nou...zo'n stromberg 520/4 komt er denk ik wel weer..Peter V. wrote:Vandaag begonnen met de carburateur revisie voor Frits uit België. Een 32/32 DIDTA van een 318. Als deze klaar is heb ik ze allemaal al een keer gehad van de E21, E23/E24 en op 1 na ook van de E12.
Wat heb jij vandaag gedaan?
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Wie weet, het grootste probleem daarvoor zijn onderdelen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik had al van frits gehoord dat je de carbu had meegenomen .. Hij zal blij zijn dat het prutswerk van ..... Eindekijk is opgelost
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Zoiets meldde hij al.
Vandaag de motorkabelboom van Walter zijn 323i gewisseld. Wat een gedoe. Met het starten gelijk al gemerkt dat de onderdelen van de K-jet nu wel stroom kregen. e.e.a. moest wat gesteld worden.
Staat nu redelijk maar zonder goede CO-meter eigenlijk geen doen.
Vandaag de motorkabelboom van Walter zijn 323i gewisseld. Wat een gedoe. Met het starten gelijk al gemerkt dat de onderdelen van de K-jet nu wel stroom kregen. e.e.a. moest wat gesteld worden.
Staat nu redelijk maar zonder goede CO-meter eigenlijk geen doen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik ben vanaf vorige week nu altijd op zaterdag @ Houten...
Altijd welkom. Bijna elke zaterdag is het prijs met sleutelen en slopen in mijn hok.
Binnenkort komt Arnold ook geloof ik
Co metertje is onder handbereik hoor.
Altijd welkom. Bijna elke zaterdag is het prijs met sleutelen en slopen in mijn hok.
Binnenkort komt Arnold ook geloof ik
Co metertje is onder handbereik hoor.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- bmw328ie21
- E21 VIP

- Posts: 675
- Joined: Wed Mar 25, 2009 8:39 pm
- Location: Heemskerk
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
dan kan hij bij mijn dat stukje tapijt ook meteen ophalen voor zijn aanhanger. 
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Na de SM toch.323baur wrote:Binnenkort komt Arnold ook geloof ik
Ah, het is binnen.bmw328ie21 wrote:dan kan hij bij mijn dat stukje tapijt ook meteen ophalen voor zijn aanhanger.
Ik zal je steeds al bellen. Dat doe ik morgen even.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gisteren de achterste remklauwen van de 323i en de Alpina schoongemaakt. Dit zijn de oude die ik weer ga lakken en netjes aan de kant leg. Deze zijn overbodig geworden, doordat ze zijn vervangen voor die van de E30.
Tevens de voorste remklauwen van de 323i losgehaald en schoongemaakt. Deze zaten na de apk (en steekproef) opeens vast. Het rubber dichte niet goed meer af en er was roestvorming ontstaan. Gelijk revisie setjes besteld. Als deze de aanhanger moet slepen naar de SM en de remmen zitten vast, dan gaat ie wel heel erg veel benzine zuipen.
Tevens de voorste remklauwen van de 323i losgehaald en schoongemaakt. Deze zaten na de apk (en steekproef) opeens vast. Het rubber dichte niet goed meer af en er was roestvorming ontstaan. Gelijk revisie setjes besteld. Als deze de aanhanger moet slepen naar de SM en de remmen zitten vast, dan gaat ie wel heel erg veel benzine zuipen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Na de SM toch.Arnold D wrote:323baur wrote:Binnenkort komt Arnold ook geloof ik
Yup!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Net de bestelling geplaatst voor 4st Dunlop SP Max RT 225/55R16/95Y; wanneer die binnen zijn gaan de voorste remklauwen eraf voor een bezoekje aan een revisie specialist. Parallel hieraan hebben we de bougies gedemonteerd; die zijn nodig aan vervanging toe. Daarnaast zit ik er sterk over te denken een aantal reserve bobines te bestellen; wat worden die dingen in een M54 heet.
Carpe Diem, Raymond
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Peter,
ga je een bedrijfje beginnen in caburateur revisies? Is nu een gunstig instapmoment omdat er veel gasrijders hun auto weer willen ombouwen.
Groeten loentje
ga je een bedrijfje beginnen in caburateur revisies? Is nu een gunstig instapmoment omdat er veel gasrijders hun auto weer willen ombouwen.
Groeten loentje
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Absoluut geen bedrijf!!!!!! Het is en blijft een hobby.loentje wrote:Peter,
ga je een bedrijfje beginnen in caburateur revisies? Is nu een gunstig instapmoment omdat er veel gasrijders hun auto weer willen ombouwen.
Groeten loentje
Ik heb geen bezwaar om eens een carburateur te doen maar ik wil er absoluut geen druk achter hebben.
Tevens ben ik wel van mening dat als ik een carburateur doe dat er geen gezeik/gezeur komt over een te vervangen onderdeel. Je doet het goed of niet.
Om het echt goed aan te pakken moet ik straks wel aan een ultrasoonapparaat dus centjes verzamelen en later aanschaffen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Afgelopen week kreeg ik het weer wat meer te stellen met de E39; op de terugweg vanuit DLD ervaarde mijn vader dat de motor op enig moment hevig ging schudden waarna het EML lampje ging branden. Dit probleem lostte zich na een minuut of twee wel weer op..... eenmaal thuis heb ik het storingsgeheugen uitgelezen en deze bevestigde:
- misfire on cyl #6
De bougies leken wel aardig hun end-of life te benaderen; dus nieuwe besteld en voor de zekerheid de bobines van #1 en #6 uitgewisseld om te kijken dat wanneer het probleem zich voordoet de fout met de cylinder meegaat.
Vrijdag middag hebben we de bougies vervangen door correcte NGK's a raison van ruim 17 Euries/st..... daarna de foutsituatie van mijn vader weer opgezocht en ja hoor.....
motor schudde hevig wanneer hogere toerentallen gevraagd werden..... de dag erna weer het storingsgeheugen uitgelezen:$
- misfire on cyl #6
Ergo, bobines zijn onwaarschijnlijk... daarna wat gegoogled en de DISA klep geinspecteerd. En ja hoor, deze was KAPUT. Je schijnt ze te kunnen reviseren met een revisieset van GAS, dus die maar besteld, evenals een nieuw benzinefilter en luchtfilter just in case.
Maar als ik pech heb kan het zomaar een paar defecte klepstoters zijn... schijnt bij onze oosterburen wel vaker bij M54's voor te komen. Maar eerst dit maar even doen. Kort samengevat is het wel zo dat willekeurig welk plastic deel ik in de handen heb gehad ook heb moeten vervangen... Toeval ??
- Radiator (2012)
- Koelwater reservoir (2012)
- Vacuumslangen (2013)
- Karter ontluchtingklep (2013)
- DISA unit (2013)
- .........
- .........
Hiermee lijkt een nieuw tijdperk aangebroken van het preventief vervangen van aan ouderdom onderhavige plastic delen die vroeger (E34 en vroeger) nog van metaal waren gemaakt.
- misfire on cyl #6
De bougies leken wel aardig hun end-of life te benaderen; dus nieuwe besteld en voor de zekerheid de bobines van #1 en #6 uitgewisseld om te kijken dat wanneer het probleem zich voordoet de fout met de cylinder meegaat.
Vrijdag middag hebben we de bougies vervangen door correcte NGK's a raison van ruim 17 Euries/st..... daarna de foutsituatie van mijn vader weer opgezocht en ja hoor.....
motor schudde hevig wanneer hogere toerentallen gevraagd werden..... de dag erna weer het storingsgeheugen uitgelezen:$
- misfire on cyl #6
Ergo, bobines zijn onwaarschijnlijk... daarna wat gegoogled en de DISA klep geinspecteerd. En ja hoor, deze was KAPUT. Je schijnt ze te kunnen reviseren met een revisieset van GAS, dus die maar besteld, evenals een nieuw benzinefilter en luchtfilter just in case.
Maar als ik pech heb kan het zomaar een paar defecte klepstoters zijn... schijnt bij onze oosterburen wel vaker bij M54's voor te komen. Maar eerst dit maar even doen. Kort samengevat is het wel zo dat willekeurig welk plastic deel ik in de handen heb gehad ook heb moeten vervangen... Toeval ??
- Radiator (2012)
- Koelwater reservoir (2012)
- Vacuumslangen (2013)
- Karter ontluchtingklep (2013)
- DISA unit (2013)
- .........
- .........
Hiermee lijkt een nieuw tijdperk aangebroken van het preventief vervangen van aan ouderdom onderhavige plastic delen die vroeger (E34 en vroeger) nog van metaal waren gemaakt.
Carpe Diem, Raymond
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Dan hoop ik dat het je klepstoters zijn. Die zijn niet van plastic. Heb je ook eens echte spullen kapot Raymond 
Maar per saldo gewoon balen natuurlijk.
Maar per saldo gewoon balen natuurlijk.