Wat heb jij vandaag gedaan?
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4598
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
NIeuwaarsmeeting .. en bij de groene e30 de castrol 10w60 vervangen door mobil 1 extended life 10w60
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag waren we even naar de nieuwsjaarsmeeting
Eigenlijk moet ik terug gaan naar de APK een maandje terug bedacht ik me vanavond. Auto afgegooid bij Hans Kous en de volgende dag opgehaald. Die vertelt mij dat de auto eventjes heel raar deed. Toen ze de auto startten voor de viergastest liep deze nauwelijks, echt met horten en stoten. Aangezien het koffietijd was dacht men eerst maar aan de koffie te gaan. Na de koffie liep de auto perfect, rolde zo de uitlaatgasanalyse door en heeft de afgelopen maand ook niks gek meer gedaan. Ook niets in het storingsgeheugen. Maar zeer waarschijnlijk waren dit al de eerste tekenen.
Vanmorgen op weg naar Houten hield de auto eventjes in, enkele seconden dat de auto op 5 pitten leek te lopen, daarna gewoon probleemloos naar Houten gereden. Bij vertrek, auto slaat aan en gelijk weer af. Meermaals. Controlerondje gedaan, diverse startpogingen, geprobeerd aan te slepen, niks. Met de startpogingen rook ik (en diverse anderen) benzine dus dat was geen verdachte, idee was meer een elektrisch probleem a la DME. Na deze pogingen toch maar even ANWB gebeld. Die waren er met een uurtje en spoten eerst toch maar wat in de inlaat, de eenvoudigste check. Auto sloeg kort aan, brandstofpomp verdacht. Check: kreeg wel stroom, maar was niet te horen dus zeer waarschijnlijk defect. Prima ANWB man die eerst even wat klappen op de pomp gaf, maar toen de pomp vervolgens wederom vast sloeg even de polariteit omdraaide. Even de pomp laten draaien, boel weer terug monteren en de auto liep weer als een zonnetje!
De oorzaak was duidelijk, de auto liep nu ook, maar echt betrouwbaar is dat niet natuurlijk. Zelf wat adressen afgebeld, ook de ANWB man die uit de buurt kwam heeft driftig rondgebeld, maar helaas op zaterdagmiddag. Dan maar de gok wagen en richting 't zuiden. ANWB meneer (oeh ik geloof dattie Pim heette) wilde ons echter niet zo laten gaan. Advies was auto aftanken om de pomp zoveel mogelijk te koelen, en omdat we over de Ring Utrecht moesten wat hij wat eng vond ivm mogelijk stranden, is hij de Ring achter ons aangereden en daarna gaan keren. Grote klasse hoor!
De auto leek het prima te doen, maar iets verderop toch weer even inhouden, en een stukje verderop weer. Uiteindelijk waren we op zo'n 15km van onze bestemming en toen was het echt over. Ook wat nieuwe klappen op de pomp wilden niet meer helpen. ANWB gebeld voor een takelwagen en die was er binnen een half uur. Die heeft ons bij mijn moeder afgeleverd waar we hadden afgesproken. Erg grappig, de man op de takelwagen was op zoek naar een huis in die omgeving, en met een fors budget. Blijkt die ANWB ritjes een bijbaantje voor de lol te zijn, meneer doet management- en teambuilding trainingen en vrouwlief is freelance interim manager. Het duurde even voordat de beste man van het terrein af was haha, erg leuk en even kaartjes uitgewisseld.
En nu? Ik ga ff een paar dagen met Tamara d'r auto rijden en in die tijd roggel ik een pomp. Dealer rekent 185 euro, Brezan 134, maandag Pieper ook nog maar even vragen. Gaat dus wel goed komen. Wel leuk, dit is de eerste keer in 25 jaar dat ik met onherstelbare panne sta en niet verder kan, en de 2e keer dat ik de ANWB bel in mijn leven. Ach, je moet alles eens meegemaakt hebben en gelukkig hebben we geen uren in de regen staan te wachten ofzo.
ANWB: helemaal geweldig! Ben nu een paar jaar lid en dit soort dingen maakt het helemaal goed. Meedenken en meehelpen tot het einde. Vervangende auto had ook nog gekund maar dat had het logistiek alleen maar ingewikkelder gemaakt, zo ist ook prima. Maar niets dan lof.
Arnold: jouw motor haperde op vergelijkbare wijze, dat maakt jouw brandstofpomp ook een verdachte denk ik. Als ik jou was zou ik een reserve pomp in de kofferbak mikken, ik hou je wel even op de hoogte van mijn bevindingen qua merken en prijzen.
Het was weer een enerverende dag!

Eigenlijk moet ik terug gaan naar de APK een maandje terug bedacht ik me vanavond. Auto afgegooid bij Hans Kous en de volgende dag opgehaald. Die vertelt mij dat de auto eventjes heel raar deed. Toen ze de auto startten voor de viergastest liep deze nauwelijks, echt met horten en stoten. Aangezien het koffietijd was dacht men eerst maar aan de koffie te gaan. Na de koffie liep de auto perfect, rolde zo de uitlaatgasanalyse door en heeft de afgelopen maand ook niks gek meer gedaan. Ook niets in het storingsgeheugen. Maar zeer waarschijnlijk waren dit al de eerste tekenen.
Vanmorgen op weg naar Houten hield de auto eventjes in, enkele seconden dat de auto op 5 pitten leek te lopen, daarna gewoon probleemloos naar Houten gereden. Bij vertrek, auto slaat aan en gelijk weer af. Meermaals. Controlerondje gedaan, diverse startpogingen, geprobeerd aan te slepen, niks. Met de startpogingen rook ik (en diverse anderen) benzine dus dat was geen verdachte, idee was meer een elektrisch probleem a la DME. Na deze pogingen toch maar even ANWB gebeld. Die waren er met een uurtje en spoten eerst toch maar wat in de inlaat, de eenvoudigste check. Auto sloeg kort aan, brandstofpomp verdacht. Check: kreeg wel stroom, maar was niet te horen dus zeer waarschijnlijk defect. Prima ANWB man die eerst even wat klappen op de pomp gaf, maar toen de pomp vervolgens wederom vast sloeg even de polariteit omdraaide. Even de pomp laten draaien, boel weer terug monteren en de auto liep weer als een zonnetje!
De oorzaak was duidelijk, de auto liep nu ook, maar echt betrouwbaar is dat niet natuurlijk. Zelf wat adressen afgebeld, ook de ANWB man die uit de buurt kwam heeft driftig rondgebeld, maar helaas op zaterdagmiddag. Dan maar de gok wagen en richting 't zuiden. ANWB meneer (oeh ik geloof dattie Pim heette) wilde ons echter niet zo laten gaan. Advies was auto aftanken om de pomp zoveel mogelijk te koelen, en omdat we over de Ring Utrecht moesten wat hij wat eng vond ivm mogelijk stranden, is hij de Ring achter ons aangereden en daarna gaan keren. Grote klasse hoor!
De auto leek het prima te doen, maar iets verderop toch weer even inhouden, en een stukje verderop weer. Uiteindelijk waren we op zo'n 15km van onze bestemming en toen was het echt over. Ook wat nieuwe klappen op de pomp wilden niet meer helpen. ANWB gebeld voor een takelwagen en die was er binnen een half uur. Die heeft ons bij mijn moeder afgeleverd waar we hadden afgesproken. Erg grappig, de man op de takelwagen was op zoek naar een huis in die omgeving, en met een fors budget. Blijkt die ANWB ritjes een bijbaantje voor de lol te zijn, meneer doet management- en teambuilding trainingen en vrouwlief is freelance interim manager. Het duurde even voordat de beste man van het terrein af was haha, erg leuk en even kaartjes uitgewisseld.
En nu? Ik ga ff een paar dagen met Tamara d'r auto rijden en in die tijd roggel ik een pomp. Dealer rekent 185 euro, Brezan 134, maandag Pieper ook nog maar even vragen. Gaat dus wel goed komen. Wel leuk, dit is de eerste keer in 25 jaar dat ik met onherstelbare panne sta en niet verder kan, en de 2e keer dat ik de ANWB bel in mijn leven. Ach, je moet alles eens meegemaakt hebben en gelukkig hebben we geen uren in de regen staan te wachten ofzo.
ANWB: helemaal geweldig! Ben nu een paar jaar lid en dit soort dingen maakt het helemaal goed. Meedenken en meehelpen tot het einde. Vervangende auto had ook nog gekund maar dat had het logistiek alleen maar ingewikkelder gemaakt, zo ist ook prima. Maar niets dan lof.
Arnold: jouw motor haperde op vergelijkbare wijze, dat maakt jouw brandstofpomp ook een verdachte denk ik. Als ik jou was zou ik een reserve pomp in de kofferbak mikken, ik hou je wel even op de hoogte van mijn bevindingen qua merken en prijzen.
Het was weer een enerverende dag!
Regards/groeten, Jeroen
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Doen we en blij dat jullie toch goed thuis zijn gekomen.
Dat was wel heel erg toevallig. Ik heb met de E46 nooit startproblemen, maar na Jeroen een rondje over het parkeerterrein gesleept te hebben, zet ik de auto uit. na 10 minuten wil ik de wagen weer starten, exact hetzelfde probleem als Jeroen zijn auto. Na 7 keer proberen sloeg hij aan en geen problemen weer gehad. Ook heeft die van mij een aantal maanden terug na een koude start staan horten en stoten. Ben naar de garage gereden, 100 meter verder, en het probleem was over. Wel gaf de uitlezer storing op 3 cilinders aan.
Dat was wel heel erg toevallig. Ik heb met de E46 nooit startproblemen, maar na Jeroen een rondje over het parkeerterrein gesleept te hebben, zet ik de auto uit. na 10 minuten wil ik de wagen weer starten, exact hetzelfde probleem als Jeroen zijn auto. Na 7 keer proberen sloeg hij aan en geen problemen weer gehad. Ook heeft die van mij een aantal maanden terug na een koude start staan horten en stoten. Ben naar de garage gereden, 100 meter verder, en het probleem was over. Wel gaf de uitlezer storing op 3 cilinders aan.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Bijzonder en erg lullig en vervelend, maar het komt allemaal weer goed, dus das mooi!
Zelf ben ik de hele week in ieder vrij uurtje zieke kindjes aan het verzorgen. Naast dat het een erg erg drukke week op het werk was, was ik dus elke nacht in touw. Slaap al 4 jaar erg weinig, maar deze week was wel erg veel... Nu is de jonge dame zelf ziek, dus heb ik de kindjes voor me alleen, en een vrouw die wat tlc kan gebruiken. Pfff... Ben zelf ook wel toe aan een herstelweekje...
Toch vanavond mijn flex (haakse slijper) weer ingeklaard gezet. Deze, Metabo, flex was vlak voor kerst wat aan het ouwehoeren geslagen, dus naar de metabodealer. Kon niets doen, moest een stuk electronicaketen vangen, dus, beter een nieuwe. Dus een nieuwe gehaald,ik heb dat ding nogal nodig, zeg maar. De oude gebruikt tot hij echt vast liep en klaar was. Vorige week eens uitgeklaard gepeuterd en wat blijkt, een lager naar de kloten. Dus in Duitsland een latertje bestel, wat ringetjes en een rubbertje. Gemonteerd en weer in elkaar gesleuteld net. Werkt weer perfect, dus nu heb ik mooi 1 op reserve.
Zelf ben ik de hele week in ieder vrij uurtje zieke kindjes aan het verzorgen. Naast dat het een erg erg drukke week op het werk was, was ik dus elke nacht in touw. Slaap al 4 jaar erg weinig, maar deze week was wel erg veel... Nu is de jonge dame zelf ziek, dus heb ik de kindjes voor me alleen, en een vrouw die wat tlc kan gebruiken. Pfff... Ben zelf ook wel toe aan een herstelweekje...
Toch vanavond mijn flex (haakse slijper) weer ingeklaard gezet. Deze, Metabo, flex was vlak voor kerst wat aan het ouwehoeren geslagen, dus naar de metabodealer. Kon niets doen, moest een stuk electronicaketen vangen, dus, beter een nieuwe. Dus een nieuwe gehaald,ik heb dat ding nogal nodig, zeg maar. De oude gebruikt tot hij echt vast liep en klaar was. Vorige week eens uitgeklaard gepeuterd en wat blijkt, een lager naar de kloten. Dus in Duitsland een latertje bestel, wat ringetjes en een rubbertje. Gemonteerd en weer in elkaar gesleuteld net. Werkt weer perfect, dus nu heb ik mooi 1 op reserve.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Dit was wat lastig, maar evengoed waren we 2 uur later dan gepland op onze bestemming dus daar komen we ook wel overheen. Zo te horen heb jij tropenweken Koos, wens je daar veel sterkte mee! Hopelijk is de ziekenboeg inmiddels herstellende!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Tnx! Kids gaan goed vooruit, vrouw nog de andere kant op. Hopelijk blijf ik zelf overeind, dan komt t allemaal weer goed.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Koos heel veel sterkte. Jeroen...bel me dan.,.ik heb gewoon een nieuwe pomp op voorraad...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ach, ik denk dat een e23 pomp temporarily wel past, of iig had je een smart mee kunnen krijgen.
:):):)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
nope, iets met een ingebouwde drukregelaar dus gaat zeker niet werken, dat hadden we uiteraard allang uitgezocht. En dan de daily van jouw vrouw mee? Nee dan leek me een weekje in de compact die toch niet gebruikt wordt voor alle partijen handiger...
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Zit je ook maar te plagen hoor.
Een foto met Jeroen in een smart is al heel wat waard op fb denk ik.
Een foto met Jeroen in een smart is al heel wat waard op fb denk ik.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
kan anders wel wat regelen met een combo hoor
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Mezelf vandaag maar getrakteerd op de Z3 op zomerbanden omdat het toch geen extreem weer wordt de komende week. Wat een heerlijk agiel en vlot autootje blijft dat toch.
Op weg naar huis wel weer een leuk momentje, meneer met een 1-serie die z'n auto er zonder te kijken en zonder richting aan te geven even tussen mikt. Ik knipper even kort met het grootlicht om aan te geven dat ik toch op z'n minst wel een richtingaanwijzer op z'n plaats had gevonden. Dat resulteerde in een remmentest en voor het verkeerslicht werd me nog even met een Marokkaans accent verteld dat ik een kankerhond was en dat ik dood moest. Tegen zoveel intellect en verdraagzaamheid kon ik niet op dus ik ben maar verder gereden...
Op weg naar huis wel weer een leuk momentje, meneer met een 1-serie die z'n auto er zonder te kijken en zonder richting aan te geven even tussen mikt. Ik knipper even kort met het grootlicht om aan te geven dat ik toch op z'n minst wel een richtingaanwijzer op z'n plaats had gevonden. Dat resulteerde in een remmentest en voor het verkeerslicht werd me nog even met een Marokkaans accent verteld dat ik een kankerhond was en dat ik dood moest. Tegen zoveel intellect en verdraagzaamheid kon ik niet op dus ik ben maar verder gereden...
Regards/groeten, Jeroen
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Tja dat heb ik ook een keer mee gemaakt. Het kietelt me wel op zo'n moment maar het word een oneerlijke strijd wanneer ze een (steek)wapen trekken. Ik heb namlijk niks vergelijkbaars bij me.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Treurig, maar ons land barst van dit soort gezellige mensen.Jeroen wrote:Dat resulteerde in een remmentest en voor het verkeerslicht werd me nog even met een Marokkaans accent verteld dat ik een kankerhond was en dat ik dood moest. Tegen zoveel intellect en verdraagzaamheid kon ik niet op dus ik ben maar verder gereden...
