Wondermike wrote:Leeghalen dat filter en management laten aanpassen wordt veel gedaan.
Inderdaad, meestal moet dan ook de EGR klep softwarematig gesloten worden. Er zijn alleen wel nadelen aan verbonden.
* Kosten zijn op een paar honderd na gelijk aan een nieuwe roetfilter (als ze rond de 250.000 km staat gaat de focus er toch uit).
* Bij het wat slechter worden van de verstuivers vangt normaal de roetfilter dit wat op en nu heb je gelijk APK afkeur omdat je een echte zwarte wolk eruit duwt.
* Vanwege de EGR klep actie duurt de opwarmtijd aanzienlijk langer.
* Als laatste het punt dat er weleens problemen worden gemaakt omdat er op de papieren staat dat ze van fabriek af voorzien is van een roetfilter.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.