Page 21 of 45
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Wed Jan 04, 2017 9:25 pm
by BertjeConti
Jong geleerd.... zullen we maar zeggen.
Hoe ga je die injector gaten in de kop dichten?
(Of stiekum gebruiken voor lachgas injectie)
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Wed Jan 04, 2017 9:57 pm
by Nick1984
Mooi dat je een inlaatcollector hebt gevonden
ik zou de gaten van de injectoren gewoon met liquid metal dicht maken, lost nooit meer.
Of als je iemand kent die goed aluminium kan lassen is dat nog beter natuurlijk...
het gaat in ieder geval de goede kant op

Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Wed Jan 04, 2017 9:59 pm
by uwbuurman
Alu prop erin persen. Net als een helicoil.
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Wed Jan 04, 2017 10:15 pm
by BertjeConti
Of gewoon setje oude injectoren erin draaien, je weet nooit hoe het gaat lopen met die weber.
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Thu Jan 05, 2017 8:07 am
by Jeroen
Dat lijkt me idd wel een goeie. Blijkbaar zijn die spruitstukjes ook vrij schaars dus dat kan schelen in de waarde als je er toch weer es vanaf wilt.
Bring out the dremel! Lekker bezig voor het budget regenhok

Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Thu Jan 05, 2017 9:36 am
by uwbuurman
Als Remy die auto met injectoren bij de keuring brengt, in Belgiƫ, dan zou hij er op moeten afgekeurd denk ik. Dit soort ombouw mag daar niet zomaar...
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Thu Jan 05, 2017 12:50 pm
by BertjeConti
Dan alleen afgedopte voetstukken van injectoren erin. Van oude injectoren moet toch iets de maken zijn dan op doppen lijkt.
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Thu Jan 05, 2017 1:11 pm
by Jeroen
Grote pannekoek er overheen

Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Fri Jan 06, 2017 8:51 am
by 02-er
Idd het keuringsorganisme kan nogal moeilijk doen hier in Belgiƫ.
Maar ik weet niet of ze in detail naar de motor kijken ? De injectoren zullen niet het enige zijn die is gewijzigd
Zal wss ook afhankelijk zijn of Remy het regenhok laat inschrijven als oldtimer of voor dagelijks verkeer.
Remy,
Link naar document van BFOV waaraan een oldtimer moet voldoen bij keuring.
http://www.bfov-fbva.be/nl/veel-gesteld ... e-keuring/
Groeten
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Fri Jan 06, 2017 9:33 am
by uwbuurman
Denk dat Remy de regels goed kent...
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Fri Jan 06, 2017 9:42 am
by 02-er
Daarvoor ken ik Remy niet goed genoeg

Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Fri Jan 06, 2017 8:26 pm
by bmw e12 e21
Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik ga 4 injectoren met de dremel bijwerken en in de kop plaatsten met verse dichtingen.
Ik had in 2008 18 injectoren van slopers in diesel gelegd, Ben ze laatst allemaal nagegaan met de bus remmenreiniger.
17 potdicht en 1 was redelijk en na doorspuiten goed qua vernevelen.
Ook de 4 van de 318i motor waren redelijk en alle 4 niet toe.
Bedankt voor de link Geert.
Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Zijn geen simpele mensen die daar op de keuring naar het schijnt.
Men karretje is reeds oldtimer gekeurd en hoeft vooralsnog niet terug.
Moet dat wel als in de toekomst de wetten wijzigen. dan laat ik hem ik NL inschrijven, omkeuren en terug in Belgie oldtimer keuren en het is in de sjakoche. Lang leve Europa
Als oldtimer is dat geen probleem ALS de ombouw op buitenlands inschrijvings bewijs staat.
Onderstel is al een zwaardere motor waardig: eibach, bilstein b6, stabi 323i...
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Sat Jan 07, 2017 10:47 am
by Jeroen
Ofwel: het wordt weer tijd om op zoek te gaan naar een simpel winterhok in redelijke staat. lol
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Sat Jan 07, 2017 1:21 pm
by uwbuurman
Hahahaha
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Sat Jan 07, 2017 10:24 pm
by bmw e12 e21
Een nieuwe BMW erbij zou leuk zijn. Maar ik heb helaas geen verwarming in men garage voor als men vrouw me aan de deur zet...
Dus dat gaat helaas niet door...
