Page 124 of 420
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri Dec 07, 2012 8:31 am
by 323baur
loentje wrote:Dat is inderdaad vreemd, erg vervelend!
Ben je vandaag nog gebeld door iemand die een automaatbak zoekt voor een e23?
groeten loentje
Yup! Gaan we zaterdag helpen. Dank voor het netwerken.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri Dec 07, 2012 3:56 pm
by Thegs
Vandaag van Beijing naar Amsterdam gevlogen. Zit nu in de trein naar Zwolle, als het meezit ben ik 18 uur weer thuis. Home sweet home...
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri Dec 07, 2012 4:49 pm
by uwbuurman
straks lekker even een Chineesje bestellen Gerwin? 34 met kuyuluk en nasi rames?
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri Dec 07, 2012 6:26 pm
by 323baur
Thegs wrote:Vandaag van Beijing naar Amsterdam gevlogen. Zit nu in de trein naar Zwolle, als het meezit ben ik 18 uur weer thuis. Home sweet home...
Tot morgen..
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri Dec 07, 2012 10:02 pm
by Michiel E32
Welkom Thuus weer!
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sun Dec 09, 2012 10:05 pm
by Jeroen
Iedereen de gladdigheid overleefd, of juist plezier in gehad?
Hier zaterdag met de 323ti compact bezig geweest. De motor smoorde op toeren en aangezien het brandstoffilter niet lang geleden vervangen was, was de rammelende imi kat eerste verdachte. Een nieuwe originele kat kost iets van 1200 euro, dat vonden we wat begrotelijk dus er is nu een goede gebruikte onder gegaan. Vermoedelijk ook imi maar wel in een zo goed als nieuwe staat. En inderdaad, de auto loopt nu weer vrolijk door de toeren heen!
Verder had de auto in 1 en 2 bij accelereren een trilling in de aandrijflijn dus nu de uitlaat er toch af lag deze ook maar even onder handen genomen. Gelijk alles meegepakt, dus hardyschijf, steunlager en baksteunrubbers. En ook dat is nu verholpen. Gelijk ook even de olie van diff en versnellingsbak gecontroleerd. De niveau's van beiden waren laag dus ach gelijk maar ververst. Schakelde al goed, nu nog soepeler.
Zaterdag nog wat mee gereden en toen viel op dat de auto niet op temperatuur kwam. Dat het bij deze lage temperaturen langer duurt is okee, maar na 20 km haalt de koelwatertemp nog niet eens een kwart dus da's de volgende klus. Gelukkig niet veel werk en ook niet kostbaar, en da's op het moment ook het enige wat we nog aan de auto kunnen bedenken dus valt me nog mee. Tot nu toe is 't een prima autootje en op de brug is ook nog geen roestellende te vinden dus lekker zo doorgaan!
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sun Dec 09, 2012 10:15 pm
by bremboap
Glibber en glij genoten van het beetje sneeuw. Peugeot 406 vervangen door een 206. Zaterdag winterbanden voor de 206 gekocht en deze gemonteerd. Alfa`tje (ik weet het) heeft een garage bezoekje genoten en is geheel winterklaar. BMW staat lekker droog en warm. Binnenkort eens de plekjes gaan bijwerken en alles eens goed nalopen. Heb een standaard kop op de kopt getikt en gisteren uit elkaar gehaalt. Binnenkort wegbrengen om te laten vlakken. Dus snel een bestellijstje opmaken om de kop te voorzien van broodnodige vervangingsonderdeeltjes.
Vanmiddag op een verjaardag geweest en nu bezig presentatie uitwerken voor de bespreking van morgen. Weekend vliegt voorbij.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Dec 10, 2012 2:17 am
by Peter V.
De winterperikelen overleeft inderdaad. Geen geen dingen meegemaakt. Paulien was wel van mening dat de E30 sneller het kontje omzet dan bij de E21. Ikzelf heb jammer genoeg alleen met de Focus kunnen " genieten" .
Verder nu aan het werk en wanneer jullie de standaard maandagochtend ingaan ga ik lekker slapen.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Dec 11, 2012 3:53 pm
by loentje
Ik heb vrijdag mijn e32 voor het eerst (onbewust) rond gegooid. Ik kon het nog wel waarderen, ook geen schade. Maar mijn vriendin reed erachter en die was wat meer geschrokken, ze hoeft in ieder geval niet meer in de 7 te rijden
Trekhaak zat wel onder de e32, maar afgelopen vrijdag toch besloten om met de Mercedes G van een maat van mij het oud ijzer weg te brengen, mijn inziens niet echt een onververstandige keuze.
Zaterdagochtend voor het eerst mijn trekhaak getest door een mooi 320/4 e21 op te halen. Dit ging uitstekend. Daarom gisteren de e32 maar weer eens getest door het halen van een e21 323i. Voorraad e21s is dus weer aangevuld.
Voor de rest vooral sociale acitiviteiten gehad, verjaardag pa, suprise, eten met vrienden, cursus.
groeten loentje
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sun Dec 16, 2012 5:27 pm
by Thegs
Even therapeutisch aan de 735 gepoetst...
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sun Dec 16, 2012 7:41 pm
by uwbuurman
En, heeft het geholpen? (zit er nog lak op??)
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sun Dec 16, 2012 10:31 pm
by raymondw
Heren,
Gisteren heb ik wat Citroensap (Eurol LHM) in het hydraulische systeem van de E34S bijgevuld. Er ging amper 600ml in en dat lijkt mij iets te weinig, dus heb ik de motor gestart om te kijken of en hoever de achteras omhoog gepompt wordt. Dat bleek dus niet veel te zijn, wel zakte het niveau in het PAS-reservoir ietsjes, maar niet noemenswaardig veel om bij te vullen.
Komende week zal wel niets worden; twee dagen cursus en het bekende kerst-geneuzel, maar mijn volgende stap is om te kijken of de hoogteregeling af te stellen is. Zo niet, moet ik mij eerst in de werking van het systeem verdiepen om een baseline te krijgen. In dat geval stel ik verder onderzoek uit totdat ik de stuurbekrachtiging pomp uit ga bouwen en dat is zowiezo nadat de E34S van de spuiter terug komt, wat voor februari gepland staat.
De brug heb ik voor de E28S nodig. Ik heb twee weken kerstvakantie en ben van plan die te gaan gebruiken om twee issues van de E28S op te pakken; (1) vervangen van de voorste schokdempers en veren en (2) het vervangen van de aandrijfasflenzen aan de wielophangingzijde.
Eind november heb ik ook nog intensief Email contact gehad met Agip in Duitsland. In eerste instantie over mijn vragen m.b.t technische specificaties van Agip Sint 2000 10W40. Daarop werd mij verteld dat deze olie sinds 2010 obsolete is, maar Udo Weigand raadde hun Racing 10W60 aan! Het datasheet heb ik van de Eni website gedownload, een Duitstalig exemplaar, maar gepubliceerd door Eni Spa in Italie.
Dat leidde tot een behoorlijke discussie aangezien Eni in Duitsland het datasheet van Eni Spa in Rome niet erkend en bovendien aangeeft dat Racing 10W60 door BMW Motorsport is vrijgegeven. Het datasheet wat ik vervolgens heb gekregen was erg summier. Vragen over ZDDP en HTHS konden ze niet afdoende beantwoorden anders dan de bekende uitspraak dat de totaal-formulering de eigenschappen bepaalt en niet een enkel bestandsdeel zoals fosfor. Dat schiet dus niet op. Als er interesse is in mijn correspondentie met Eni in Duitsland, laat het even weten. Dan maak ik een pdf van dit epistel.
Eigenlijk ben ik er voor mijzelf nu steeds meer over uit dat Mobil1 EL 10W60 ook een tussenstap is. De E34S is nodig aan een oliewissel toe en ik neig toch heel erg sterk naar een experiment met Brad Penn High performance:
http://www.amref.com/CMSFiles/File/bp_p ... ils_PB.pdf
Over de viscositeit ben ik nog niet uit. Het wordt 15W40 of 20W50. In beide gevallen is HTHS voldoende hoog (4,5cp resp 6,2cp) en ZDDP is in beide gevallen nog eens 100ppm hoger dan Mobil1 EL 10W60. Eigenlijk vindt ik 15W40 wel voldoende; met de Eurol special multigrade 15W40 die ik voor het inrijden van de M88/3 heb gebruikt had ik ook zeer goede ervaringen.
De vraag die ik nu moet beantwoorden is: wat zijn de gevolgen van een ‘down-grade’ van een groep IV/V vol-syntheet naar een group III mineraal ?
Mvrgr,
Raymond
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Dec 17, 2012 3:39 pm
by uwbuurman
over die E28 M5 gesproken Raymond, een grappig filmpje op AutoWeek over 40 jaar
///M
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Dec 17, 2012 8:09 pm
by pattam2009
Inderdaad een leuk filmpje Koos, en zo'n E28 M5 mogen ze mij ook wel cadeau doen...
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Dec 17, 2012 9:14 pm
by Jeroen
Bekende rode M5! Wat de hele uitpluizerij vwb motorolie betreft, ik dacht dat we er bijna waren, DE olie voor de oudjes. Maar nog niet dus. Ik denk dat ik zelf idd ook voor de 15W40 zou gaan, en dan eens kijken hoe die 't er vanaf brengt.