Page 139 of 152
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Sun Dec 27, 2020 9:43 pm
by uwbuurman
Dit is de keerring voorzijde motor, krukas
De keerring in hetzelfde voorste deksel van de hulpas kan wel vlak, geen schade aan die as.
En de grote keerring op de kruk, bakzijde. Deze zit ook 2,5mm dieper dan standaard
En gemonteerd
Bakzijde is lastiger te zien, zit tegen de bok.

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Sun Dec 27, 2020 9:43 pm
by uwbuurman
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Sun Dec 27, 2020 9:44 pm
by uwbuurman
Euliepompe d’r weer op.
En de carterpan ook.

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Sun Dec 27, 2020 9:44 pm
by uwbuurman
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Sun Dec 27, 2020 9:45 pm
by uwbuurman
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Sun Dec 27, 2020 9:45 pm
by uwbuurman
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Sun Dec 27, 2020 9:45 pm
by uwbuurman
En tot slot, gewoon omdat het kan, andere B8 Bilsteins achter. Ik heb de originele 12mm B8 Bilsteins van vroegâh laten reviseren in 2017. Maar ik ben niet tevreden over het weggedrag, want snelle, korte hobbels en drempels geven klappen op een aanslag, dus einde bereik schokdemper, lijkt het. Ook het verhogen van de veerspanning van de onderste naar de bovenste ring, hielp niks. Dus twee nieuwe achterbillies gehaald. Deze zijn nieuw en hebben 14mm zuigers. Dus deze maar weer een ring naar beneden, nog conservatief, maar dat hele lage is toch niet voor mij.
Oud en nieuw zijn prima te onderscheiden lijkt me.
En het verschil in zuigerdiameter.
Ze zitten inmiddels onder de auto, maar een eindbeeld is pas te zien als de auto weer buiten staat op de Alpina’s.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Sun Dec 27, 2020 10:03 pm
by BertjeConti
Slim opgelost met die keerringen iets dieper te leggen, hopelijk werkt het.
Wat mij weer op valt is dat jij weer een heel andere vorm stalen carterpan hebt, is die typisch E21?
Hebben die oude B8's ook langere zuigerstangen?
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Sun Dec 27, 2020 10:30 pm
by uwbuurman
Is een eta e28 pan. Maar de stalen pan is inderdaad voor de e21 en de 2.7 eta. De andere m20's hebben de aluminium pan, met een groter carter. Daar heb ik ook nog een paar van liggen, maar deze moet er onder.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Sun Dec 27, 2020 10:36 pm
by uwbuurman
Oh ja, die bilsteins zijn precies even lang, Rob.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Sun Dec 27, 2020 11:42 pm
by Jeroen
De nodige puzzels, maar ook weer mooie oplossingen, netjes!
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Mon Dec 28, 2020 6:43 am
by Wondermike
Mooi opgelost zo, dit gebeurd ook veel aan de achterkant van het blok bij de krukas keerring. Daar kan je een vulplaatje voor kopen wat je achter de krukas keerring plaatst. Met hetzelfde effect, de keerring verplaatst ten opzichte van de ingesleten plek.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Mon Dec 28, 2020 5:19 pm
by Peter V.
Goed bezig Koos.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Mon Dec 28, 2020 5:39 pm
by uwbuurman
Dank!!
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Posted: Wed Dec 30, 2020 11:49 pm
by Nick1984
Mooie werken!
