Page 19 of 117
Re: E21 317
Posted: Sun May 15, 2016 11:23 pm
by Wilmo
Wat ben je weer snel Koos, dankjewel. Met een lasschema dacht ik aan een meer detailtekening, maar we zijn er al uit.
Nieuwe PU bussen heb ik al besteld, nu de waterslangen nog uitzoeken en dan kan ook de BMW bestelling de deur uit. Omdat toch de wielophanging er ook uit moet, dacht ik de auto maar van de motor af te halen, we zullen zien hoe slim dat uiteindelijk gaat zijn.
Re: E21 317
Posted: Mon May 30, 2016 6:05 pm
by Wilmo
De 4111 1 849 925 (nummer 5 op de afbeelding) is niet meer leverbaar. De kryptische omschrijving is 'console' of , dus die moet ik zelf maar gaan maken dan. Denken jullie dat er een kans is dat BMW tekeningen van zo'n onderdeel gaat geven?
Ik zal Jan eens vragen of hij die uit een van zijn auto's wil slopen.
Re: E21 317
Posted: Tue May 31, 2016 8:19 am
by uwbuurman
Nee, maar je hebt er twee op je auto, en ze zijn heel simpel. Maar het makkelijkste is inderdaad een goede uit een sloper.
Re: E21 317
Posted: Tue May 31, 2016 9:35 pm
by Wilmo
Roelof had nog een nieuwe liggen, dus die gaat mijn kant op komen. Mooi alle onderdelen bij elkaar. Ik weet niet in welk systeem de geniën van de BMW dealer hier in de stad hebben gekeken maar die konden bijna niets leveren. Met een mailtje naar BMW in Groningen was alles geregeld. Vreemd.
Re: E21 317
Posted: Tue May 31, 2016 9:52 pm
by uwbuurman
Via
BMW classic kun je veel zelf bestellen. Direct bij BMW. Soms hebben ze hier dingen niet die de dealer wel heeft, overigens.
Re: E21 317
Posted: Wed Sep 07, 2016 9:20 pm
by Wilmo
Zo. Dat was een lange pauze.
Ik heb de balken, waterslangen, een garage van 30m2 én een lasapparaat eindelijk voor elkaar.
Gisteren heb ik hem geschorst en kan de lol dus beginnen.
Het plan: Alle schermen er aan de voorkant af, zoveel mogelijk los van de motor plukken, het onderstel helemaal los maken van de auto. De motor los van de bak, en dan de auto over de motor heen tillen en naar achteren rijden. Dat laatste weet ik nog niet echt hoe het eruit gaat zien. Misschien dat ik het blik aan de voorkant ook los kan halen/slijpen. Maargoed, eerst maar eens wat dingetjes los halen.
Ik heb een 220A Telwin, zodat ik echt kan gaan puntlassen zonder te hoeven boren. Ik ga niet de hele auto kaal maken en al het lassen overdoen, maar een deel van de roestbescherming die ik in de laatste jaren heb aangebracht gaat er weer onderweg om nu maar eens met tweekomponentengrondverf aan de gang te gaan.
Ik ga lekker veel fotootjes maken

Re: E21 317
Posted: Wed Sep 07, 2016 9:44 pm
by uwbuurman
Mooi man!!! Maar jij gaat ook gaatjes boren, om te proplassen hoor. Anders kun je die balken niet aan je bodem lassen, je tang is niet groot genoeg om er omheen te passen.
Heb je vragen als je bezig bent, plaats ze dan hier of contact me maar.
Re: E21 317
Posted: Wed Sep 07, 2016 10:18 pm
by Wilmo
Op de vorige pagina heb je al een howto geplaatst dus die balken zitten erin op zondag :p
Maar ik zal op enig moment zeker van me laten horen.
Re: E21 317
Posted: Wed Sep 07, 2016 10:21 pm
by uwbuurman
Re: E21 317
Posted: Wed Sep 07, 2016 10:45 pm
by Peter V.
Lekker bezig.
Re: E21 317
Posted: Sat Sep 17, 2016 9:11 pm
by Wilmo
Vorige week was de motor al los van de carroserie maar mijn creativiteit was op dus ik kreeg de auto niet over de motor heen.
Vanochtend was de ingenieur in mij weer wakker en kon het beginnen:
Het interieur is er uit, de benzinetank eronder weg, al het gasspul is er uit en de stroken met puntlassen zijn schoongemaakt. De volgende keer maar beginnen met boren en weer oplassen

Re: E21 317
Posted: Sat Sep 17, 2016 9:27 pm
by bmw e12 e21
Mooi opgelost!

Re: E21 317
Posted: Sat Sep 17, 2016 9:37 pm
by uwbuurman
Succes!!! De voortgang is mooi!!
Re: E21 317
Posted: Sun Sep 18, 2016 9:21 pm
by Peter V.
Netjes, Op naar deel twee!
Re: E21 317
Posted: Tue Sep 20, 2016 9:28 pm
by Wilmo
Vandaag even een paar uurtjes bezig geweest, ik was erg benieuwd hoe het zou gaan. Het uitboren van de laspunten gaat prima, maar ik moet wel meer demonteren. En nu natuurlijk ben ik ook ontevreden met wat ik al eens eerder gelast heb. En de voorruit. En de zijruiten met de B-stijl. Enzovoorts.
Maargoed, nu maar even discipline en puntje voor puntje afronden voor ik een nieuw punt opstart. Anders gaat die auto nooit de garage weer uitkomen.