Ik ben daar nog niet helemaal uit. Ik heb in het verleden een keer een ernstig ongeval meegemaakt waar spacers de oorzaak waren
Ik ben er ondertussen achter dat de 316 in ieder geval een matching numbers is dus dat is al leuk. Het chassisnummerplaatje in de achterbak op het linkervakdeeltje is ook aanwezig
Verder ook wel wat tegengekomen waar ik niet zo ernstig rekening mee had gehouden.
Het blijft wel leuk om een garage open te doen en dan zo'n zicht te hebben
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Ik denk dat je met de opbrengst van de spacers en de wielen een heel leuk setje 15" kan terug kopen hoor.
Rijden met spacers...brrr
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Alleen die dubbele garage én die 2 neusjes...mooi hoor.
Ik kan me voorstellen dat je er enorm zin in hebt om de baur eens goed onderhanden te nemen nu je een andere meeting auto hebt!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Super man mooie wagen en kleur Het plaatje is alleen van toepassing bij belgische wagens. Mijn 316 heeft namelijk ook zo'n plaatje. Zal ook eens kijken bij de 728a die is volgens mij ook van oorsprong Belgisch. Wielen zou ik bij twijfel vervangen. Desnoods voor staal (staat ook mooi met chromen ringen).
In elk geval veel plezier gewenst van de wagen.
Hoe ernstig is het met de roest bij de wielkasten achter? Al eens behandeld of heb jij 't even in de drek gezet? Wel zien te voorkomen dat dat hard verder gaat of gaat leiden tot lekkages, beslagen auto's, voetenbaden, etc. hoor!
Mooie redelijk originele wagen, met weinig kilometers!
Wat de laswerken betreft aan de achterstie wielkuipen, nooit plezant dingen te ontdekken na de aankoop.
Maar langs de ene zijde beter dat ze hersteld zijn dan dat er gaten in stonden
Een oldie kopen zonder dat je achteraf voor verassingen komt de staan komt volgens mij maar weinig voor.
Jeroen wrote:Hoe ernstig is het met de roest bij de wielkasten achter? Al eens behandeld of heb jij 't even in de drek gezet? Wel zien te voorkomen dat dat hard verder gaat of gaat leiden tot lekkages, beslagen auto's, voetenbaden, etc. hoor!
De wielkasten zijn wel degelijk serieuse plekken die door de vorige eigenaar in de drek zijn gezet maar niet gerepareerd
Ik heb vandaag de linkerkant in de wielbak wat zandvrij gemaakt en ik denk dat ik gelijk het lasapparaat moet gaan gebruiken om dit meteen te vervangen
We hebben er dus een projectwagen bij. Het komt wel goed hoor maar de Matiz zal nog even blijven.
@Nick, ik moet toegeven dat je altijd wel een verrassing krijgt maar dit had ik niet gehoopt.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Bah, dit is echt balen zeg.
Gelijk goed doen en snel vergeten.
Hier is toch reparatie plaatwerk voor te krijgen?
Oei, dat ziet er idd niet al te best uit, dacht eerst dat ze goed hersteld waren, maar das blijkbaar niet het geval...
Wielen en schokdempers demonteren en dan kun je er wel redelijk bij denk ik. succes ermee!