Page 159 of 420

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 17, 2013 5:58 pm
by Jeroen
Da's een beste klap geweest zeg! Ja dat spookt nog wel even in je kop, zeker met z'n mongool. Had vanmorgen een jonkie in een bussie voor me rijden, één keer berm en twee keer bijna een frontaaltje. Telefoon was belangrijker. Wat wens je dat soort mensen een kusje van een boom toe zeg.

Gelukkig waren er vandaag ook meer positieve zaken. Ik bedoel, als de dealer met zoiets aan komt zetten word je toch spontaan sentimenteel? :P

Image

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 17, 2013 9:59 pm
by jamesV
hier ook positieve zaken :D
Vandaag de bbs spoiler klaar gemaakt om aan de 320 te hangen. Enkele foto's:

De grondlaag:
Image


Image

uhm.. geen commentaar :bag
Image

De toplaag:
Image


Image

en de vernis:
Image

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 17, 2013 11:03 pm
by Peter V.
Jazeker, goed bezig.

Het is er ook een lekkere temperatuur voor. (positieve zin uiteraard).

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 17, 2013 11:32 pm
by Jeroen
:thumbsup Hopelijk is het resultaat naar wens! Wat ligt er verder voor plaatwerk?

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Thu Jul 18, 2013 6:16 am
by jamesV
temperaturen zijn inderdaad goed.. alleen zitten er nogal wat vliegen bij zo'n weer en die worden precies aangetrokken door de geur van de verf maar goed.. we mogen niet klagen want het resultaat is zo goed als 'vlieg-vrij' :D .
De rest van het plaatwerk is van mijn buur, hij is begonnen aan een oude Opel kadett c coupe. Dit is hem en zal hoogstwaarschijnlijk wit worden:

Image

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Thu Jul 18, 2013 8:23 am
by Jeroen
Ah okee, ik herkende het achterkleppie even niet maar dat is dan niet zo gek, ik zit niet zo in de oude Opels haha!

Even wat nieuws van het bladenfront. Ik maak al jaren reportages voor Total BMW, maar dat blad is inmiddels ter ziele, afgelopen juni was het laatste nummer. Na een eerdere verkoop aan uitgever Kelsey was de verkrijgbaarheid buiten Engeland beroerd en daarmee kelderde de oplage. Kelsey verkocht het blad recentelijk aan Unity Media, die ook al de bladen BMW Car en Performance BMW uitgeven. Het was vanaf het begin duidelijk dat het Unity alleen maar ging om de Engelse markt vrijwel geheel in handen te krijgen en dat Total BMW zou stoppen. BMW Car gaat nu dus qua koers iets meer richting Total BMW en het 'modified' spul kun je vinden in Performance BMW.

Gelukkig kon ik een overstap maken naar Unity met als eerste resultaat een 5 pagina's tellend verslag van de Spa Classic in het augustusnummer van BMW Car...

Image

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Thu Jul 18, 2013 9:16 am
by jamesV
als eerste resultaat een 5 pagina's tellend verslag van de Spa Classic in het augustusnummer van BMW Car
:thumbsup

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Thu Jul 18, 2013 9:38 am
by uwbuurman
Nice, Jeroen!

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Thu Jul 18, 2013 10:27 pm
by Jeroen
Thanks! Inmiddels hebben ze al eea aan materiaal op de plank liggen van de Sharknose Meeting en het Bimerfest maar dat is natuurlijk qua fotografie niet heel bijzonder. Als er ruimte 'over' is komt dat er nog een keer in.

OGP gaan we sowieso een uitgebreid artikel over maken en als het op BMW gebied een beetje leuk is op Schloss Dyck dan komt dat evenement er ook wel in.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Jul 20, 2013 11:56 am
by raymondw
Ondanks dat ik deze met onbepaalde tijd heb uitgesteld heb ik gisteren bij Smudde de onderdelen opgehaald die ik nodig heb voor de VANOS-revisie van de E39/2, te weten de kleppendeksel-pakking set, de VANOS pakking en wat aanverwante prut. De revisieset van Beisan is onderhand al vier weken onderweg, volgens de tracking code is deze in Chicago op de internationale post gegaan, dus zal wel ergens bij de douane liggen (vreemd). Ik wacht mijn vakantie wel even af..... heeft geen haast.

De nieuwe TWS olie maakt een enorm verschil. Ik heb een sample van de oude TWS voor analyse naar Blackstone gestuurd en ben daarom heel benieuwd naar de resultaten. Ook ben ik erg tevreden over de Dunlop RT banden. Voor ballonbanden (225/55R16/95Y) hebben ze een erg goede respons; bovendien vangen ze oneffenheden goed op zonder contact met de weg te verliezen. De revisie van de klauwen door http://www.robijnremtechniek.com heeft ook heel goed uitgepakt, daarom overweeg ik deze weg ook als preventieve maatregel voor de vierzuiger remklauwen van de E28S.

De afgelopen weken heb ik eveneens veel tijd aan Marco zijn Audi S4 (C5 model) besteed; een aantal keerringen en pakkingen van het onderblok waren lek en moeten vervangen worden, maar hij durfde de demontage van het subframe zelf niet aan, dus moest grote broer Raymond dat maar doen. Wel is het hem gelukt om (met wat hulp van mijn garagist) de karterpan en oliepomp te verwijderen. Als er interesse is voor foto's lees ik dat wel, maar die zijn op zich best interessant aangezien de afmetingen van de drijfstang lagers een orde groter is dan die ik van een S38/S14 ken. Dat verklaart eveneens waarom deze blokken zonder veel moeite naar >600Nm gechipped kunnen worden. Ondanks dat de krukkast er niet slecht uitziet zat er aardig wat rotzooi in de zeef van de oliepomp waaronder wat leftovers van slangen ! We hebben erover nagedacht de drijfstang lagers preventief te vervangen, maar de vijf-cylinders staan er niet om bekend dat dit een zwak punt is.... dus ik denk dat we dat niet gaan doen. Het zal nog wel een poosje duren voordat de S4 klaar is; wel lastig aangezien ik de brug best zelf goed kan gebruiken.

Volgende week gaan we voor twee weekjes vakantie naar Fiss in Oostenrijk. Deze zal in het teken staan van Bergwandelen en bergbeklimmen. Ik hoop eindelijk de Hexenkopf (3035mtr) te kunnen beklimmen, maar kijk (voor de toekomst) ook vooruit naar andere bergen zoals de Ortler (3905mtr), Wildspitze (3774mtr) en de Weisskugel (3739mtr). De zomervakantie is altijd wel een tijd voor zelfreflectie, ook voor het overdenken van de auto-plannen voor 2014.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Jul 20, 2013 9:46 pm
by uwbuurman
Klinkt goed Raymond. Zelfreflectie is altijd goed, ik kan me goed voorstellen dat je je kop even lekker leeg kunt maken met een forse klimtocht.

@audi, tja, onverklaarbaar genoeg ben ik er sinds kort in geïnteresseerd. Leuke foto's van een operatie zijn altijd goed.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Jul 20, 2013 11:24 pm
by raymondw
Hoi Koos,

Ter lering en vermaak; het Torsen-tussen diff van de quatro's heeft een groot nadeel; het dwingt de constructeurs letterlijk de motor voor de vooras te plaatsen.Dat is niet alleen voor de handling waardeloos, maar ook voor noodzakelijk onderhoud zoals het vervangen van de distributieriem. Om daarbij te komen moet de gehele voorkant gedemonteerd worden, hetgeen tijdrovend is.

Image

Als je de bumper, radiator, AC-koeler en de gehele santenkraam uit de weg hebt komen er een behoorlijk aantal vergande delen te voorschijn. Hier een of andere oliekoeler waarvan de luchtgeleider verrot is. Kosten bij Audi ruim 100 Euro ex BTW en dat zonder koeler. Marco heeft op fleebay een geschikt gebruikt exemplaar in goede conditie gevonden.

Image

De auto stond te koop bij Nienhuis in Midwolde en zij gaven de auto een eerlijke kans door hem aan een liefhebber aan te bieden. Economisch was deze auto te ver heen, maar de basis is heel goed. De distributieriem was al sinds mensheugenis niet meer vervangen. En ook andere sporen van hobby-bob zijn zichtbaar. Een goed voorbeeld was de karter-plug; deze moest ik met een 150cm lang wring-ijzer lostrekken.... en dat in aluminium ????

Image

Als we dan toch zover zijn, waarom dan niet twee stappen verder, dus niet alleen de looprollen en de waterpomp, maar ook de krukas keerring. Die zit alleen in de oliepomp en die wilde ik demonteren. Lukte prima, maar daardoor dwong ik af dat ook het karter los moet.

Image

Ziet er niet verkeerd uit na ruim 230k km!

Image

En de oliepomp

Image

Het wachten is nu op een tweede karter pan pakking welke nodig is om het blok en de olie-deflector plaat af te dichten. Pas daaronder komt de karterpan pan zelf.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Jul 20, 2013 11:59 pm
by Jeroen
Aardig verslag weer! Mijn revisieset voor de DISA klep is ook nog ergens missing in action, maar wel geregistreerd als pakket dus met enig geduld komt dat vast goed.

Constructie carterpan lijkt aardig op die van de S14 dan, maar verder... flinke klus zeg en idd net als met een Passat onlangs de hele voorkant, dwarsbint etc weghalen om er een beetje bij te kunnen. Hopeloos.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Jul 21, 2013 2:23 pm
by raymondw
@Jeroen; construtie-technisch is het hopeloos i.d.d; maar de gelijkvormigheid met de S14 en via de M88 met de M90 is op zich niet zo vreemd aangezien het design van de B3/AAN/ABY/ADU afkomstig is van de motor van de sportquatro. Laat deze nou net door ene dr. Fritz Indra ontworpen zijn; voordat deze begin jaren tachtig naar Audi ging was deze man bij Alpina verantwoordelijk voor de motoren van de B7 en de B7S ! Daarmee is het kringetje wel rond !

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Jul 21, 2013 6:04 pm
by Thegs
Eerst lekker in de tuin zitten niksen, mij te warm. Daarna de achterlichten van de e38 gepolijst (foto's volgen). Nu eerst ff lekker de bbq aansteken...