haha, om eerlijk te zijn reed mijn vader ook ford en mnijn moeder had de BMW's. Later is dat omgewisseld. M'n meissie en ik hadden hier samen eerst ook Fords, binnen 3 jaar van 3 fords naar 3 BMW's gegaan.
Vandaag heeft de 320d een nieuwe APK ontvangen. Geen enkele opmerking, auto is in uitstekende staat van onderhoud. Fijn, we kunnen weer 14 maand vooruit!
Het ding heeft de laatste tijd al mooi wat onderhoud gehad maar afgelopen zaterdag was dit het beeld:
Veer linksvoor geknapt. Dus afgesleept en twee nieuwe veren besteld. geen tijd dus heb ik het laten doen. Maar vandaag was geen goede dag. De stabilisatorstang heeft een opflikker gehad en was krom, dus moest ook vervangen. De remschijven en blokken waren aan de beurt en de hele bende zat zo vast dat ze 3 uur extra nodig hadden. Een sloot geld verder heb ik de auto weer thuis.
Last edited by uwbuurman on Sun Dec 03, 2017 9:35 pm, edited 1 time in total.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Vervelend Koos, het zit niet mee met jou E91. Ik moet het afkloppen maar de mijne laat tot nu toe weinig steken vallen.
Dat de veer knapt is op zich vervelend/vreemd met de bijkomende problemen maar de remmerij is natuurlijk standaard onderhoud aan een auto, aan iedere auto!
En daarvan weet je dat het een keer eraan komt.
Wel jammer dat dit van het spuitbudget van je E21 af moet, dat zou ik nog even met je vrouw overleggen
Nou ja, van het spuitbudget... Het is meer dat ik bedoel dat ik zoveel andere dingen van die centen had kunnen doen... Dit was ook een nokkenas en koprevisie bij elkaar...
Tja, veren achter breken vaan bij BMW (en andere merken) Voor is ook wel bekend dat de veer door de (rotte) veerschotel(e46, z4) gaat en de band doorboort.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm