De runflats hoeven wat mij betreft ook niet perse om genoemde redenen. De banden die er nu onder zitten plakken en sturen heerlijk.
Maar het probleem is dat je dus langs de weg kan komen te staan met een gat in je band en dat je de ANWB alleen maar dat reparatiesetje kan laten zien.
Met een vakantie of zo zou een reservewiel me dan toch blijer maken.
Maar om nou een 18" velg in je kofferbak te hebben liggen
En RF's is ook een probleem zonder banspannings sensoren in je wielen, Hoe merk jij tijdens het rijden dat je spanning veel te laag is? Of dan de vrouw die merkt al helemaal niet...
Dus voor je het weet kan er weer een nieuw setje onder, dit maken we iedere maand wel een keertje mee...
Niemand heeft er wat aan maar ik moet het wel even kwijt.
Vandaag bij de Forddealer geweest om de garantiepuntjes van de Focus te bespreken! Hulde voor de dealer want alles wordt en is ondertussen gedaan.
* Het bandenverhaal is opgelost want er liggen 4 nieuwe michelin primacy HP's onder, nieuwe ruitenwissertjes, navigatie vervangen inclusief de benodigde CD. Gelijk een terugroepmodificatie gedaan.
Dan geven banden uit 2012 een heel ander gevoel dan banden uit 2006.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Dikke pluim voor de Ford dealer dus en dat mag ook wel eens gezegd worden!
Ook gelijk geen lullig rubber eronder. En tsja, wat mij betreft mag men bij de APK ook wel naar de leeftijd van banden kijken hoor. Nu is het gewoon dat alleen droogtescheuren, vervormingen en afgesleten banden afgekeurd worden. 20 jaar oud rubber dat zo hard is als plastic wordt gewoon goedgekeurd terwijl dat levensgevaarlijk is. En dat terwijl ze je auto afkeuren als je een minmaal scheurtje hebt in een ruitenwisserblad Wat mij betreft mogen ze bij de APK invoeren dat banden een DOT code moeten hebben van max 7 of 8 jaar oud.
Over de banden gesproken. Een aanvulling op de APK is nu geworden de bandenspanning. Ik had het hier gisteren met de monteur over die de 320/6 keurde. Dit moeten ze nu ook checken. Te lage spanning t.o.v. de voorgeschreven waarde is afkeur. De spanning mag wel gerust 1 bar hoger liggen
Het DOTcode verhaal ben ik inderdaad met je eens.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Peter V. wrote:Over de banden gesproken. Een aanvulling op de APK is nu geworden de bandenspanning. Ik had het hier gisteren met de monteur over die de 320/6 keurde. Dit moeten ze nu ook checken. Te lage spanning t.o.v. de voorgeschreven waarde is afkeur. De spanning mag wel gerust 1 bar hoger liggen
Het DOTcode verhaal ben ik inderdaad met je eens.
Huh? Hoe verantwoorden ze dat dan? Dat lijkt me geen statisch iets, met andere woorden het betekent niet dat er iets kapot is ofzo, gewoon een kwestie van oppompen.
Ik snap dat het gevaarlijk is, maar hoe kun je zoiets afkeuren? De garage doet er even lucht bij en het is goed. Als je er dan vervolgens weer een jaar lang niet naar kijkt schiet niemand er wat mee op. Mensen moeten dat gewoon zelf in de gaten houden.
Helemaal mee eens. Ik verwacht ook niet dat er een garage zal zijn die dat als afkeur opgeeft. Het is misschien weer iets waar de garage aan kan verdienen (ik zou het triest vinden maar toch).
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Nee hoor, maar de garage is verplicht het te controleren. Als de bandenspanning dan bij een steekproef niet op orde is heeft de garage dus niet gecontroleerd en volgt een sanctie. Zo werkt dat nu eenmaal bij RDW en APK.