Page 133 of 420
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sat Jan 19, 2013 3:38 pm
by Jeroen
Nee hoor, uitrollen is zonde en getrokken banden is bij een gevorderde rijstijl levensgevaarlijk dus we houden 't normaal, 225 breed past perfect en is voor winterbanden prima, had ik met de m3 ook. Net op pad geweest met het zomerrubber. Dikke pret in de sneeuw maar als je overvallen wordt door winters weer ws niet echt veilig.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sat Jan 19, 2013 5:59 pm
by gerrit323
Benieuwd naar foto's met deze velgen gemonteerd .. zal er netjes uitzien
Gerrit
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sat Jan 19, 2013 6:11 pm
by Wondermike
+1
Vandaag eindelijk de defecte angel eyes gefixed. Even indoor sleutelruimte geregeld want er is buiten nu geen beginnen aan.
Was verder een klusje van niks maar moest wel het binnenspatbord verwijderen en dat voor 1 lampje.....
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sat Jan 19, 2013 6:49 pm
by Peter V.
Vandaag begonnen aan de 4A1 carburateur van Ite zijn 730. Een heerlijk bij elkaar geraapt zooitje maar wel een leuke uitdaging.
Verder de 320/6 even laten draaien en ze staat te wachten op beter weer.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sun Jan 20, 2013 11:12 pm
by Jeroen
Zaterdag met de 330i naar Steijn geglibberd voor taxatie, het winterrubber is ook binnen, plan is om de winterwielen volgend weekend te gaan monteren dan kan ik eindelijk de nieuwe daily ook eens dagelijks in gaan zetten! De 323ti doet het in de tussentijd prima op de Pilot Alpin's.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Jan 21, 2013 7:30 pm
by Michiel E32
Zo heb ik vandaag een heuse E34 535i naar de keuring gereden. Benieuwd of de afkeurlijst 3 of 6 kantjes gaat zijn
Beestje rijdt overigens prima en kwispelde heerlijk door de sneeuw

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Jan 22, 2013 5:15 pm
by loentje
Zondag terug gekomen uit Cuba, nu ff wennen aan het klimaat... brrrrr
Vanav maar weer eens de loods induiken.
groeten loentje
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Jan 22, 2013 5:55 pm
by 323baur
Michiel e23 wrote:Zo heb ik vandaag een heuse E34 535i naar de keuring gereden. Benieuwd of de afkeurlijst 3 of 6 kantjes gaat zijn
Beestje rijdt overigens prima en kwispelde heerlijk door de sneeuw

En

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Jan 22, 2013 6:22 pm
by raymondw
Ik ben net terug van een paar daagjes skien in de Kitzbuhler Alpen. Een niet al te hoog gelegen skigebied, maar uiteindelijk wel beter dan ik vooraf dacht; niet alleen vanwege de goede en moderne infrastructuur, maar ook de moeilijkheidsgraad van de pistes is goed gevarieerd. Enigst minpuntje is dat ik afgelopen zaterdag een behoorlijke arm-blessure opgelopen ben, maar dat is 'all in the game'. Verder heb ik leuke opnames met de GoPro Hero3 kunnen maken.
Wat mij op de heenweg opviel is de veel grotere gedisciplineerdheid van de Duitse automobilist. Vanaf het Sauerland tot onze eindbestemming in Oostenrijk reden we door sneeuwbuien die in Beieren ook nog eens steeds heviger werden. Natuurlijk waren er wat files en opstoppingen, maar over de meet genomen konden wij een snelheid aanhouden van tussen de 80-120km/h. Onder dergelijke weersomstandigheden zouden alle Nederlandse autobahnen verstopt zijn met blik en diegene die meer dan 50km/h rijdt zou voor crimineel uitgemaakt worden. Ook is er geen blokkade van de weg door strooidiensten. Die zijn er wel, maar rijden strategisch slim en staan het toe om gepasseerd te worden, ergo de Nederlandse wegbeheerder kan nog heel wat leren van zijn Duitse collega. Wat ook een verschil is dat de zwakste schakel in de keten de mate van opstopping bepaalt. Door de winterbanden verplichting en de wettelijke 4mm profiel verplichting is de zwakste schakel de bestuurder geworden en die heeft heel wat meer vertrouwen dan zijn Nederlandse evenknie.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Jan 22, 2013 6:33 pm
by Jeroen
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Jan 22, 2013 6:47 pm
by Michiel E32
323baur wrote:Michiel e23 wrote:Zo heb ik vandaag een heuse E34 535i naar de keuring gereden. Benieuwd of de afkeurlijst 3 of 6 kantjes gaat zijn
Beestje rijdt overigens prima en kwispelde heerlijk door de sneeuw

En

Nog geen nieuws, je zou bijna zeggen.. geen nieuws is goed nieuws.
Alleen ben ik bang dat de beste man papier voor zijn printer aan het halen is en dat ik bij ophalen een 60 kantjes met afkeur en adviespunten in mijn handen gedrukt krijg
We wachten met spanning op zijn telefoontje...

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Jan 22, 2013 7:55 pm
by raymondw
Jeroen wrote: Zelfs in een 4WD dikke paniek... misschien moeten we eens kijken naar de rijopleiding in Duitsland en kunnen we daar over de hele linie nog veel van leren
Dat is de andere kant van het verhaal; ik heb gisteren enorm veel bestuurders gezien die 4WD als schijnveiligheid zien; met name Duitse auto's uit het premium segment. De terugreis was gisteren weliswaar zonder neerslag, maar vanwege de lage temperatuur en het natte wegdek behoorlijk verraderlijk. En toch rijden er auto's met >200km/h over de autobaan terwijl de verkeersdiensten allemaal waarschuwen voor glad ijs en andere rampspoed; zonder uitzondering betrof het hier Audi quattro's, BMW X-poten en MB 4-Matic's en zo af en toe een Porsche Coyote. Allemaal auto's met een high-tech radio/navi systeem om waarschuwingen e.d efficiƫnt door te geven. Of hebben de heren fabrikanten een filter in hun audio/visuele systemen gebouwd die afhankelijk van de aandrijvingen berichten wel of niet doorgeeft ?
Vlak na Wurzburg in de richting van Frankfurt kwamen wij in een stilstaande file terecht. Er was nog een kleine escape via de afrit naar de A81 en van daaruit weer naar de A3, maar toen er een brandweerauto met lichtlampen aan kwam werd ook deze geblokkeerd. We zagen de blauwe zwaailichten als reflecties in het tegemoetkomende verkeer. Na een uurtje ging om tien voor acht de escape via de A81 weer open; de gehele A3 was bezaaid met wrakstukken van twee of drie auto's. Een X5 achterste voren tegen de rechter vangrail en een niet mee te herkennen auto (vermoedelijk ook een BMW) aan alle kanten in elkaar onder de linker vangrail.
Ik mag eigenlijk niet zelf oordelen, maar gezien het segment van tenminste een van deze auto's vermoedt ook hier een veel te hoge snelheid voor de weg-situatie, e.e.a mogelijk ingegeven door schijnveiligheid van allerlei z.g. actieve veiligheids-voorzieningen; in de meeste gevallen gaat het wel goed, maar die ene keer dat je niet meer kunt corrigeren, ook al is het voor andermans fout.... en heb je nog zoveel ervaring.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Jan 22, 2013 11:53 pm
by Arnold D
Vandaag de E30 toering alvast maar leeggeruimd. Nieuwe accu vervangen voor een andere
Gevaren driehoek is ook altijd handig om extra te hebben, de orginele ongebruikte verbanddoos en de optionele jerrycan gehouden.
Nu de radio er nog uit(als ik de pennen kan vinden) en dan kan ie donderdag weg.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Wed Jan 23, 2013 12:52 am
by Arnold D
In de tijd dat Mark nog bij de BMW dealer werkte, kregen ze kursusdocumentatie. Hij had nog 7 boekjes van 1992 t/m 1995 liggen die betrekking hebben op de motor en de elektronika. Die liggen nu hier.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Wed Jan 23, 2013 7:47 am
by Jeroen
Goed! Zal wel allemaal M50 zijn maar de basis is goed vergelijkbaar. Overigens zijn die blokken niet heel gecompliceerd.