12 september: de verborgen maatregelen en met name de MRB
- Guido
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): '82 323i Polaris
Re: 12 september: de verborgen maatregelen en met name de MR
Moeten we dan toch alvast voorzichtig een flesje Champagne koud gaan zetten?

323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
-
- Upcoming E21 fanatic
Ik heb er weinig vertrouwen in , mijn 318 automaat lpg uit 1978 wordt in ieder geval ter adoptie aangeboden
Loop of sloop
goede lpg-installatie , velgen -banden 175-50-15
apk geldig tot april 2015
wordt dagelijks gebruikt
i.v.m bijstand uitkering niet langer in het budget (hooguit tot 31-12 )
Ooit aangekocht voor woon-werkverkeer ,maar het werk hield op,daarna nog aangehouden als hobby
Maar op dit moment koop ik er liever brood voor de kinderen voor .
Indien de belastingplannen doorgaan gaat 19-pg-pv per 1-1-2014 naar de sloop .
Anders voor ??? naar een e21 liefhebber
AUW AUW Jeroen Beverdam
Indien ik het geld ervoor had ........320-6
5- bak
open dak
De kinderen gaan voor !
Loop of sloop
goede lpg-installatie , velgen -banden 175-50-15
apk geldig tot april 2015
wordt dagelijks gebruikt
i.v.m bijstand uitkering niet langer in het budget (hooguit tot 31-12 )
Ooit aangekocht voor woon-werkverkeer ,maar het werk hield op,daarna nog aangehouden als hobby
Maar op dit moment koop ik er liever brood voor de kinderen voor .
Indien de belastingplannen doorgaan gaat 19-pg-pv per 1-1-2014 naar de sloop .
Anders voor ??? naar een e21 liefhebber
AUW AUW Jeroen Beverdam
Indien ik het geld ervoor had ........320-6
5- bak
open dak
De kinderen gaan voor !
Last edited by jeroen beverdam on Sun Nov 17, 2013 5:19 pm, edited 1 time in total.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Bah, trieste verhalen naamgenoot! Omdat er recentelijk toch ook wat positieve signalen zijn hoop ik dat je snel weer een andere baan hebt!
Wat de oldtimer regeling betreft:
1. het wordt tijd dat Weekers z'n aaneenschakeling van leugens (ook al met de honderden miljoenen kostende toeslagenfraude) en drogredenen een keer afgestraft wordt
2. het wordt tijd dat we wat meer de EU lijn gaan volgen ipv alleen als het ons uitkomt
3. het wordt tijd voor een evenwichtige regeling (instandhouding automobiel erfgoed) die nu eens geen om misbruik vragende gatenkaas is
Dan zou je op een voor liefhebbers meer gunstige regeling uit moeten komen...
Wat de oldtimer regeling betreft:
1. het wordt tijd dat Weekers z'n aaneenschakeling van leugens (ook al met de honderden miljoenen kostende toeslagenfraude) en drogredenen een keer afgestraft wordt
2. het wordt tijd dat we wat meer de EU lijn gaan volgen ipv alleen als het ons uitkomt
3. het wordt tijd voor een evenwichtige regeling (instandhouding automobiel erfgoed) die nu eens geen om misbruik vragende gatenkaas is
Dan zou je op een voor liefhebbers meer gunstige regeling uit moeten komen...
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Debatten afgelopen week
Wij waren op 11 en 12 november in de Tweede Kamer aanwezig om de debatten over het belastingplan 2014 te volgen. Van beide dagen is een videocompilatie gemaakt: debat 12 november, debat 13 november. Hoewel er veel gesproken werd over de oldtimers en met name Pieter Omtzigt (CDA) het keer op keer opnam voor de oldtimers, blijkt er zich geen Kamermeerderheid af te tekenen voor reparatie. Met name de vijf partijen van het herfstakkoord blijken niet te bewegen. Niet zo zeer omdat ze het met ons oneens zouden zijn, maar omdat er voldoende dekking (lees geld) benodigd is om de maatregel te repareren. Zelfs niet om de maatregel een jaar uit te stellen, zodat er nader onderzoek gedaan kan worden zodat er tot een betere regeling gekomen kan worden.
Steun voor uitstel
Er mag zich dan op dit moment geen meerderheid aftekenen in de Tweede Kamer: de drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) zijn wel voor uitstel. Norbert Klein (50Plus) is ook voorstander en heeft daartoe een amendement (voorstel tot wetswijziging) ingediend. Naar onze inschatting zal dit amendement op 19 november weggestemd worden, zoals ook alle andere moties en amendementen inzake de oldtimers.
FEHAC
Wij krijgen met ons voorstel zelfs steun van de FEHAC, die eerder dit jaar nog het 40 jaar compromis sloot met de bewindsman. De FEHAC schrijft op haar website: “Het voorstel om de invoering van het akkoord uit te stellen, biedt een uitgelezen kans om in ieders belang de weeffouten uit het akkoord te halen.” Door onze acties zijn de oldtimers uitgebreid aan de orde geweest in de Tweede Kamer EN hebben we nu bijval van de FEHAC. Wij danken langs deze weg de FEHAC voor hun steun en hun niet aflatende inzet om de oldtimerbezitters te sparen. Over deze steun hebben wij gisteren een persbericht verstuurd.
Uw actie is nodig
Gezien de grote waarschijnlijkheid dat de Tweede Kamer de amendementen en moties afkeurt, willen wij samen met u de kans grijpen om de Kamerleden nogmaals uit te leggen waarom deze maatregel zo onrechtvaardig is en vooral hoe hard u getroffen wordt. Daarom verzoeken wij iedereen om een email te sturen naar alle Kamerleden van VVD, PvdA, D66, ChristenUnie en D66. Vertel uw persoonlijke verhaal en vooral hoe zwaar u getroffen wordt door deze maatregel. maar houd het wel netjes en respectvol! Om het u gemakkelijk te maken hebben wij op onze website een pagina gemaakt met daarin de e-mailadressen van al deze Kamerleden: www.vrijstellingoldtimer.nl/139. U kunt daar alle e-mailadressen selecteren en door middel van kopiëren/plakken naar uw e-mailprogramma transporteren. Als laatste staat ook ons adres erbij, zodat wij de mails ook krijgen. Wij hebben expres geen opzet voor een e-mail gemaakt, zodat de Kamerleden allemaal verschillende, zeer persoonlijk getinte e-mailtjes krijgen.
Hoe verder?
Mocht op 19 november het belastingplan door de Tweede Kamer aangenomen worden en er geen reparatie komen voor de oldtimers, dan zullen wij onze actie verplaatsten naar de Eerste Kamer. Immers, zij gaan over de kwaliteit van wetgeving en juist daar schort het aan met deze maatregel. Het is dus ook na 19 november geen gelopen race. Daarbij is onze advocaat prof.mr. Barkhuysen in opperste staat van paraatheid, maar daarover later meer.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
So many cars, so little time
- Guido
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): '82 323i Polaris
De fles kan weer UIT de koelkast...
Elke keer als ik zo'n oude, stinkende, walmende Benz zie rijden met nieuwe kentekencombinatie, kan ik mijn antipathie niet verbergen.
Wederom lijden de goede onder de kwade.
De peilingen laten ook wel zien dat het maatschappelijk draagvlak voor deze coalitie volledig is weg gevallen...

Elke keer als ik zo'n oude, stinkende, walmende Benz zie rijden met nieuwe kentekencombinatie, kan ik mijn antipathie niet verbergen.
Wederom lijden de goede onder de kwade.
De peilingen laten ook wel zien dat het maatschappelijk draagvlak voor deze coalitie volledig is weg gevallen...
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
- 323baur
- E21 VIP
Ik heb een mail gestuurd..(met leesbevestiging).
Tot mijn grote verbazing zijn er dus 2e kamer leden die mail ongelezen wegmikken:
Niet gelezen: MRb vrijstelling klassieke auto
-Jacobi L. <l.jacobi@tweedekamer.nl>
-Jadnanansing T. <t.jadnanansing@tweedekamer.nl>
-Arib K. <K.Arib@tweedekamer.nl>
Ik stel voor dat we deze mensen sowieso nimmer meer een kans geven om voor veel geld in de 2e kamer niks te doen..
Tot mijn grote verbazing zijn er dus 2e kamer leden die mail ongelezen wegmikken:
Niet gelezen: MRb vrijstelling klassieke auto
-Jacobi L. <l.jacobi@tweedekamer.nl>
-Jadnanansing T. <t.jadnanansing@tweedekamer.nl>
-Arib K. <K.Arib@tweedekamer.nl>
Ik stel voor dat we deze mensen sowieso nimmer meer een kans geven om voor veel geld in de 2e kamer niks te doen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
- Upcoming E21 fanatic
Mijn 318 automaat gaat IN IEDER GEVAL WEG !
De eerste die er meer voor over heeft dan de plaatselijke sloper mag hem komen halen (er zit nog voor ong. 200 km gas in de tank )
Jeroen Beverdam
De eerste die er meer voor over heeft dan de plaatselijke sloper mag hem komen halen (er zit nog voor ong. 200 km gas in de tank )
Jeroen Beverdam
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Ik weet zeker dat er meer volgen. Jammer maar begrijpelijk.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
-
- Upcoming E21 fanatic
De auto is verkocht aan de plaatselijke E21 sloper in Wapserveen
- Wondermike
- E21 Master
Voor de twijfelaars nog wat uitstel mocht het door de eerste kamer komen.
Deze betaling moet voor het tijdvak gebeuren dus voor 1 maart en geldt dan voor het hele komende jaar. Je kan volgens mij niet halverwege het jaar nog kiezen voor de 120 euro belasting. Dus bedenk van te voren goed wat je wilt.
Dus nog lekker crossen deze winter in de diesel en met de gasbak en dan schorsen op 28 feb. Heb besloten de 120 euro wel te betalen voor beide Baurs maar ook niet voor de 525i.Artikel 84b 1. In afwijking van artikel 15, eerste lid, wordt voor het tijdvak 2014 de betaling, bedoeld in artikel 84a, vijfde lid, gedaan vóór 1 maart 2014. 2. In afwijking van artikel 84a, derde lid, onderdeel c, mag in de maanden januari en februari 2014 gebruik van de weg worden gemaakt.
Deze betaling moet voor het tijdvak gebeuren dus voor 1 maart en geldt dan voor het hele komende jaar. Je kan volgens mij niet halverwege het jaar nog kiezen voor de 120 euro belasting. Dus bedenk van te voren goed wat je wilt.
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Dat is een vrije interpretatie, maar geloof maar mooi dat als je schorst op 28/2/14 dat je gewoon betaald voor de eerste twee maanden. Maar dan pas in maart....
- 323baur
- E21 VIP
Ik lees hier uit niet dat je zonder (extra) te betalen met LPG of een diesel rond mag karren..
Of ben ik nu simpel van geest?
Of ben ik nu simpel van geest?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik lees het ook, zou voor mijn broertje gunstig zijn met zjin e28 op lpg 

- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Ik ben benieuwd wanneer er een politicus gaat opstaan die gaat vragen waarom we de lijn van de rest van Europa niet volgen. Maar 'Europa' doen we natuurlijk alleen als het geld oplevert.
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
De eerste brieven zijn verstuurd door de belastingdienst.