323i 1978 Martin
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1178
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Geduld, stapje voor stapje, heb de hele winter nog.
Maar moet eerst nog opzoek naar een andere weerstand.
Ligt vast ergens tussen de andere onderdelen.
Maar moet eerst nog opzoek naar een andere weerstand.
Ligt vast ergens tussen de andere onderdelen.
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1178
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Inderdaad, Koos waarschuwde al, weerstand voor de fan niet meer leverbaar.
Helaas vervangend exemplaar kapot. Nu even kijken of we op een andere manier een nieuwe dan wel gebruikte kunnen krijgen.
Komen de winter wel door denk ik
Helaas vervangend exemplaar kapot. Nu even kijken of we op een andere manier een nieuwe dan wel gebruikte kunnen krijgen.
Komen de winter wel door denk ik
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29623
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1978 Martin
Is gewoon een vermogensweerstand, welke waarde heb je nodig? er zijn zelfs oem verschillende types die qua waardes heel dicht bij elkaar liggen. Kan sowieso ook wel even kijken of ik nog wat heb liggen.
Regards/groeten, Jeroen
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1178
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Bedankt Jeroen. Voor alsnog niet nodig.
Probeer eerst de kapotte open te krijgen en te achterhalen wat voor weerstand erin zit, misschien is die wel eenvoudig nieuw te krijgen
Probeer eerst de kapotte open te krijgen en te achterhalen wat voor weerstand erin zit, misschien is die wel eenvoudig nieuw te krijgen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29623
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1978 Martin
Dat bedoelde ik ook te zeggen. Meestal is het gewoon een doodnormale vermogensweerstand in een keramische behuizing zodat het goed tegen warmte kan, in sommige gevallen zit daar weer een stalen of alu huisje al dan niet met bevestigingsbeugel omheen. Maar het blijft een gewone vermogensweerstand die in veel modellen gebruikt is en bij veel elektronicazaken gewoon zo te koop is.
E21 specs zijn 0.6 Ohm 85W voor de Bosch versie (art 17401373177) en 0.5 Ohm 85W voor de Siemens/Magna versie (art 64121388069) en die kun je beiden prima gebruiken. Het Wattage zou ik als ondergrens gebruiken, zijn beide modellen niet meer leverbaar dan kun je vrij makkelijk elders een 0.5-0.6 Ohm 100W vermogensweerstand scoren. Bijv zoiets: https://www.conrad.nl/p/ate-electronics ... uks-422983
E21 specs zijn 0.6 Ohm 85W voor de Bosch versie (art 17401373177) en 0.5 Ohm 85W voor de Siemens/Magna versie (art 64121388069) en die kun je beiden prima gebruiken. Het Wattage zou ik als ondergrens gebruiken, zijn beide modellen niet meer leverbaar dan kun je vrij makkelijk elders een 0.5-0.6 Ohm 100W vermogensweerstand scoren. Bijv zoiets: https://www.conrad.nl/p/ate-electronics ... uks-422983
Regards/groeten, Jeroen
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1178
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Ja, zo wou ik het oplossen.
Kijk eens: eindelijk de juiste echte RH naafdoppen
Kijk eens: eindelijk de juiste echte RH naafdoppen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3076
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: 323i 1978 Martin
Mooie velgjes ook, lekker diepe velgbedden.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29623
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1978 Martin
Regards/groeten, Jeroen
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1178
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Duurde ff, yup en voor LV en RV
Jazeker, zonder kit of ander plakspul!
Bedankt Rob, 7j rondom. En zo grijs is stukken beter dan het zwart. Maar de mooie chromen dop steekt nu wel erg af bij de velg...
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1178
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Weerstand al geruime tijd binnen en afgelopen weekend gemonteerd.
2e hands compressor schoot bij het zandstralen te vaak in storing. Werd te warm. Na eerst het ventilator blad achter op de elektromotor goed gemonteerd te hebben, deze zat gewoon los zonder bout, een nieuwe oververhittingszekering gemonteerd. De oude was vaak gebruikt en zwart van binnen. Ja als het kapot is gaat het uit elkaar om te kijken wat er kapot is. Deze was te vaak te kort achterelkaar weer ingedrukt. Contactpuntjes helemaal zwart. Nieuwe erop en weer gaan.
Zandstralen gaat mij niet echt naar de zin. Compressor kan het bij houden, druk op 8 bar en van te voren ergste verf eraf met de staalborstel. Toch kost het veel tijd.
En aangezien ik buiten in de zon zandstraal en het liefst niet op zondag ochtend, je buurman toch een beetje te vriend houden, duurt het mij allemaal te lang.
Dus het duurt nog even voor de lampen weer in nette houders gemonteerd worden.
2e hands compressor schoot bij het zandstralen te vaak in storing. Werd te warm. Na eerst het ventilator blad achter op de elektromotor goed gemonteerd te hebben, deze zat gewoon los zonder bout, een nieuwe oververhittingszekering gemonteerd. De oude was vaak gebruikt en zwart van binnen. Ja als het kapot is gaat het uit elkaar om te kijken wat er kapot is. Deze was te vaak te kort achterelkaar weer ingedrukt. Contactpuntjes helemaal zwart. Nieuwe erop en weer gaan.
Zandstralen gaat mij niet echt naar de zin. Compressor kan het bij houden, druk op 8 bar en van te voren ergste verf eraf met de staalborstel. Toch kost het veel tijd.
En aangezien ik buiten in de zon zandstraal en het liefst niet op zondag ochtend, je buurman toch een beetje te vriend houden, duurt het mij allemaal te lang.
Dus het duurt nog even voor de lampen weer in nette houders gemonteerd worden.