Peter V. zijn zoektocht naar een vijfbak (GEVONDEN)
- 323baur
- E21 VIP
Re: Peter V. zijn zoektocht naar de juiste SHARKNOSE.(GEVON
Goeie volgorde Peter!
Ben wel donders benieuwd!
Ben wel donders benieuwd!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik gok op Antrazitgrau 

- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Mooi hoor!! Dus de restauratie van de Baur is nu weer van de baan??? Wel een schitterend ding, die 320/6 van je!!! super!!!

Ben heel benieuwd naar deze bolide!! en dan ook nog origineel airco. nou ja, exmaffia, dus die hadden wel centjes...
Peter: gefeliciteerd!
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Ik ben ook wel benieuwd naar het lot van de Baur, maar met deze auto... felicitaties man, echt een plaatje, echt een topper! Kan me voorstellen dat je die niet kon laten staan. Stond deze in Deurne? En die airco erbij maakt het helemaal apart, vullen is idd nog prima te roggelen. Eerst maar kijken of 'ie nog dicht is...
Regards/groeten, Jeroen

When are going to get it home?
81 e21 323i polaris
That's a whole lott of engine under the bonnet;-)
That's a whole lott of engine under the bonnet;-)
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
he's picking it up next wednesday. 18k km on it, can you believe it?? 

Aan de foto's te zien stond ie bij Manders!
Kwam mijn baurtje ook vandaan!
Maar gefeliciteerd Peter!!!
groeten loentje
Kwam mijn baurtje ook vandaan!
Maar gefeliciteerd Peter!!!
groeten loentje
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Auto komt inderdaad bij Manders vandaan. Er is hier ook niets geheim
De restauratie van de Baur is nu compleet van de baan. Sterker de Baur is te koop maar ik zal hier wel een apart topic over aanmaken.
Waarschijnlijk ga ik aan de 320/6 ook niets aanpassen dus hoogstwaarschijnlijk is de H en R set en volledige Bilstein B6 demperset voor een 323i straks ook te koop.

De restauratie van de Baur is nu compleet van de baan. Sterker de Baur is te koop maar ik zal hier wel een apart topic over aanmaken.
Waarschijnlijk ga ik aan de 320/6 ook niets aanpassen dus hoogstwaarschijnlijk is de H en R set en volledige Bilstein B6 demperset voor een 323i straks ook te koop.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Gefeliciteerd Peter, een hele mooie aankoop.
(Manders staat niet echt bekend om goedkoop, stond die E28 er nog?)
Kan het stratosblau zijn of balticblau? Buiten lijkt hij blauwer dan binnen.
Super mooi ding, zou voor de veiligheid wel voor een 2e spiegel gaan
ff doorwerken want die moeten we zien de 23e
(Manders staat niet echt bekend om goedkoop, stond die E28 er nog?)
Kan het stratosblau zijn of balticblau? Buiten lijkt hij blauwer dan binnen.
Super mooi ding, zou voor de veiligheid wel voor een 2e spiegel gaan

ff doorwerken want die moeten we zien de 23e

So many cars, so little time
Gefeliciteerd Peter!!
Beetje fijn onderstel is nooit weg, dus die zou ik er wel onderstoppen. voor de rest die BBSen eronder en zo origineel mogelijk houden!!
groeten loentje
groeten loentje
En opeens was er toch een andere wagen.
Wat een mooie wagen Peter, gefeliciteerd met de aankoop.
Gelijk de holle ruimtes even behandelen.
Wat een mooie wagen Peter, gefeliciteerd met de aankoop.
Gelijk de holle ruimtes even behandelen.

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Peter V.
- E21 VIP
Wat betreft kleur heb ik inderdaad ook het idee dat het dezelfde is dan die 323i welke onderop in die "toren" van het BMW museum stond. Mijn gevoel geeft Stratosblauw aan.
Er stond een E28 (groen dacht ik) en een witte E23 te koop. Wat betreft vraagprijzen bij hem daar hebben we het weleens over
Holle ruimte behandeling. Dit gaat inderdaad gebeuren, ik moet nog even kijken of ik iets zelf ga doen of dat ik de auto wegbreng.
Of ze klaar is op de 23ste dat weet ik niet want ik heb ook nog een 316 af te werken. De bedoeling is in ieder geval om of de 316 of de 320/6 mee te nemen. Bij de sharknose moeten ze eigenlijk beiden aanwezig zijn.
Het onderstel van de 320/6 ga ik origineel houden want dat lijkt mij het beste. Zoals de meeste weten ben ik toch niet zo'n scheurijzer. Ik vind het machtig mooi om ernaast te zitten als er flink geragd wordt met de auto's maar ik weet van mezelf dat ik het vreselijk zonde ga vinden als ik hiermee de auto ga "beschadigen". De auto gaat heus wel een regenbui meemaken maar tijdens het pekelseizoen blijft ze BINNEN.
De 15 inch BBS wielen die ik heb liggen worden NIET verkocht want die gaan onder de 316 denk ik.
Er stond een E28 (groen dacht ik) en een witte E23 te koop. Wat betreft vraagprijzen bij hem daar hebben we het weleens over

Holle ruimte behandeling. Dit gaat inderdaad gebeuren, ik moet nog even kijken of ik iets zelf ga doen of dat ik de auto wegbreng.
Of ze klaar is op de 23ste dat weet ik niet want ik heb ook nog een 316 af te werken. De bedoeling is in ieder geval om of de 316 of de 320/6 mee te nemen. Bij de sharknose moeten ze eigenlijk beiden aanwezig zijn.
Het onderstel van de 320/6 ga ik origineel houden want dat lijkt mij het beste. Zoals de meeste weten ben ik toch niet zo'n scheurijzer. Ik vind het machtig mooi om ernaast te zitten als er flink geragd wordt met de auto's maar ik weet van mezelf dat ik het vreselijk zonde ga vinden als ik hiermee de auto ga "beschadigen". De auto gaat heus wel een regenbui meemaken maar tijdens het pekelseizoen blijft ze BINNEN.
De 15 inch BBS wielen die ik heb liggen worden NIET verkocht want die gaan onder de 316 denk ik.
Gr Peter V.
Met een standaard onderstel zijn ze wel erg comfortabel. Maar wat hellen ze over in de bochten 
Ik heb tot nu toe in 4 jaar slechts met standaard onderstellen gereden. Wordt toch eens tijd dat ik in een verlaagde auto ga rijden

Ik heb tot nu toe in 4 jaar slechts met standaard onderstellen gereden. Wordt toch eens tijd dat ik in een verlaagde auto ga rijden

- Peter V.
- E21 VIP
Ze hellen inderdaad over. Nu is mijn mening dat een 320/6 een beetje de "luxe" 6 cylinder is en de 323i de "sportieve" versie. Het karakter van de 4A1 carburateur maakt van de 320/6 ook geen scheurijzer.
Ik ben persoonlijk geen scheurijzer en weet dat ook dat dit niet bij mij gaat passen. Een goed nagenoeg nieuw onderstel in originele setup kan trouwens nog steeds best hard door de bocht hoor.
Ik ben persoonlijk geen scheurijzer en weet dat ook dat dit niet bij mij gaat passen. Een goed nagenoeg nieuw onderstel in originele setup kan trouwens nog steeds best hard door de bocht hoor.
Gr Peter V.