Page 14 of 64

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Mon Apr 09, 2012 11:25 pm
by Jeroen
Het was altijd al een plaatje maar nu... dat wordt kwijlen, ik hoop dat we 'm in april te zien krijgen!

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Tue Apr 10, 2012 9:33 am
by uwbuurman
Dank heren! Ik doe mijn best de auto de 28ste te kunnen presenteren ;-)

Het niet werken van de toerenteller en de verbruiksmeter op het verder overigens perfecte nieuwe SI bordje komt doordat er een iets te lange schroef in het dash is geschroefd. Daardoor zijn 4 sporen op de printplaat vernield. Inmiddels heb ik dit weer weten te herstellen met wat draadjes en wat soldeerwerk. Dus het lijkt erop dat alle functies zijn hersteld en werken.

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Tue Apr 10, 2012 6:39 pm
by Peter V.
Wederom goed bezig dus.

Bijna klaar Koos nog even........

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Tue Apr 10, 2012 6:40 pm
by Jeroen
Nieuw SI boardje?

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Tue Apr 10, 2012 9:12 pm
by uwbuurman
Tja, ik had dus een totaal verrot SI bordje. Daarna kreeg ik van Arnold een andere, die iets anders was maar wel uitwisselbaar. Daarbij had ik dus geen toerenteller en toen ik die goed bekeek trof ik dit aan, nadat ik wat lak had weggehaald:

Image

Mooi is anders maar het is heel functioneel hersteld:

Image

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Tue Apr 10, 2012 9:23 pm
by Jeroen
Ah, ik dacht al dat je een neue had gehaald joh. Nu maar hopen dat die celletjes, al zijn het NiMh's, nog even volhouden. Deze zijn ook alweer dik 20 jaar oud tenslotte...

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Tue Apr 10, 2012 9:59 pm
by uwbuurman
hahaha voor 333 euro? Ben wel maf maar niet zo leip hoor :loll Deze batterijen zijn makkelijk te vervangen hoor.

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Tue Apr 10, 2012 10:47 pm
by Arnold D
Zoveel :shock

Als ik dat had geweten.

Ik moet toch eens ophouden alles maar weg te geven.


:)


Mooi dat alles weer naar behoren werkt Koos, zo ook de DBNW SWRA.

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Tue Apr 17, 2012 4:09 pm
by uwbuurman
AaaPeeKaa!!

hij zit er op, dus we kunnen rijden!!

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Tue Apr 17, 2012 5:02 pm
by Peter V.
JA HOOR. Hij heeft het voor elkaar. Mooi man. Nu genieten en hopen op goed weer!

Ik ga ervan uit dat je de E30 meeneemt naar de Veluwe?

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Tue Apr 17, 2012 10:34 pm
by Jeroen
Mooi! Ook echt even klaar nu of staan er nog zaken op het klussenlijstje?

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Wed Apr 18, 2012 2:42 am
by uwbuurman
Is wel de bedoeling om de Veluwerit te genieten per E30. Het klussen is redelijk klaar, maar er zijn nog dingetjes zoals de radio die nog moet worden geplaatst en een achterbumper die ik nog los wil halen om vanbinnen te conserveren en van buiten wil polijsten (roestpuntjes!!) en een rondje interieur en exterieur goed poetsen en bijwerken.

Wat je wel ziet is dat door het rijden dingen gaan opvallen. Zo hebben de Alipinia's aan alle kanten klappen gehad en zijn ze niet alleen beschadigd en gecorrodeerd, maar zeker twee hebben een slag, dus een rondje richten kan geen kwaad. Daarna maar eens laten opknappen, maar das een lange termijn klus.

Verder deed de automaat gek. Nadat ik vandaag een tijdje had gereden, op de terugweg van de APK, trapte ik het gas eens goed in. Ging mooi maar bij ca. 160km/h was het net of de bak ontkoppelde en de automaat schakelde ineens twee keer terug. De toerenteller sloeg helemaal uit, de motor jankte en ik dacht dat de hele bende zou ploffen. Boven op de rem gaan staan en daarna pakte de automaat weer op alsof er niets aan het handje was geweest. Geen nieuwe run gedaan.

Tot slot doet de brandstofmeter gek. Ik heb de auto afgetankt maar de meter komt niet verder dan 3/4. Er kon echter geen drup meer bij. kan dat komen door het andere SI bordje of zit er ergens anders iets fout bij een zender/vlotter ofzo? Is er iets in de tank los te halen?

Verder gewoon blij!

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Wed Apr 18, 2012 8:06 am
by Jeroen
Ach ja, volgens mij hou je met elke auto altijd wel wat te klussen, maar dan blijft er tenminste ook wat te doen anders gaan we maar op straat lopen schooieren!

Wat je automaatbak betreft, dat is wel een vreemde. Mogelijk dat de kick down kabel niet correct staat afgesteld, verder kan hier niet heel veel zijn lijkt me, de setup is nog volledig mechanisch. Als er maar voldoende olie in zit en hij idd terugschakelde (en het niet slippen was want dan heb je een andere, meer bekende, issue). Zal iig ff schrikken zijn geweest!

Ik heb bij de 320iS ook lopen donderjagen met de tankmeter en ik betijfel of het nu goed is, we zullen zien komende maand als ik 'm weer tot laven ga wekken. Wat ik voor jou kan bedenken:
- mogelijk vlotter die niet goed bovenin komt, volgens mij heb jij maar 1 vlotter, rechts
- verkeerde codeerstekker cockpit (witte blokje vooraan)
- mogelijk SI board (hoewel ik de kans erg klein acht dat dit board er ook maar iets mee te maken heeft hadden latere modellen wel een 60L tank ipv 55L)
- verstopte tankontluchting/expansietank (verscholen achter zwart kunststof paneel in wielkast RA)

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Wed Apr 18, 2012 2:30 pm
by uwbuurman
Hmmm, over de automaat: hij versnelt prachtig, ook vanuit lage snelheid en dam met kickdow van 80 naar 120 bijv. Niets aan het handje en ineens klapte de power eruit en zoag ik de wijzer van de toerenteller, met gas los, twee keer vol uitslaan en de motor hoorde ik knap janken. Lijkt me niet slippen? Als die bak wel slipt: waar ligt dat dan aan? Gevalletje revisie?

Over de vlotter: ik heb de codeerstekker van de oude SIprint gebruikt, m'n eigen zeg maar. Ik zag de wijzer ook een keertje heen en weer gaan. Die vlotter zit dan in de aanzuigbuis in de tank?

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Wed Apr 18, 2012 7:29 pm
by Jeroen
Curieus geval van de versnellingsbak, ik zou 't echt niet weten.

Vlotter zit idd in de aanzuigbuis/pomp, apart buisje dat met 4 boutjes vast zit. Die kun je er iig even een keer uithalen (bakje eronder want er loopt sap uit dat duurder is dan goud). Dan kun je 'm even op z'n kop houden om te kijken of 'ie wel bovenin komt en je meter mee oploopt, kun je iig uitsluiten of 't daar aan ligt.

Je mag mijn reserve wel even lenen maar da's een facelift geval en die zijn anders, helaas.