Page 3 of 27

Posted: Tue May 04, 2010 5:31 pm
by Peter V.
Ik ben daar nog niet helemaal uit. Ik heb in het verleden een keer een ernstig ongeval meegemaakt waar spacers de oorzaak waren :?

Ik ben er ondertussen achter dat de 316 in ieder geval een matching numbers is dus dat is al leuk. Het chassisnummerplaatje in de achterbak op het linkervakdeeltje is ook aanwezig :wink:

Verder ook wel wat tegengekomen waar ik niet zo ernstig rekening mee had gehouden. :(
Image

Het blijft wel leuk om een garage open te doen en dan zo'n zicht te hebben :lol:
Image

Posted: Tue May 04, 2010 5:31 pm
by 323baur
Ik denk dat je met de opbrengst van de spacers en de wielen een heel leuk setje 15" kan terug kopen hoor.
Rijden met spacers...brrr

Posted: Tue May 04, 2010 5:33 pm
by Peter V.
Ik zal het eerste eens aan Paulien voorleggen maar een hele lichte dwang zal voldoende zijn.

Posted: Tue May 04, 2010 7:50 pm
by ac/dennis
Mooie plaatjes Peter!

Posted: Tue May 04, 2010 7:54 pm
by 323baur
Alleen die dubbele garage én die 2 neusjes...mooi hoor.
Ik kan me voorstellen dat je er enorm zin in hebt om de baur eens goed onderhanden te nemen nu je een andere meeting auto hebt!

Posted: Tue May 04, 2010 8:04 pm
by gerrit323
Als de wagen van Belgische origine is Peter zou er ook nog een chassisnr plaatje in de koffer moeten zitten (dat is bij mijn e21 toch het geval)

Linkerzijde op rechtopstaande kant van het bergvak in de koffer .. zoeken maar :D

Mooie aanwinst trouwens :wink:

Gerrit

Posted: Tue May 04, 2010 9:14 pm
by Peter V.
Bedankt heren,

@Gerrit, Inderdaad dat plaatje zit er :wink: Auto is het laatst op naam gezet door iemand uit Kortrijk.

Posted: Tue May 04, 2010 9:49 pm
by marcel krol
Hoi

Super man mooie wagen en kleur :) Het plaatje is alleen van toepassing bij belgische wagens. Mijn 316 heeft namelijk ook zo'n plaatje. Zal ook eens kijken bij de 728a die is volgens mij ook van oorsprong Belgisch. Wielen zou ik bij twijfel vervangen. Desnoods voor staal (staat ook mooi met chromen ringen).
In elk geval veel plezier gewenst van de wagen.

Groeten

Marcel

Posted: Tue May 04, 2010 9:50 pm
by Jeroen
Hoe ernstig is het met de roest bij de wielkasten achter? Al eens behandeld of heb jij 't even in de drek gezet? Wel zien te voorkomen dat dat hard verder gaat of gaat leiden tot lekkages, beslagen auto's, voetenbaden, etc. hoor!

Posted: Tue May 04, 2010 9:53 pm
by Nick1984
Mooie redelijk originele wagen, met weinig kilometers!
Wat de laswerken betreft aan de achterstie wielkuipen, nooit plezant dingen te ontdekken na de aankoop.
Maar langs de ene zijde beter dat ze hersteld zijn dan dat er gaten in stonden :wink:

Een oldie kopen zonder dat je achteraf voor verassingen komt de staan komt volgens mij maar weinig voor.

Succes ermee!

Posted: Wed May 05, 2010 6:36 pm
by Peter V.
Jeroen wrote:Hoe ernstig is het met de roest bij de wielkasten achter? Al eens behandeld of heb jij 't even in de drek gezet? Wel zien te voorkomen dat dat hard verder gaat of gaat leiden tot lekkages, beslagen auto's, voetenbaden, etc. hoor!
De wielkasten zijn wel degelijk serieuse plekken die door de vorige eigenaar in de drek zijn gezet maar niet gerepareerd :cry:

Ik heb vandaag de linkerkant in de wielbak wat zandvrij gemaakt en ik denk dat ik gelijk het lasapparaat moet gaan gebruiken om dit meteen te vervangen :?
Image

We hebben er dus een projectwagen bij. Het komt wel goed hoor maar de Matiz zal nog even blijven.

@Nick, ik moet toegeven dat je altijd wel een verrassing krijgt maar dit had ik niet gehoopt.

Posted: Wed May 05, 2010 8:44 pm
by 323baur
Bah, dit is echt balen zeg.
Gelijk goed doen en snel vergeten.
Hier is toch reparatie plaatwerk voor te krijgen?

Posted: Wed May 05, 2010 9:01 pm
by Peter V.
Dit is allemaal overzetmateriaal. Ik moet eerst de onderste versteviging eruit halen om de binnenplaat goed te kunnen aanpakken.

Eerst eens kijken wat er te krijgen is en anders zal ik het zelf moeten namaken ( proberen voordat de slijptol erin gaat uiteraard).

Posted: Wed May 05, 2010 9:03 pm
by Nick1984
Oei, dat ziet er idd niet al te best uit, dacht eerst dat ze goed hersteld waren, maar das blijkbaar niet het geval... :oops:
Wielen en schokdempers demonteren en dan kun je er wel redelijk bij denk ik. succes ermee!

Posted: Wed May 05, 2010 9:07 pm
by Peter V.
Inderdaad. Ik hoop alles gereed te hebben voor DE meeting zodat we met twee E21-ers er zijn :wink: