Page 20 of 117

Re: E21 317

Posted: Tue Sep 20, 2016 9:34 pm
by uwbuurman
Zo, dat balkje is wel klaar!!

Re: E21 317

Posted: Tue Sep 20, 2016 9:42 pm
by Wilmo
Nu wel :D

Re: E21 317

Posted: Wed Sep 21, 2016 11:23 am
by Jeroen
Lekker bezig! Wilde nog vragen of je nog naar de Eifel komt volgende week maar ik zie dat de auto nog net niet klaar is :P keep up the good work!

Re: E21 317

Posted: Wed Sep 21, 2016 9:43 pm
by Wilmo
Volgend jaar beter :) Dan ga ik wel een beetje meer een grand tour doen!


Hoop ik.

Re: E21 317

Posted: Tue Dec 06, 2016 9:32 pm
by Wilmo
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik kom verder.

Eerst de balk onder de auto erin gezet. Daar kon ik de gaten hergebruiken en de boel heel aardig oplassen.
Image

De voorste balk pastte iets minder, het lijkt niet echt iets met vervormen te maken te hebben maar meer met de pasvorm van de nieuwe balk. Daar heb ik de geboorde gaten dichtgelast en nieuwe gaten in de balk geboord.
Image

Met een heel aardige penetratie.
Image

Het laatste is nog een balk aan de voorkant maar dat is vrij rechttoe rechtaan. Ik heb de dorpels nu ook weer kaal en het hele voorfront. Nu hopelijk heb ik alle middelen gehad die je niet op je auto moet smeren. Het gaat nu tweecomponentenepoxy worden. Ik hoop alleen dat die ook goed uithard bij de huidige lage temperaturen. Als ik het front en de dorpels weer in de primer heb zitten dan gaat er hier en daar antisteenslag op en stip ik de motorruimte aan met lapisblau. Daar hoop ik ook dat ik het een beetje kan vernevelen bij temperaturen rond het vriespunt.

Re: E21 317

Posted: Tue Dec 06, 2016 9:41 pm
by uwbuurman
Mooie stappen, JW! Dat spuiten bij lage temperaturen, tja.... ik zou het niet doen. Kun je niet tijdelijk een dag een straalkacheltje in je hok zetten, warm stoken en dan spuiten?

Re: E21 317

Posted: Tue Dec 06, 2016 9:49 pm
by Wilmo
Ja, dat is geen probleem, het hoeft er wel niet piekfijn uit te zien, maar een beetje strak zou mooi zijn! Voor de epoxy stook ik het hok ook wel op, better safe than sorry.

Re: E21 317

Posted: Wed Dec 07, 2016 8:06 am
by Jeroen
Wel zo slim, zeker voor de epoxy, dan vloeit 't ongetwijfeld een stuk beter. Lekker bezig hoor!

Re: E21 317

Posted: Fri Dec 23, 2016 5:23 pm
by Wilmo
Vorige week nog een paar keer bezig geweest, nu voor de kerstvakantie ben ik in Nederland. Ik kan nu beginnen na te denken over afbouwen.

Image

Image
Ik heb er ook maar een nieuwe dwarsbalk aan de voorkant ingezet.

Vorig weekend heb ik de epoxy aangebracht, niet alleen aan de voorkant, maar ook de dorpels weer.
Image

Image

We komen dichterbij!

Re: E21 317

Posted: Fri Dec 23, 2016 5:28 pm
by Jeroen
Dan maar gelijk goed! :thumbsup

Re: E21 317

Posted: Fri Dec 23, 2016 5:59 pm
by Peter V.
Goed bezig. Geen halfwerk!

Re: E21 317

Posted: Fri Dec 23, 2016 10:03 pm
by uwbuurman
Mooi man! Als de voorkant klaar is ook dat lelijke deukje in het achterschort herstellen?

Re: E21 317

Posted: Mon Dec 26, 2016 12:02 pm
by Wilmo
Ik weet niet precies hoe ik dat zou willen en kunnen oplossen. Ik zal de volgende keer even wat fotootjes maken, dan kunnen jullie een beetje meedenken.


De knop voor mijn alarmlichten is redelijk terminaal nu. De tandenstoker, pootjes bijbuigen en dergelijke mag niet meer baten. Het is nu een tie-wrap die de knop ingedrukt houdt. Wat zal ik doen? Nieuw? Gebruikt?

Re: E21 317

Posted: Mon Jan 23, 2017 11:08 pm
by Wilmo
Natuurlijk weer veel te weinig gedaan de laatste weken, maar gisteren heb ik de Bilstein B6 en Eibach-veren besteld. Plus dat ik vandaag mijn ontslagbrief heb ingediend, dus vanaf volgende week dinsdag heb ik alle tijd om de auto af te maken. En om zo nu en dan op een sollicitatie te gaan natuurlijk, misschien kom ik wel terug naar Nederland...

Re: E21 317

Posted: Mon Jan 23, 2017 11:12 pm
by Jeroen
Oh jee, was je 't zat? Sleutelen dan maar :P