323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post Reply
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

mmmm. Hij is mooi!
Leuk dat jij je niet laat verleiden tot weisse Blinkern..
Erg origineel zo hoor.

Ik ben (zonder daar verder iets aan op te hangen ofzo) wel erg benieuwd naar de verschillende taxatie waardes.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

oowhja, en als ik dan even mag zeuren: wel even kenteken platen met dikke opgelegde letters kopen. Dat hoort bij een exclusieve auto.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

323baur wrote:Ik ben (zonder daar verder iets aan op te hangen ofzo) wel erg benieuwd naar de verschillende taxatie waardes.
Ik denk dat meerdere mensen hier erg benieuwd naar zijn. Nog enkele weken wachten.

Het enige zekere is dat ik van de Baur's waarschijnlijk het laagst getaxeerd wordt (althans hopelijk voor jullie).

Gr Peter V
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

wel even kenteken platen met dikke opgelegde letters kopen
Wat toevallig, stond daar net gisteren over te babbelen met mijn buurman. Hij zei precies hetzelfde :o Die gaan op de wishlist :wink:

Wat de taxatie betreft ben ik daar ook wel benieuwd naar, ze zijn zo redelijk gelijk aan elkaar. Ik zag zelfs dat de APK van onze auto's in dezelfde week verloopt :shock:
So many cars, so little time
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

....en wij die taxateur maar overtuigen dat als we met 4 baurs 323 komen dat die krengen echt schaars zijn...

Ik kijk er echt naar uit. Hoofdzakelijk gezien vanwege de gezelligheid.
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Vandaag begonnen met het voorbereiden van de winterklus. (het is tenslotte bijna de langste dag :D )

Als het allemaal mee zit wil ik de volgende werkzaamheden deze winter uit gaan voeren:

- Achteras vervangen door een nieuw opgebouwde versie (Stralen/coaten/nieuwe rubbers e.d.)
- Vooras vervangen door een nieuw opgebouwde versie (idem als achter)
- Nieuwe benzine leidingen plaatsen van voor tot achter.
- Benzine tanks vervangen door andere (Gestraald en gespoten en alle slangen nieuw)
- De benzinepomp/accumulator/filter ophanging netjes maken met nieuwe leidingen en rubbers.
Nou dat was het wel zo'n beetje :wink:

Dankzij de aankoop van de 323i van Niki vorig jaar heb ik alle delen dubbel waardoor ik alles kan voorbereiden en straks in 1 keer de boel om kan gaat zetten.

Zo ook de tanks, deze kwamen bijna roestvrij onder de auto vandaan en deze heb ik vandaag langs de randen gestraald en hierna in de primer gespoten. Vanmiddag zelfs al de eerste keer satin zwart gespoten en ze lijken wel nieuw :shock: (foto's volgen nog)
Helaas was wel het filter onderin de aanzuigbuis stuk. :oops:

Op het bestellijstje staan de slang naar de vulpijp, de tussenslang, pakking van aanzuigunit en de slangenklemmen. De bevestigingsbouten wil ik allemaal laten verzinken of vervangen.

Ook nog even de voorste stabilisator stang tectiel vrij gemaakt en licht opgeschuurd. Hier zit geen roest op maar het lijkt alsof hier een kunstof coating op zit i.p.v. verf. Kan dat? In verband met beweging zou dit heel goed kunnen denk ik.
Ik ga hem gewoon spuiten en zie het resultaat wel.

Ow ja en de beugeltjes voor de ophanging van pomp en filter zijn gestraald en gespoten.

Voorlopig was dit het weer even. Volgende keer meer. :wink:
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Goede plannen! Ik neem aan dat de brandstofleidingen iets aangetast zijn, misschien een idee om gelijk de remleidingen mee te nemen? En verder valt er vast nog wel eea te doen met de achteras er onderuit, de boel es ff lekker schoonmaken, hier en daar een spuitje verse bodyschutz erop enzo...

We gaan ervan uit dat er een mooi fotoverslag komt he! :wink:
Regards/groeten, Jeroen
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Ik neem aan dat de brandstofleidingen iets aangetast zijn, misschien een idee om gelijk de remleidingen mee te nemen?
De benzine leidingen zijn ter hoogte van de tank slecht. Maar alle remleidingen had ik vorige winter al vervangen bij de remrevisie.
En ja dat had veel makkelijker gegaan met de tank eraf :oops:

Ow ja en waarom de delen van de donor auto zo goed zijn, er zit echt op alles zo'n enorme dikke laag tectiel dat roest weinig tot geen kans heeft gehad. Dat kon niet worden gezegd voor het chassis helaas.
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Net voor mijn vakantie kwam er een klein doosje (20*20*10) van Walloth binnen.

Leuke spulletjes voor de winterklus maar wel weer 200 euro :? (en ik heb nog veel meer nodig)
Image

Vandaag ook eindelijk de auto laten uitlijnen :oops: na het verlagen.
Ook zijn de wielen allemaal gebalanceerd en het resultaat is super.
Hij stuurt weer heerlijk en zonder trillingen :D

Kosten vond ik meevallen, 125 euro en door een vakman (liefhebber) uitgevoerd wat me een goed gevoel gaf.
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Hoi,

En zo is het E21-kostenpotje weer wat opgelopen :wink:

Ik zie dat je gekozen heb voor de verstevigde uitvoering van de ophangrubbers voor de achterdwarsbalk. Ik ben benieuwd of het veel verschil gaat maken t.o.v. originele rubbers. Is wel zonde van je uitlijnen nu want ik zie dat je nieuwe spoorstangkogels gaat zetten.

Na de vakantie gaat bij mij het winterlijstje naar W&N. Ik hou het dit keer op de brandstoftanksrevisie ( slangen etc). Dan kan ik gelijk de roest uitslijpen en opnieuw inlassen bij de brandstofdoorvoer van de achterbak naar de wielkast.

Gr Peter V
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Ja de verzwaarde rubbers achter, klopt helemaal :wink: Geen idee wat het effect wordt straks.

Wat uitlijnen betreft heb je helemaal gelijk.
Maar zo door rijden kost me mijn banden en het reed niet fijn.

Die brandstof slangen staan ook op mijn volgende lijstje.....
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Ik zie leuke spullen uit de aanbieding bij W&N :P

Achteras wordt dus echt compleet opgefrist, diff ophanging is nog okee? Gelukkig zijn de achterasrubbers bij een E21 een stuk eenvoudiger te vervangen dan bij een E30.
Regards/groeten, Jeroen
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Ik zie leuke spullen uit de aanbieding bij W&N
Yep, ik ben net de AH, ik moet op de kleintjes letten :D

Dat rubber van het Diff kwam ik later tegen, die gaat dan met de volgende bestelling. Als ik er over na denk moet ik nog zo veel kopen dat ik er van in een dalletje geraak. :oops:
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP

Post by ac/dennis »

Lekker bezig Michel,

Ben zelf ook wel benieuwd naar die verstevigde dwarsbalkdragers, heb ze zelf ook.

Las een poos geleden een topic van een Engelsman, die had al het rubber eruit geslepen, op een klein stukje na om het middelste kokertje op zn plek te houden en vulde de rest op met een soort van polyhars ofzo. resultaat uber stijfheid.
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

uber stijfheid.
Dat wil ik niet nadoen maar iets stijver bij flink gas in de bocht wil ik er wel mee bereiken. Incl. de nieuwe rubbers voor de draagarmen moet veel goeds doen :D
Post Reply