Page 14 of 53

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Fri Oct 30, 2015 10:29 pm
by bmw e12 e21
Jeroen, wat dacht je van een ALPINAATJE D3?
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Fri Oct 30, 2015 10:56 pm
by uwbuurman
Dan moet de flex nog wel even in het dak...

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Mon Nov 02, 2015 8:05 am
by Jeroen
Thanks. Sja, helaas, dat schuifdak vind ik toch wel erg prettig, maar lijkt toch best een schaarse optie te zijn in NL...

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Mon Nov 02, 2015 9:02 pm
by uwbuurman
Jeroen, een tip. Als je het kunt redden qua budget is een facelift e90 wel aan te raden. Daar zit de CIC in, ipv de CCC. Oftewel het sterk verbeterde multimediasysteem. Dat maakt gebruik van bijvoorbeeld een SD kaartje voor de navi, ipv een dvd, waardoor het veel sneller werkt, veel meer info heeft en makkelijker schakelt tussen de menus.

Het CIC systeem herken je heel snel aan de Idrive controler met de knoppen er omheen. Het CCC systeem heeft dat niet, hooguit een menuknop of een menuknop en een spraakknop.

Het nieuwere systeem wil je hebben, het oude systeem geeft ergernis als je een klein beetje ongeduldig bent, zoals ik.

Just 2 more cents ;-)

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Mon Nov 02, 2015 9:16 pm
by Jeroen
Nou heb ik wel heel veel geduld :whistle maar evengoed is dat goed raad!

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Tue Nov 03, 2015 8:26 am
by Manitoba
uwbuurman wrote:Jeroen, een tip. Als je het kunt redden qua budget is een facelift e90 wel aan te raden. Daar zit de CIC in, ipv de CCC. Oftewel het sterk verbeterde multimediasysteem. Dat maakt gebruik van bijvoorbeeld een SD kaartje voor de navi, ipv een dvd, waardoor het veel sneller werkt, veel meer info heeft en makkelijker schakelt tussen de menus.

Het CIC systeem herken je heel snel aan de Idrive controler met de knoppen er omheen. Het CCC systeem heeft dat niet, hooguit een menuknop of een menuknop en een spraakknop.

Het nieuwere systeem wil je hebben, het oude systeem geeft ergernis als je een klein beetje ongeduldig bent, zoals ik.

Just 2 more cents ;-)
Precies hetzelfde had ik na afloop van de Zuid Limburg meet & drive ook tegen Jeroen gezegd. :mrgreen: Niet met alle details zoals jij, maar wel dat daar een veel beter iDrive systeem in zit dan in de pre-LCi.

Greetz,
Walter.

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Tue Nov 03, 2015 8:13 pm
by uwbuurman
all great minds...., Walter :bag

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Fri Nov 27, 2015 12:05 am
by Jeroen
Update: ik ben lekker breed aan het rondklikken, maar navi en schuifdak zijn een must. Van lekker betaalbaar rijden a la 120d (maar dan wel 3 drs of coupé), via 320d/325d -maar waarschijnlijk wordt dat niks omdat de prijzen van een beetje aangeklede diesels op een buitenaards niveau liggen, naar zelfs een E60 LCI 520d of 525d. Die 5-series zijn dikke dingen die nauwelijks zwaarder zijn dan E90's, maar wel vele duizenden euro's goedkoper dan E90's, terwijl ze dikker in de uitrusting zitten en (met name in D) doorgaans fors minder km's gedraaid hebben. Dilemma, een hele dikke 5 is natuurlijk sjiek vervoer, aan de andere kant was het uitgangspunt een betaalbare daily a la 120d om gewoon zonder zorgen km's te vreten. Twee uitersten... wat gaat het worden...

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Fri Nov 27, 2015 1:25 am
by elaxo
Jeroen wrote:Update: ik ben lekker breed aan het rondklikken, maar navi en schuifdak zijn een must. Van lekker betaalbaar rijden a la 120d (maar dan wel 3 drs of coupé), via 320d/325d -maar waarschijnlijk wordt dat niks omdat de prijzen van een beetje aangeklede diesels op een buitenaards niveau liggen, naar zelfs een E60 LCI 520d of 525d. Die 5-series zijn dikke dingen die nauwelijks zwaarder zijn dan E90's, maar wel vele duizenden euro's goedkoper dan E90's, terwijl ze dikker in de uitrusting zitten en (met name in D) doorgaans fors minder km's gedraaid hebben. Dilemma, een hele dikke 5 is natuurlijk sjiek vervoer, aan de andere kant was het uitgangspunt een betaalbare daily a la 120d om gewoon zonder zorgen km's te vreten. Twee uitersten... wat gaat het worden...

Ik heb met de E90 320 rond gereden en met de E60 525 , ik zou de E90 onmiddellijk boven de E60 kiezen.
had mijne in de tijd wel laten chippen maar ook zonder was het een geweldige wagen.
leuke top snelheid , dat iets wendbaarder dan een 5 reeks
zuinig , sterke koppeling .
260 000 km op gezet en nooit stukken gehad , terwijl ik moet toegeven dat die periodes van minder respect heeft mee gemaakt bleef hij doorgaan.
Top wagen en met 18" velgen een erg knappe wagen.

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Fri Nov 27, 2015 8:02 am
by Jeroen
Eens, hoewel het verschil in gewicht bijna niet noemenswaardig is, is dat verschil qua wendbaarheid zeker wel een factor, maar ik ben ook niet bereid veel geld neer te leggen voor een kale 320d die ik in no time naar de 2 ton rijd. Hier in NL is het helemaal kansloos, door de regelgeving tav diesels heb je hier vooral lage km stand importgevallen zonder historie, of hokken met veel km's. Wat ik vind in NL -als ik al wat vind wat 'mijn' spec is- trek ik na via de dealer en dat is tot nu toe een 100% score als het gaat om gesjoemel met de km stand. Ik ben dus ook al voornamelijk in B en D aan het kijken, maar momenteel eigenlijk juist naar licht en wendbaar voor zover mogelijk tegenwoordig, 1-serie dus.

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Wed Dec 02, 2015 8:46 pm
by Jeroen
The search is over... voor nu eventjes dan :P

Uiteindelijk is de keuze gevallen op een auto waarmee de km kosten relatief laag blijven, en in een aparte en lichtvoetige koets: een E82 120d coupé automaat. Met een aardige optielijst, 97.000 kloppende km's met dealerhistorie en eens een keer niet zwart maar heel donkerblauw 8)

Waarom deze? Het chassisnr begint met WBAUR... en de chef werkplaats van de verkopende dealer heeft zelf een E21, tekenen genoeg hihi

Volgende week preventieve swirl flap revisie, beurtje en wachten op een kenteken

Image

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Wed Dec 02, 2015 9:12 pm
by bmw e12 e21
Ziet er leuk uit Jeroen! :thumbsup
Heb je de 1-reeks bij een Nederlandse dealer geocht? Een chef werkplaats meet en e21 lijkt mee ook tof. :D
Wat die swirlflaps betreft, ik zou ze er gewoon uitzwieren die metalen klepjes! Dat iets minder koppel in lage toeren daardoor is haast niet voelbaar.

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Wed Dec 02, 2015 9:29 pm
by gerrit323
Mooie aanwinst! Ik ben idd ook blij om te zien dat je eindelijk eens voor een opvallendere kleur gaat dan zwart :mrgreen:

Veel plezier :thumbsup

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Wed Dec 02, 2015 9:46 pm
by raymondw
Gefeliciteerd Jeroen ; ik zag de combi met je nieuwe aanwinst maandagavond al voorbij komen. Daar ga je veel plezier mee beleven.

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Posted: Wed Dec 02, 2015 10:18 pm
by uwbuurman
Mooie wagen, Jeroen! Is dit een 177 of nog 163 pk versie? Ga je wel lol van hebben, ik mis mijn 1 serie nog wel. Ja, de f30 is veel ruimer, maar minder gooi en smijt, zeg maar. Die coupé is een heel fijn ding.