Peter V. zijn zoektocht naar een vijfbak (GEVONDEN)

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply

Peter heeft een...

Vierbak
1
6%
Vijfbak
4
22%
Pienter Pookje
1
6%
Alleen versnellingen achteruit
2
11%
Peter weet 't niet
10
56%

Total votes: 18

Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Re: Peter V. zijn zoektocht naar de juiste SHARKNOSE.(GEVON

Post by Peter V. »

Hoi Alex,

Ik begrijp uit dit verhaal dat jouw 323i nog niet is verkocht :? Nu is de markt op dit moment ook niet al te best en we komen op een moment dat de liefhebbersgroep van een E21 niet zo groot is dus dat beperkt ook de "snelle" verkoop.

Zoals ik toen al aangaf zou ik inderdaad mijn bevindingen op het forum zetten en ik denk ook niet dat ik jouw 323i als "roestbak" heb neergezet. Je moet het alleen wel zien dat dit topic is gemaakt met als doel een roestvrije E21 te zoeken en dat was bij die van jouw niet het geval.

Jij weet ook dat een E21 323i die compleet roestvrij is in een andere prijsklasse wordt aangeboden.

Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Amen! :wink:
Regards/groeten, Jeroen
Alex1971
Upcoming E21 fanatic

Post by Alex1971 »

Peter V. wrote:Hoi Alex,

Ik begrijp uit dit verhaal dat jouw 323i nog niet is verkocht :? Nu is de markt op dit moment ook niet al te best en we komen op een moment dat de liefhebbersgroep van een E21 niet zo groot is dus dat beperkt ook de "snelle" verkoop.

Zoals ik toen al aangaf zou ik inderdaad mijn bevindingen op het forum zetten en ik denk ook niet dat ik jouw 323i als "roestbak" heb neergezet. Je moet het alleen wel zien dat dit topic is gemaakt met als doel een roestvrije E21 te zoeken en dat was bij die van jouw niet het geval.

Jij weet ook dat een E21 323i die compleet roestvrij is in een andere prijsklasse wordt aangeboden.
Je hebt t ook helemaal netjes gedaan, was ook zeker geen 'aanval' op jou! Excuses als die indruk ontstaat; voor mij was het alleen even een reaktie op jouw verslag.
E21
Jeroen
Site Admin

Re: Peter V. zijn zoektocht naar de juiste SHARKNOSE.

Post by Jeroen »

alex1181 wrote:
Jeroen wrote:Mooi verslag Peter! Mijn gedachten per auto:

Auto 1: die zakkers in de lak zijn er doorgaans heel goed uit te poetsen, heb je mooie spullen voor van 3M en een beetje schadehersteller krijgt dat er uit. 5-bak en stuurbekrachtiging zijn dingen die je er later prima weer op kunt zetten. Als ik het zo hoor hoeft er verder niet veel aan te gebeuren. Die antenne op het dak is erg jammer maar in mijn ogen zo even het enige echte minpunt.

Auto 2: je gevoel bij Molenaar kan ik me voorstellen, en het is wel een auto die je helemaal over moet spuiten. Daar komt dan altijd weer een postje onvoorzien bij.

Auto 3: toch ook wel enige las- en spuitwerk dus ook hier moet je rekening houden met bijkomende kosten. Met wielrandjes en onderzijde portieren moet je ter voorkoming van kleurverschil al gauw de zijkanten geheel spuiten en als ik je goed begrijp de motorkap ook? Verder kan ik het lastwerk van de wielkasten achter niet helemaal beoordelen maar dat zijn wel plekken waar de ellende nog eens een keer terug komt. De hoofdsteunen achter zijn een setje extra hoofdsteunen voor de voorkant vandaar dat het ook wat vreemd zit.

Tsja met auto 2 en 3 ben ik dan zelf al gauw weer bang dat je minstens een halve auto staat te spuiten en dan vliegen er zomaar weer duizenden euro's je zak uit. Lijkt nr 1 me een hele goede, wat vind je zelf? Ken dat bedrijf niet volgens mij, hadden ze nog meer BMW spul staan?

Ik lees dit verslag nu pas... en auto 3 is de mijne... toch wel wat jammer om te lezen zo... Oh, trouwens.. die hoofdsteunen zijn wel de goeie, maar wat knullig teruggemonteerd. Het zijn gewoon de juiste, gekromde beugels alleen de verkeerde kleur stof (antraciet ipv pacific).

Greetz
Dan is het blijkbaar aan mijn adres gericht en dan hoor ik graag even op welke manier ik een verkeerde voorstelling van zaken heb gegeven. Inmiddels al een paar jaar ervaring en hoewel verkopers ons altijd weten te vertellen dat plekjes heel eenvoudig en goedkoop te behandelen zijn is mijn reactie op basis van het beschikbare beeldmateriaal geheel terecht. Dat je dat minder leuk vindt met het oog op de verkoop is een andere kwestie.
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Niet om me te mengen in deze discussie, maar ik kan me voorstellen dat Jeroen het aan hem gericht heeft opgevat terwijl Alex gewoon door het verslag met de neus op de feiten inzake zijn bolide is gedrukt en dat verwoordde. En dat allemaal na een heel eerlijk verslag van Peter die gewoon zijn bevindingen heeft opgeschreven. Moet in mijn beleving allemaal gewoon kunnen zonder elkaar gelijk :hammer

Ach, communiceren is toch zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten. Dit is een gevalletje ruis. Ook weer opgelost toch? :D
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

uwbuurman wrote:Ach, communiceren is toch zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten. Dit is een gevalletje ruis. Ook weer opgelost toch? :D
Lijkt mij ook!
Regards/groeten, Jeroen
Alex1971
Upcoming E21 fanatic

Post by Alex1971 »

meer dan dat is t echt niet; nogmaals excuses voor de onrust. Op de meeting maar even een verfrissend biertje van mij om t goed te maken ;-)
E21
Leonidas
E21 Fanatic

Post by Leonidas »

Alex1971 wrote:meer dan dat is t echt niet; nogmaals excuses voor de onrust. Op de meeting maar even een verfrissend biertje van mij om t goed te maken ;-)
Is daar Bier?? :cheers :cheers :cheers
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

no worries mate!
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Goed idee schiet mij te binnen.
Zullen we om 12u een e21 minimeet houden?
Iedereen bij elkaar halen of zo?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
alex1181
Newbee

Post by alex1181 »

Goed plan, maar kan dat wat eerder?? Ik moet tussen 12 en 1 echt weg... (tenzij er iemand ter plekke de mijne koopt en naar een postkantoor wil hahahah)
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

succes met de verkoop! :thumbsup
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
alex1181
Newbee

Post by alex1181 »

Thx; heb t nodig :) Hoe wilde je die minimeet doen? Op pad naar of daar in de buurt?
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

alex1181 wrote:Thx; heb t nodig :) Hoe wilde je die minimeet doen? Op pad naar of daar in de buurt?
Je moet het zo voorstellen dat er straks ongeveer een 4 a 500 man rondloopt daar. Wat we dan vorig jaar hebben gedaan is een tijd afgesproken dat we bijvoorbeeld bij een bepaalde stand staan. Het is de bedoeling dat je dan wat gezichten achter de forumnamen ziet zeg maar.

De "harde kern" kent elkaar natuurlijk wel maar afgelopen jaar zijn er best veel nieuwe bijgekomen.

Wat betreft de verkoop zit je echt in een slechte tijd. Je moet maar een liefhebber treffen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Paulien P.
Newbee

Post by Paulien P. »

hoi Peter,

Ik heb zojuist even in de 320/6 gereden en ik heb een kleine verrassing voor je.... wist je dat jij geen 4-bak in die auto hebt zitten, maar een 5- bak????

Dit betekend dus ook dat je een heel stuk zuiniger zou hebben kunnen rijden naar Apeldoorn. en volgens mij is jou bakkie ook als een 4-bak getaxeerd.
... het is maar een klein detail
Greetzzz Paulien P.

BMW E30 318 cabrio Daytona Violet
Post Reply