Page 22 of 27
Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Thu Oct 03, 2013 7:02 pm
by Wondermike
Amen!
Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Thu Oct 03, 2013 7:34 pm
by uwbuurman
hopelijk is de trilling straks weg Arnold!
Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Thu Oct 03, 2013 7:48 pm
by Jeroen
Yep, gevalletje zwakste schakel he. Als je straks lekker bezig bent geweest met het onderstel weet je tenminste dat alles goed is en dat je er weer jaaaren tegen kunt. Mooi!
Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Fri Oct 04, 2013 9:04 pm
by pattam2009
Alvast succes met het maken van de uitlaat Arnold, dat zal ongetwijfeld goed komen.
Hoe is de loop van de uitlaat onder de Alpina eigenlijk, hetzelfde als origineel of net zoals Hartge het heeft aangepast?
Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Mon Oct 07, 2013 11:45 am
by Arnold D
@Patrick, de alpina uitlaat splitst zich voor het diff en gaat gespiegeld naar beide zijden. Dus is de ene uitlaat niet langer of anders van model, wat bij orgineel 323i het geval is.
Vandaag de voorwielen laten balanceren en dat was inderdaad niet goed gebeurd de laatste keer.
Mijn bijna ongebruikte achterband op lekken getest en na lang zoeken inderdaad de lek gevonden. Een naald van 1mm dik in de ronding van de band. Deze zijn niet te repareren en dus heeft Mark een nieuwe 205 50 15 Conti premium contact 2 besteld.
Er was nog 1 te krijgen. Daar hebben we dan weer geluk mee.
Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Mon Mar 24, 2014 10:26 am
by Arnold D
De sportbak wordt gewisseld voor een ecobak. Nu moet ik nog een nieuwe hardyschijf bestellen bij de dealer en die zegt, dat er 2 diktes zijn te bestellen. Ik heb de 6 gaats hardyschijf nodig voor een M20 motor met eco 5 bak. Wie heeft voor mij een bestelnummer.
Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Mon Mar 24, 2014 12:31 pm
by gerrit323
Heb effe gekeken op mijn chassis nr met eco bak

en daar krijg ik volgend nr ..
26 11 1 225 624
Grts
Gerrit
Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Mon Mar 24, 2014 1:03 pm
by pattam2009
Vorig jaar besteld bij de dealer met inderdaad hetzelfde nummer.
Hardy schijf 26 11 1 225 624 € 96,00 -15%
Succes.
Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Mon Mar 24, 2014 1:11 pm
by Jeroen
Dat ond nr heeft steek 78mm, andere 6-gaats versie die er zou zijn zou steek 96mm hebben, dat's eenvoudig te controleren lijkt me. Maar waarom zoveel geld uitgeven, koop gewoon lekker een WallothNesch of Meyle

Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Mon Mar 24, 2014 1:42 pm
by Arnold D
Mooi Bedankt heren, dan gaan we die bestellen... Van de dealer
Jeroen wrote: Maar waarom zoveel geld uitgeven, koop gewoon lekker een WallothNesch of Meyle


Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Mon Mar 24, 2014 1:54 pm
by gerrit323
Is de hardy schijf anders bij eco/sportbak of is die van jouw gewoon versleten ?
Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Mon Mar 24, 2014 2:03 pm
by uwbuurman
nee, geen verschil tussen eco en sportbak. Alleen dikte en 6 of 8 gaats. Arnold moet de 6 gaats hebben, dus als de huidige nog fris is...
Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Mon Mar 24, 2014 2:49 pm
by Arnold D
Ik weet niet hoe mijn huidige hardyschijf is, maar verwacht er niet veel van.
Deze zit er waarschijnlijk al sinds 1981 onder. Ik ben nu toch aan het vervangen, dus alles nieuw.
Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Mon Mar 24, 2014 5:52 pm
by Wondermike
Die dikke zijn volgens mij de 8 gaats versie btw.
Re: 323i 1981 van Arnold D
Posted: Wed Apr 09, 2014 11:44 pm
by Arnold D
Maandag is de eco5bak gemonteerd en ben tevreden.De Hardyschijf zag er goed uit maar is toch vervangen. De aandrijfassen zijn gelijk van lengte aan die van de sportbak. Hij gaat nog moeilijk uit de 5, maar dat kijken we nog even aan. Vermoedelijk is de bak gereviseerd, omdat deze redelijk schoon onder een sloper vandaan kwam en geen sporen van lekkage vertoonde en de bak zal zo'n 10 tot 15 jaar niet gebruikt zijn.
Vanavond een klein rondje onderhoud gedaan. Olie en filter verversen. Band gebalanceerd en naar de remmen gekeken. De voorste remmen bleven hangen en dat terwijl deze anderhalf jaar geleden zijn opgeknapt. Bij het uitlijnen vorig jaar april werd ook al opgemerkt dat de 323i zwaar rolt. Nu was het zo zwaar dat ermee naar Arnhem rijden niet verantwoord is. Nieuwe remslangen besteld en de oude gedemonteerd en de wielen draaiden gelijk licht rond. Na het monteren van de nieuwe slangen is het probleem, zoals het nu lijkt, verholpen. De oude slangen waren pas 5 jaar oud, bedankt W&N.
Morgen nog even kleppen stellen en plannen maken om de cas eens aan te pakken, omdat deze een paar plekjes vertoont.
De auto is nodig toe aan een respray en twijfel aan welke kleur ik hem zal spuiten.
Fjord blau metallic en chocolade bruin is toch ook wel erg mooi.
Op de SM maar veel naar de tankkleppen van Michel kijken.
