BMW 315 / Update P.3
-
- E21 Fanatic
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Re: BMW 315 / Work in progress
Leuk draadje, ben benieuwd naar het vervolg!
Groeten, Bram
Groeten, Bram
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
Thanks! Zelf ook benieuwd zullen we maar zeggen..
Heb een probleem met de knipper- en alarmlichten. Wanneer ik de alarmlichten aanzet gaat het relais onder het stuur zoemen maar de lichten knipperen niet, enkel de lampen aan de linker voor en achterkant branden continu. Op richting aangeven reageert er helemaal niets.
Vervangen zijn al de alarmlichtschakelaar, het relais onder het stuur en de zekeringen bekeken. Alles lijkt gewoon goed te zijn. Het kan volgens de knipperlichttopics ook nog liggen aan de hendel zelf maar hoe vind ik dat uit? Valt er iets door te meten of zou er misschien gewoon een lampje kapot zijn. Lijkt me sterk want vaak gaan de knipperlichten die wel werken dan toch gewoon heel snel knipperen?
Hmz... Wie heeft raad..
Verder is de BMW helemaal strak nu, waterproof tot 1000 geschuurd enz. Alleen de stijlen nog repareren. Dat doen we volgende week waarschijnlijk.
Pics volgen veer natuurlijk
Heb een probleem met de knipper- en alarmlichten. Wanneer ik de alarmlichten aanzet gaat het relais onder het stuur zoemen maar de lichten knipperen niet, enkel de lampen aan de linker voor en achterkant branden continu. Op richting aangeven reageert er helemaal niets.
Vervangen zijn al de alarmlichtschakelaar, het relais onder het stuur en de zekeringen bekeken. Alles lijkt gewoon goed te zijn. Het kan volgens de knipperlichttopics ook nog liggen aan de hendel zelf maar hoe vind ik dat uit? Valt er iets door te meten of zou er misschien gewoon een lampje kapot zijn. Lijkt me sterk want vaak gaan de knipperlichten die wel werken dan toch gewoon heel snel knipperen?
Hmz... Wie heeft raad..
Verder is de BMW helemaal strak nu, waterproof tot 1000 geschuurd enz. Alleen de stijlen nog repareren. Dat doen we volgende week waarschijnlijk.
Pics volgen veer natuurlijk
BMW 3(15), 1983 #Restauratie#
-
- E21 VIP
Hey,
Het zou inderdaad kunnen dat het ligt aan de knipperlichthendel. Maar ik ben niet zo thuis in het elektrisch, dus even wachten op de reactie's van de rest;)
Ik heb wel zo'n hendel liggen in ieder geval.
Gr. Jan
Het zou inderdaad kunnen dat het ligt aan de knipperlichthendel. Maar ik ben niet zo thuis in het elektrisch, dus even wachten op de reactie's van de rest;)
Ik heb wel zo'n hendel liggen in ieder geval.
Gr. Jan
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
B-Stijlen gerepareerd.. Daarna de voorruit gisteren verwijderd en daaronder is het echt een drama.. Ongeveer 60% van de onderste rand is helemaal vergaan.. Vanmiddag meteen maar het dashboard eruit halen om de schade goed te kunnen beoordelen.
Kennis van me werkt in de polyester, hij stelt voor on de onderste rand van polyester te maken, zou volgens hem onverwoestbaar zijn maar ik hoor en lees daar verschillende verhalen over. Moet wel zeggen dat hij in z'n werk zaken met polyester maakt waarvan je denkt dat het nooit blijft zitten. Geen Gamma polyester zeg maar..
Wat denken jullie? Door een prof met polyester laten fixen, of lassen?
Straks ff foto's bij het praatje nadat het dash eruit is..
Kennis van me werkt in de polyester, hij stelt voor on de onderste rand van polyester te maken, zou volgens hem onverwoestbaar zijn maar ik hoor en lees daar verschillende verhalen over. Moet wel zeggen dat hij in z'n werk zaken met polyester maakt waarvan je denkt dat het nooit blijft zitten. Geen Gamma polyester zeg maar..
EDIT..XQ80 wrote:B-Stijlen gerepareerd.. Daarna de voorruit gisteren verwijderd en daaronder is het echt een drama.. Ongeveer 60% van de onderste rand is helemaal vergaan.. Vanmiddag meteen maar het dashboard eruit halen om de schade goed te kunnen beoordelen.
Viel uiteindelijk mee nadat ik het Dash verwijderd had... Rotte plekken eruit gehaald, en dat met polyester opgevuld. Kijken hoe het opdroogt, uiteraard alles in de spray gezet om het roestspook even buiten de deur te houden.
Dat is het betere werk, wordt hij weer de originele kleur?
groeten Loentje
groeten Loentje
Gaat allemaal goed vooruit gelukkig! Ik was van plan om de auto in de originele kleur te laten maar ben eens met de kleurenwaaier aan de gang gegaan. Ik wil hem uiteindelijk een cleane, Duitse stijl meegeven. Less is more zeg maar. Kleur moet natuurlijk wel Oldskool blijven dus heb gekozen voor RAL 8025. Is een beetje vaal bruin en de lak slaat compleet mat uit. De voorkant staat inmiddels in de kleur, en ik heb de grill daarbij ook matzwart gespoten. Alles in elkaar gepast en het resultaat is echt gaaf! Alles wat chroomkleurig was word matzwart.
Origineel zal ze niet meer zijn, maar als alles lukt zoals ik het in m'n hoofd heb word het echt een opvallende verschijning.

Beetje een crappy foto maar het gaat om het idee. Ideaal spul die verf, eerste laag is erg :bobbelig, 2e laag trekt bijna strak. Waterproof schuren en het ziet er gewoon top uit. Een beetje sinasappelhuid blijf je houden maar icm de matte kleur is dat eigenlijk alleen maar gaver.. Een stukje niet helemaal dekkend is ook geen punt, lak droogt supersnel, gewoon een lik erover, schuren en je ziet er niets meer van. Sta er zelf van te kijken hoe "strak" het staat..
Origineel zal ze niet meer zijn, maar als alles lukt zoals ik het in m'n hoofd heb word het echt een opvallende verschijning.

Beetje een crappy foto maar het gaat om het idee. Ideaal spul die verf, eerste laag is erg :bobbelig, 2e laag trekt bijna strak. Waterproof schuren en het ziet er gewoon top uit. Een beetje sinasappelhuid blijf je houden maar icm de matte kleur is dat eigenlijk alleen maar gaver.. Een stukje niet helemaal dekkend is ook geen punt, lak droogt supersnel, gewoon een lik erover, schuren en je ziet er niets meer van. Sta er zelf van te kijken hoe "strak" het staat..
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
lekker bezig! Een paar oude velgen om je Ali's te sparen was geen overbodige luxe geweest. Het wordt zeker een bijzondere verschijning!
Ali's worden als alles klaar is netjes voorzien van een nieuw laagje verf hoor.. Geheel in stijl uiteraard, RAL 8025 hart
Re: BMW 315 / Update pagina 3
Auto staat compleet in de verf, we zijn weer aan het opbouwen!