uwbuurman wrote:ik ook! Hoop dat je tegen minder stress aanloopt dan die Baur van ite. maar een vraagje Peter: krijg je nu een reeds gereviseerd blok of gaan ze die van jou reviseren? het is uiteindelijk anders niet meer met matching numbers en ze hebben er tijd genoeg voor. Daarnaast is het voor de kosten niet relevant want een revisie is een revisie, tenminste als je het goed doet. ben benieuwd!
Er is gekozen voor een gereviseerde ander motorblok en cylinderkop. Ik stap dus af van de matching numbers. Dit heeft in zoverre een oorzaak dat de grootste motorschade is gekomen door een slecht gerepareerde motorschade van een half jaar geleden. Toen was de distributieriem geklapt en hebben de drijfstangen en zuigers een aardige klapper gekregen. Dit is niet verder bekeken door het garagebedrijf toen. Er zijn toen een paar kleppen vervangen en de kop gevlakt. Mijn neefje heeft sindsdien ongeveer 10000 km gereden en de cylinders zodanig verknalt dat er geen echt eenvoudig redden meer aan is.
Ik krijg nu dus een nieuw gelagerd en gezuigerd onderblok met een geslepen krukas. Opnieuw gehoonde cylinders. De cylinderkop is geheel gedaan dus ook een nieuwe nokkenas.
Het was dus wel mogelijk maar dat zou meer kosten met zich meebrengen. Verder worden wel alle aanbouwdelen gewoon overgezet. De distributie, koeling wordt uiteraard compleet vernieuwd als ook de koppeling.
Ik verwacht minder problemen dan Ite heeft omdat ik bij een standaard M40 motor blijf en dus geen aanpassingen heb. Vandaar dat ik hopelijk ook goedkoper klaar ben