Peter V. zijn zoektocht naar een vijfbak (GEVONDEN)
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Peter V. zijn zoektocht naar de juiste SHARKNOSE.(GEVON
Tsja je kunt natuurlijk wel wat aanpassingen doen en de looks van de auto niet teveel geweld aandoen. Bilstein dempers icm standaard of Motorsport veren geeft al een leuke verbetering terwijl de auto niet of nauwelijks zakt, en op 15" stuurt het ook al lekkerder. Ik vind zelf een E21 op standaard onderstel en op 13" naar hedendaagse maatstaven ronduit gevaarlijk maar dat ligt misschien aan mijn manier van rijden 

Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Weetje, het ergste is dat je absoluut gelijk heb. Ik weet dat een bilstein/H&R zet met 15 inch strak stuurt en rijdt.Jeroen wrote:Tsja je kunt natuurlijk wel wat aanpassingen doen en de looks van de auto niet teveel geweld aandoen. Bilstein dempers icm standaard of Motorsport veren geeft al een leuke verbetering terwijl de auto niet of nauwelijks zakt, en op 15" stuurt het ook al lekkerder. Ik vind zelf een E21 op standaard onderstel en op 13" naar hedendaagse maatstaven ronduit gevaarlijk maar dat ligt misschien aan mijn manier van rijden
Ik heb 1 persoon de kans gegeven om de gehele set te kopen en als dat niet lukt dan laat ik ze voorlopig nog even thuis liggen. De voordempers die ik heb liggen komen wel te koop want ik ga geen 323i remmenupgrade doen bij de auto.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- Jeroen
- Site Admin
Geen complete 323i voorpoten eronder? Schroef je zo om en dan heb je de juiste dempers al in huis. En de remmen, remklauwen, etc etc... Voorpoten heb ik hier vast nog wel zwerven, remmen kun je dan evt ook nog gewoon overzetten van je 320.
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Peter, ik heb van de week de naven vergeleken van standaard poten en van 323i poten en die zijn volgens mij gewoon gelijk. (Ook bij BMWfans)
Dat zou betekenen dat je met de standaard poten toch 323i schijven kan hebben met 323i klauwen.
Ik ga het nog even opbouwen op een poot met schijf en klauw om te zien of het verhaal klopt.
Dat zou betekenen dat je met de standaard poten toch 323i schijven kan hebben met 323i klauwen.
Ik ga het nog even opbouwen op een poot met schijf en klauw om te zien of het verhaal klopt.
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
Dat klopt helemaal, is allemaal hetzelfde behalve de spacers tussen de helften van de klauwen om de geventileerde schijf kwijt te kunnen. Alleen is de poot anders en dus de schokdemper, dat is de hele issue.
Peter, verder wil ik nog even zeggen dat je een verrassende move hebt gemaakt en een geweldig fraaie en bijzondere auto op de kop hebt getikt. Nogmaals proficiat!
Peter, verder wil ik nog even zeggen dat je een verrassende move hebt gemaakt en een geweldig fraaie en bijzondere auto op de kop hebt getikt. Nogmaals proficiat!
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Bedankt voor de felicitaties.
Ik denk dat vooral het tegen opzien van een restauratie mij deze stap heeft doen maken.
Wat betreft de voorpoten van een 323i. Deze heb ik van Arnold gekregen en zijn dus in huis. Als dat inderdaad met de originele setup remmen kan dan is er weer een optie open.

Ik denk dat vooral het tegen opzien van een restauratie mij deze stap heeft doen maken.
Wat betreft de voorpoten van een 323i. Deze heb ik van Arnold gekregen en zijn dus in huis. Als dat inderdaad met de originele setup remmen kan dan is er weer een optie open.
Gr Peter V.
-
- E21 Fanatic
Gefeliciteerd Peter,
Ben erg benieuwd om de nieuwe aanwinst in het echt te bewonderen.
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst.
Ben erg benieuwd om de nieuwe aanwinst in het echt te bewonderen.
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- My E21(s): '82 318i manual
't is toch fantastisch! gefeliciteerd peter!
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Gefeliciteerd Peter met de nieuwe aanwinst.
ik zou zeggen veel rij plezier
ik zou zeggen veel rij plezier

groeten Stefan
e21 318 1978 in restauratie
e21 318 1979 daily
e21 318 1978 in restauratie
e21 318 1979 daily
- bmw328ie21
- E21 VIP
Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst 

- gerrit323
- E21 VIP
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Zo dan kom je eens 2 dagen niet op het forum .. koopt Peter even een andere e21 .. en wat voor eentje. Hier mag je terecht fier op zijn Peter, echt een TOP wagen.
Dat jij hem compleet origineel wil houden omdat dat meer bij jouw rijstijl past kan ik volledig begrijpen .. al zou ik dat zelf niet doen
Gerrit
Dat jij hem compleet origineel wil houden omdat dat meer bij jouw rijstijl past kan ik volledig begrijpen .. al zou ik dat zelf niet doen

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
lol, kon ook niet volgen toen ik zag dat de baur te koop stond 
maar zeeeeer nette 320 zo te zien!
ben eens benieuwd hoe die er irl uit ziet!
moest je nog onderdelen zoeken, van 320/6 heb ik nog een heleboel liggen, cilinderkopjes, carbu's, billies, remklauwen etc etc.
proficiat nog eens met je aankoop!

maar zeeeeer nette 320 zo te zien!
ben eens benieuwd hoe die er irl uit ziet!
moest je nog onderdelen zoeken, van 320/6 heb ik nog een heleboel liggen, cilinderkopjes, carbu's, billies, remklauwen etc etc.
proficiat nog eens met je aankoop!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: Peter V. zijn zoektocht naar de juiste SHARKNOSE.
Jeroen wrote:Mooi verslag Peter! Mijn gedachten per auto:
Auto 1: die zakkers in de lak zijn er doorgaans heel goed uit te poetsen, heb je mooie spullen voor van 3M en een beetje schadehersteller krijgt dat er uit. 5-bak en stuurbekrachtiging zijn dingen die je er later prima weer op kunt zetten. Als ik het zo hoor hoeft er verder niet veel aan te gebeuren. Die antenne op het dak is erg jammer maar in mijn ogen zo even het enige echte minpunt.
Auto 2: je gevoel bij Molenaar kan ik me voorstellen, en het is wel een auto die je helemaal over moet spuiten. Daar komt dan altijd weer een postje onvoorzien bij.
Auto 3: toch ook wel enige las- en spuitwerk dus ook hier moet je rekening houden met bijkomende kosten. Met wielrandjes en onderzijde portieren moet je ter voorkoming van kleurverschil al gauw de zijkanten geheel spuiten en als ik je goed begrijp de motorkap ook? Verder kan ik het lastwerk van de wielkasten achter niet helemaal beoordelen maar dat zijn wel plekken waar de ellende nog eens een keer terug komt. De hoofdsteunen achter zijn een setje extra hoofdsteunen voor de voorkant vandaar dat het ook wat vreemd zit.
Tsja met auto 2 en 3 ben ik dan zelf al gauw weer bang dat je minstens een halve auto staat te spuiten en dan vliegen er zomaar weer duizenden euro's je zak uit. Lijkt nr 1 me een hele goede, wat vind je zelf? Ken dat bedrijf niet volgens mij, hadden ze nog meer BMW spul staan?
Ik lees dit verslag nu pas... en auto 3 is de mijne... toch wel wat jammer om te lezen zo... Oh, trouwens.. die hoofdsteunen zijn wel de goeie, maar wat knullig teruggemonteerd. Het zijn gewoon de juiste, gekromde beugels alleen de verkeerde kleur stof (antraciet ipv pacific).
Greetz
- Jeroen
- Site Admin
In alle openheid hier hoor, het is mijn mening en daar mag een ander een andere visie op hebben. Wat de hoofdsteunen betreft (ook geen halszaak
): I stand corrected.

Regards/groeten, Jeroen
hahahah, ik bedoel maar!
Nee, wat ik meer bedoelde is dat ik nu teruglezend het gevoel krijg dat m'n karretje een morsige, roestige E21 is en als ik dat zo lees dan vrees ik dat anderen dat misschien ook gaan denken.. anderen die m misschien willen kopen en nu ervan af zouden zien. Dat zou ik jammer vinden, temeer ik m dringender dan ooit wil verkopen nu.
Uiteraard sta ik achter een verslag zoals Peter dat doet, als we dat met z'n allen meer zouden doen krijgen we al gauw een echt goeie database met voertuig gegevens (en waarschijnlijk wat hosting problemen
).
Hopelijk heb ik mezelf nu iets beter genuanceerd! Thx voor de terugkoppeling

Nee, wat ik meer bedoelde is dat ik nu teruglezend het gevoel krijg dat m'n karretje een morsige, roestige E21 is en als ik dat zo lees dan vrees ik dat anderen dat misschien ook gaan denken.. anderen die m misschien willen kopen en nu ervan af zouden zien. Dat zou ik jammer vinden, temeer ik m dringender dan ooit wil verkopen nu.
Uiteraard sta ik achter een verslag zoals Peter dat doet, als we dat met z'n allen meer zouden doen krijgen we al gauw een echt goeie database met voertuig gegevens (en waarschijnlijk wat hosting problemen

Hopelijk heb ik mezelf nu iets beter genuanceerd! Thx voor de terugkoppeling