted: Mon Apr 29, 2024 12:09 pm
by Thijsse
Dat is inderdaad ook een mooi schema, ook wat meer in de nieuwe stijl zonder 600 gekruiste lijntjes

Re: E21 M54 conversie

Posted: Wed Jun 12, 2024 6:24 pm
by Thijsse
Deze week het front aangepakt, de verstevigingen aan de zijkanten terug gelast en de ophanging van de radiateur gemaakt.

Image

Image

Verder nog het gaspedaal incl een stuk bodem uit de E39 gezaagd en gekeken hoe dat gaat passen in de E21, maar dat komt goed

De kabelboom is ver uitgedacht, maar daar begin ik pas aan als alle plaatwerk gelast is

En als laatste heb ik eindelijk de standalone ECU besteld, al kan ik daar eigenlijk nog niks mee tot ik aan de kabelboom ga beginnen, maar toch

Re: E21 M54 conversie

Posted: Wed Jun 12, 2024 8:59 pm
by uwbuurman
En zo kom je dus verder! Mooi werk!

Re: E21 M54 conversie

Posted: Mon Jun 24, 2024 12:58 am
by Jeroen
Gave aanblik die snuit zo! Mooie stappen weer!

Re: E21 M54 conversie

Posted: Mon Jun 24, 2024 1:51 pm
by Thijsse
Jeroen wrote: Mon Jun 24, 2024 12:58 am Gave aanblik die snuit zo! Mooie stappen weer!
Dankjewel! Intercooler hangt wel erg laag, eens zien hoe lang het heel blijft.

Heb deze week de ECUmaster EMU black binnengekregen! Heb er nog niks aan dus heb m maar op mijn nachtkastje gezet

Re: E21 M54 conversie

Posted: Wed Dec 04, 2024 6:29 pm
by Thijsse
Afgelopen tijd weinig meer aan de E21 kunnen doen helaas. veel andere projectjes tussendoor en druk met werk en gezin

Heb alleen de vooras en motorsteunen nog afgelast, deze waren alleen gehecht en het gat onder het voorraam waar de kabelboom van de zekeringkast naar binnen gaat dichtgemaakt.

Ik vind de E21 zekeringkast oerlelijk en kwa functionaliteit is het ook niet alles. Dus zo als eerder gezegd ga ik een andere zekeringkast onder het dashboard maken. Van daaruit wil ik onder de rembekrachtiger naar de motorruimte gaan.

Dus een nieuw gat gemaakt tussen de wielkast en de pedalenbak, met daarin het originele E21 doorvoerrubber.


Ik zag een tijdje geleden de E21 van Dreamworks cartuning te koop staan bij Gallery Aaldering. Op zich best een prestatie om daar een auto te krijgen.

Deze E21 heeft de motorruimte 100% clean, en dat is ook niet mooi naar mijn idee. Maar bij een van de vele fotos stond ook een foto van in het kofferbak, met daarin een hoopje kabelboom met de originele zekeringkast, iets wat bij een auto van die prijsklasse dus echt niet kan.


Dus hopelijk na oud en nieuw weer tijd om het laatste beetje plaatwerk af te krijgen, dan kan het blok er weer in en kan ik eindelijk aan de elektronica beginnen, iets waar ik wel zin in heb

Re: E21 M54 conversie

Posted: Wed Dec 04, 2024 10:26 pm
by Jeroen
Tsja zo kaal als die twee apparaten van Dreamworks (Aaldering heeft beiden gekocht) vind ik persoonlijk ook niet mooi, en qua bekabeling kan het zeker veel netter dan die apparaten, een ombouw naar (bijv) een E36, E39 of E46 zekeringkast met meer moderne steekzekeringen is ook betrouwbaarder. You can do it!

Re: E21 M54 conversie

Posted: Thu Dec 05, 2024 8:36 am
by Thijsse
Precies mijn gedachte. De E39 en E36 zekeringkast brstaat uit blokjes van 10 zekeringen, als ik er daar 2 van heb zit ik goed. Geen gerol meer met zekeringen als het licht knippert en de zekeringen droog binnen boven de pedalen.

Ik twijfel alleen nog of de ecu in de motorruimte komt of ook onder het dash, aangezien dat een verschl maakt tussen 20 of 60 kabels door het schutbord. En ook voor het demonteren van de motor is het handiger als als die ecu kabels niet door het schutbord gaan