Page 3 of 6

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Thu Dec 30, 2010 12:00 am
by Tjurd
Jeroen wrote:Géééééén kit! Verder nog vragen?
normaal zou ik met dit soort ruit rubbers ook geen kit gebruiken maar er zat allemaal tja kit achtig spul tussen, beetje hard geworden grijs spul, wat wat dit dan?
groeten!

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Thu Dec 30, 2010 1:00 am
by Peter V.
Als je de rand van de carrosserie netjes heb zonder verdikkingen, nieuwe rubbers incl. pees bij de voor en achterruit dan moet dit gewoon goed afdichten. Je heb inderdaad mensen die in het rubber wat kit doen maar ook ik ben daar geen voorstander van.

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Thu Dec 30, 2010 12:01 pm
by ac/dennis
Hoi, waarom geen kit?

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Thu Dec 30, 2010 12:23 pm
by Peter V.
Mijn idee van kit is als volgt.

* Doordat je kit in de rubbers doet (dat is de makkelijkste manier) zal je rubber nooit zo mooi en netjes zitten dan zonder kit.
* Je kunt problemen krijgen met je lak door de kit zeker als de lak vers is.(reageren op elkaar)
* Als je de kit niet echt overal heb zitten kun je nog meer lekkages krijgen omdat dan de delen zonder kit niet goed meer afdichten.
* Met verschillende buitentemperaturen gaat je rubber werken en tijdens het rijden werken je ruiten. Als je deze dan gaat fixeren met kit kun je na verloop van tijd hierdoor ook problemen krijgen.

Even als hulpmiddel bij het beruchte natte dashboardkastje om de winter door te komen heb ik geen problemen mee maar daarna zou ik persoonlijk toch de ruit verwijderen en het eigenlijke probleem aanpakken.

Ik moet zeggen dat ik nog nooit bovenstaande problemen heb gehad en dat dit dus allemaal als advies ooit naar mij toe is gekomen.

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Thu Dec 30, 2010 12:38 pm
by Leonidas
Gebruik (als je gaat kitten) siliconenvrije kit! siliconen en 2-componenten lak is drama! Geldt ook voor die spuitbussen met bumpercleaner etc...

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Fri Dec 31, 2010 11:52 am
by Tjurd
Leonidas wrote:Gebruik (als je gaat kitten) siliconenvrije kit! siliconen en 2-componenten lak is drama! Geldt ook voor die spuitbussen met bumpercleaner etc...
indeed siliconen is een hell voor een spuitbedrijf, ik heb geinformeerd voor nieuwe rubber ed, echter gaat me dat rond de 400 euro kosten, das me toch wat teveel, ik zet de ruiten terug in combinatie met chinese poep. dat lijkt me de beste optie

alvast gelukkig nieuw jaar allen :banana :cheers :cheers

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Fri Dec 31, 2010 2:29 pm
by Wondermike
Ik heb bij mijn E28 ook de grijze stofverf verwijderd en toen lekker afgekit.
:thumbsup

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Fri Jan 07, 2011 12:13 am
by Tjurd
Kleine update van afgelopen weekend:

Effe op de trekbank (mooi werkplekje om te lassen) (nee geen flinke kreukels ;))
Image
Uploaded with ImageShack.us
Roest schade
Image
Uploaded with ImageShack.us

roest eruit geslepen en nieuw plaatwerk erin gelast en vervolgens geplamuurd en Grof geschuurd
Image
Uploaded with ImageShack.us

andere kant idemdito
Image
en gefixt
Image

Uploaded with ImageShack.us

en in de spuitcabine:
Image

Uploaded with ImageShack.us

etch primer erop gespoten (chemish goedje tegen roest)
Image

Uploaded with ImageShack.us

primer erop, en nu maar in de loods veilig van weer en wind en wachten op de nieuwe dorpels die in backorder staan :S
Image

Uploaded with ImageShack.us

groeten!!
:launch

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Fri Jan 07, 2011 7:05 am
by Wondermike
Mooi werk hoor en voor iemand die pas sinds september zijn E21 heeft ben je erg vlot bezig.
Wordt een mooie auto straks!

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Fri Jan 07, 2011 8:45 am
by 323baur
Zeer goed bezig!
En leuk om te volgen. :playcar

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Fri Jan 07, 2011 9:02 am
by Tjurd
kon het niet laten, er zat op elk bekend plekje een btje (gelukkig maar) roest en om er nog een winter mee door te rijden was het werk wrschijnelijk 2x zoveel geweest. (alhoewel dit ook 2 weken lang elke avond door knallen was)

Het wordt echter wel in fases gedaan, nu is straks zowat de hele achterkant tip top, alleen het front en de losse delen zullen nog eens moeten, ja daar zit gelukkig weinig roest of is makelijk vervangebaar ;)

it zal naar schule,

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Fri Jan 07, 2011 9:30 am
by Thegs
Erg leuk project, goed bezig dus. Valt me wel weer op, de winter valt in en gelijk gaan een boel auto's uit elkaar om er iets leuks van de maken. Moet ik er volgend jaar ook maar aan geloven dan?

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Fri Jan 07, 2011 9:40 am
by 323baur
Denk het wel!

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Fri Jan 07, 2011 11:03 am
by Tjurd
Thegs wrote:Erg leuk project, goed bezig dus. Valt me wel weer op, de winter valt in en gelijk gaan een boel auto's uit elkaar om er iets leuks van de maken. Moet ik er volgend jaar ook maar aan geloven dan?
ik zeg begin nu, winter duurt nog lang ;)

Re: BMW --318-- 1979

Posted: Fri Jan 07, 2011 11:14 am
by Thegs
God ik wil er niet over denken. Ik heb nog teveel aan mijn kop om daar aan te beginnen. Moet de garage nog uitmesten, de zolder nog verbouwen, er staat een banaan met aandacht, ik moet de Discovery nog klaarmaken en zien te verkopen, pfff eerst komende 2 jaar nog wel werk dus.

Maar goed, daarna is ze dan ook echt en de beurt en gaan we er aan beginnen ben ik bang.