Lekker om hiermee bezig te zijn vlak voor zo'n reis. Even een rijtje met feiten, jullie zijn vrij om te schieten. Het probleem is dat de motor schokt tijdens het rijden. Het gebeurt op alle snelheden. Het is erger bergop.
3 referenswaarden voor jets en de vierde heb ik:
Pri idle: 60,50,60,(55)
Sec idle: 50,55,50,(50)
Pri: 140,150,140,(130)
Sec: 140,165,170,(132)
Lucht pri: 170,165,145,(135)
Lucht sec: 160,170,175,(175)
De referentiewaarden komen hier vandaan:
http://www.bmw2002faq.com/topic/72173-w ... e-options/
Compressie op cilinder 1: 10+ bar
Compressie op cilinder 2: 9.5 bar
Compressie op cilinder 3: 9.5-10 bar
Compressie op cilinder 4: 9.5-10 bar
Kontakthoek 60 graden
Vervroeging op 25 graden bij 2000rpm
Alle bougies zijn netjes bruin, geen koolaanslag, geen uitgebrande kontakten.
Hele ontsteking is nieuw (condensator, kontaktpuntjes, rotor, verdelerkap, bougies, kabels).
De mengselschroef staat meer dan 3 slagen uit, daarom heb ik grotere stationairsproeiers besteld. Die liggen nu op het postkantoor dat gesloten is.
Met de Pierburg 1B2 schokte de motor. Het is een schokkend gevoel, niet dat je een whiplash krijgt van de schokken, maar het is voelbaar op alle snelheden. Met de Pierburg 1B2 op gas was dit schokken er niet.
Met de Weber DGV schokt de motor ook. Vergelijkbaar met de 1B2.
Ik heb een loodvervanger toegevoegd, geen verschil. Ik dacht in deze hoek omdat gas veel stabieler is.
Ik heb besloten om de wisselen naar de Weber omdat de motor kut liep. Met de Weber kreeg ik in eerste instantie de motor niet aan de praat: Sommige kleppen hadden geen speling. Daarmee was het slechte lopen verklaard en dat 'ie met de Weber niet wilde starten. Alles gesteld en vorige week kon ik wéér stellen. De motor is nu aan het afkoelen zodat ik straks weer kan meten. Sommige kleppen hadden nu iets meer dan 0.2, maar alle kleppen hebben speling.
Als je de hele tijd een klein beetje een gas wisselt zodat de acceleratiepomp wat pompt, dan is het schokken er niet.
Tips?