Page 152 of 420
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue May 14, 2013 8:45 pm
by gerrit323
Wat heb ik de vorige weken op gebied van bmw gedaan .. de cabrio op een zeldzame mooie zondag uitgelaten om met de familie een leuke bloesemroute hier in de buurt te rijden .. mooi tussen de fruitbomen en onder de stralende zon ..
Diezelfde cabrio weggebracht naar mijn bevriend garagist om de donor driehoek LA te vervangen (zelf geen tijd voor) .. diegene die nu is gemonteerd is door de vorige eigenaar beschadigd door een slipper tegen de stoeprand .. zicht begon me meer en meer te storen .. verder zal ook de hardyschijf worden vervangen evenals de ophang rubbers (allemaal) van de achterdemper + verse remolie. Het werk zal hij tussen de normale zaken door doen dus het zal nog wel een dikke week duren.
Verder vandaag telefoon gekregen dat de eibach stabi kit voor de groene e30 eindelijk is aangekomen (3 weken +

)
Deze zal ik normaal 2de helft juni kunnen monteren.
Op e21 gebied .. dit jaar nog 0,0 gedaan

.. 2 keer buitengezet omdat hij in de weg stond om bij iets bij te kunnen.
Dit weekend geven ze slecht weer dus het weekend nadien hopelijk droog zodat ik de eerste meters van dit jaar kan rijden .. ik wil hem toch even kort testrijden voor de sharknose ...
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon May 20, 2013 2:47 pm
by loentje
Gisteren iemand bij me geweest die een echte Lumma cabrio heeft. Hij was pas geleden in contact gekomen met Peter V. Dus die kent hem ook. Heb wat foto's gekregen, want het lukte hem maar niet om hier in te loggen.
groeten loentje
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon May 20, 2013 3:21 pm
by Peter V.
loentje wrote:Gisteren iemand bij me geweest die een echte Lumma cabrio heeft. Hij was pas geleden in contact gekomen met Peter V. Dus die kent hem ook. Heb wat foto's gekregen, want het lukte hem maar niet om hier in te loggen.
groeten loentje
Dat is Jan geweest. ik ken hem inderdaad.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon May 20, 2013 8:23 pm
by marcel krol
Hoi
Vanmorgen tussen alle verplichtingen door nog even gauw de hoofd koppelings-cilinder vervangen voor een verse. voor de mooie prijs van €58,85 incl verzenden vanuit frankrijk. Maar wel origineel ATE.
Nou nog even alles bijvullen en ontluchten.
groeten
Marcel
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri May 24, 2013 10:32 pm
by Arnold D
Ik heb alle rekeningen van mijn oude verkochte touring weggegooid.
Wist je dat een distributie riem van een M40 motor best 105.000 km mee kan zonder te breken.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sat May 25, 2013 12:15 am
by Jeroen
LOL, meestal halen ze de 41K niet eens!
Ik? Ik zit me te vervelen op Spa. Ouwe meuk in actie.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sat May 25, 2013 11:53 am
by marcel krol
Hoi,
Is idd niks aan, ik ga zo even naar het cafe. Daar komen straks allemaal oldtimer tractoren een tussenstop maken, ook niks aan

Zit verder ook al een paar dagen te wachten op een nestje eieren dat uit moet komen, maar moeder natuur is wat in de war met het weer en de beesten lijkt het wel. Afgelopen donderdag in elk geval wel 5 uit het ei gekropen, nu maar weer wachten.
Groeten
Marcel
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sat May 25, 2013 12:52 pm
by Peter V.
Gewoon werken en een brandweeroefening erbij. Geen BMW spul al ben ik wel met de E30 cabrio naar het werk.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sun May 26, 2013 1:32 am
by Jeroen
Het was weer een dag afzien op Spa

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon May 27, 2013 5:38 pm
by raymondw
Dat was het weekje wel weer !
Met pinksteren gaan we altijd met mijn ouders en een paar goede kennissen een weekendje naar de Luneburger Heide; veel ruimte en vrijheid voor de kinderen en rust voor de pappa's en mamma's. Mijn broer gaat nooit mee, maar mijn ouders nemen de twee oudsten van mijn broer en schoonzus wel mee. Door een stom voorval bij het paardje rijden van de kinderen breekt mijn moeder haar heup en is dus in Duitsland in het ziekenhuis opgenomen.
Tja en dan begint het gedoe; de kinderen moeten weer naar school en twee extra in de 530i gaat ook niet zomaar en dan heb ik het al helemaal niet over de bagage.De auto van mijn andere zwager zat al vol, dus moesten we met mijn vader zijn sprinter terug en dat is echt geen pretje op de Duitse autobahn; en dan hebben we het maar niet over mijn antipathie jegens (stink)-diesel; maar nood breekt wet, immers mijn vader blijft voor zolang de ziekenhuis opname van mijn moeder duurt achter. Bovendien is dan voor hem de 530i voor hem handiger om in te rijden.
Maar goed, gisteren hebben wij (mijn vrouw, kinderen en ik) een ziekenbezoekje gebracht; 350km heen (net onder Hamburg); in eerste instantie wilde ik de E28 M5 meenemen, maar de weersvoorspellingen waren zo slecht dat ik dat idee gauw heb laten varen. De E32 was beschikbaar, maar die is nog niet aangemeld en moet bovendien eerst goed ontlucht worden.... gaat hem ook niet worden. De Sprinter van mijn vader => No Way. Dus dat wordt de C1 van mijn moeder... En ik moet eerlijk zeggen, voor een dergelijk kleine auto is het een best ruimte wondertje, maar het onderstel is best hard en meer dan 130km/h moet je er niet mee willen rijden. Maar affijn, dat ging best goed. Van Nijverdal naar Volkwardingen in iets meer dan drie uur en dat op een litertje of twintig. Met de E39 heb ik daar het dubbele voor nodig en met de E28 ook zoiets. Maar de E39 heeft wel veel meer comfort en de E28 is veel leuker. Maar tja het weer.....
In Volkwardingen zijn we overgestapt in de E39 en vandaar naar Salzhausen gereden. Na het ziekenbezoek weer terug.... Vlak voor Volkwardingen merkte ik een enorme onrust in het stuur, alsof de wielen ineens een enorme onbalans hebben gekregen... Kan natuurlijk, immers door de regen lag er genoeg water op de weg. Nog samen wat gegeten en daarna weer terug met de C1... Hobbel hobbel hobbel...... met weinig benzine....... maar geen fun. Wel veel regen, dus het was een goede beslissing om de E28 thuis te laten.
Tegen een uur of halt tien waren we weer thuis.... Belt mijn vader op; het wiel rechts voor wordt wel erg heet ! Het zal toch NIET.... De remmen zijn bij aflevering volledig vervangen en nagekeken, maar ja dat is ook al weer 18 maand geleden. Tja, op een dergelijke afstand blijft het gissen, dus heeft mijn vader de automobilisten pechhulp van zijn verzekering ingeschakeld. Die hebben ervoor gezorgd dat er s'morgens om 9:00 een monteur van BMW in Volkwardingen stond om te kijken wat er aan de hand is. En tja, mijn vermoeden werd bevestigd; de rechter remklauw zat vast, dus dat wordt een bezoekje aan de dealer in Solltau.
Die concludeerde al gauw dat de stofhoes van een van de zuigers was losgeschoten waardoor en water en rotzooi in de zuiger is gekomen. Eigenlijk heet dat dus een nieuwe remklauw, maar die lag niet op voorraad en mijn moeder gaat morgen naar huis.... Lang verhaal kort; ze hebben gekozen voor een noodreparatie, immers de oude stofhoes was niet beschadigd, slechts losgeschoten. Wel hebben ze de boel weer gangbaar moeten maken; dus zuigertje eruit, beetje schuren, maar geen garantie; kan ook eigenlijk niet.... Ik zei vanochtend nog tegen mijn vader: "laten ze zowiezo een nieuwe revisieset monteren, die kosten geen drol (15 Euro per kant) en dan kijken we in Nijverdakl wel weer of de remklauw te redden is.
Net even met Arno overlegd; er moeten zowiezo een rondje nieuwe voorbanden op en op advies van Steve worden dat zeer waarschijnlijk Dunlop SP Maxx RT 255/55R16 95Y's.... Ik heb immers geen baseline in banden meer en aangezien ik hem blindelings vertrouw en geen zin en tijd heb om zelf onderzoek te doen, neem ik zijn advies over.
Dan kunnen tegelijkertijd de remklauwen eraf om te kijken wat de werkelijke staat is...... Volgens mijn plaatselijke garagist zit er een in de buurt die voor 50-70 Euro per klauw het ding uit elkaar trekt en gaat onderzoeken op haalbaarheid van een revisie.... Als het antwoord ja is, dan maakt hij ze schoon, spuit ze en monteert ze met een nieuwe revisie-set.. Dat klinkt i.i.g beter dan een nieuwe bij BMW voor a-raison 285 Euro ex BTW bestellen (wat op zich niet duur is), maar tja het is geen M5 dus liever niet.
I.i.g de noodreparatie is uitgevoerd en de 530i rijdt weer. Met mijn moeder gaat alles goed en gaat morgen weer terug naar Nederland.
Verder heb ik weinig aan de auto's gedaan; wel wat documentatie werk verricht over het retrofit-project van het Hifi_professional systeem (S676A) in mijn E34 M5. Ook heb voor deze auto een set gebruikte geleiderarmen van het schuif-kanteldak van BL-parts binnen... ook dat wordt een project an sich.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon May 27, 2013 5:53 pm
by Jeroen
Lekker allemaal! Hoop dat je moeder voorspoedig herstelt, wens haar iig maar sterkte!
Wat de remklauw betreft, het komt, zeker bij een klauw die recent uit elkaar is geweest, eigenlijk niet voor dat de klauw zelf aan vervanging toe is, hooguit de zuiger. Als er in de kamer van de klauw geen diepe groeven staan, wat niet waarschijnlijk is, kun je proberen of de zuiger nog netjes te krijgen is. In het slechtste geval wordt het dan weer een verse revisieset en een zuiger en die operatie is niet echt ingewikkeld.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon May 27, 2013 6:10 pm
by uwbuurman
Wat een verhaal en wat een gedoe joh!!! Gelukkig eind goed al goed, maar dat geldt nog niet voor je moeder. Gevalletje titanium denk ik? Heeft mijn schoonmoeder vorig jaar ook gehad na van de fiets geragd te zijn door een medelander in een golf. Niet leuk en ze is wel een tijdje zoet met revalideren. Wens haar sterkte en dat geldt voor de hele familie!
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon May 27, 2013 7:23 pm
by gerrit323
Wat een Verhaal Raymond .. alle tegenslag bij mekaar zo lijkt het toch ..
Véél beterschap voor je moeder

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon May 27, 2013 8:37 pm
by gerrit323
Net van deze zonnige avond gebruik gemaakt om de e21 van onder het 7 maanden oude stof te halen voor de eerste korte testrit (25km) van 2013.
Wat en leuk ding blijft dit toch zeg

.. net of ik er gisteren heb in gereden .. geen vlakke kanten aan de banden. Die stonden tijdens de 7 maanden NON actief wel op 3 bar gepompt dus dat zal wel geholpen hebben. Remmen die werken zoals het hoort, alleen het stationair toerental iets moeten verhogen maar verder alles OK
Kortom op een poets en tankbeurt na zijn we klaar voor de sharknose ..
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue May 28, 2013 12:29 am
by Peter V.
Vandaag begonnen met de carburateur revisie voor Frits uit België. Een 32/32 DIDTA van een 318. Als deze klaar is heb ik ze allemaal al een keer gehad van de E21, E23/E24 en op 1 na ook van de E12.