Nadat gisteren de e28 was uitgelijnd na het verlagen bleef het grommende geluid voor aanwezig. Conclusie: wiellagers voor zum kloten. ( garantie koos?). Dus vandaag dacht ik even de naven met lagers over te zetten net zoals het bij een e21 gaat. Dus niet!
Goed dan de hele zwik weer terugbouwen en de h&r veren op mijn oude poten gezet. Die waren stil en zijn nu ook weer stil.
Eindelijk klusje klaar.
Gelijk nog maar een stallingsplek geregeld in Hoorn. Mag je stallen en ophalen wanneer je wilt dus vanaf 1 december kan hij op stal. Nu de Baur naar buiten en nog maar een rondje kroezen
Ik heb vandaag nog de 323i e21 uitgehaald.
Hij is nu ruim de 500km gepasseerd dus heb ik het max toerental opgevoerd tot 4000tr/min.
Boven de 3500tr/min komt dat mooie typische geluid boven, zalig....
Klok staat nu op dik 670km.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Komende week wordt het slecht weer en dan blijft de nattigheid op de
weg, dus heb ik de auto stalling-klaar gemaakt; eerst gewassen, daarna
droog-en warm rijden. Daarna, nog voor het wegzetten nog een keer op
de brug om te kijken waar de olielekkage vandaan komt.
Gisteren merkte ik op dat er een klein plasje remolie onder de
versnellingsbak lag. Gezien het kleine oliespoortje op de versn. bak
lijkt dit van de koppeling-nemer cilinder te komen. Arno vertelde mij
dat Robijn die dingen kan reviseren, maar een nieuwe kost een keer 80
Euro, dus of reviseren loont? Maar goed, dat ding nu vervangen
betekend ook dat er weer gereden moet worden... liever niet meer, dus
dat pak ik na de winter wel op.
Remmen doet ie nu prima. Ben nog wel bezig om alle info die ik heb
opgedaan te structureren in een document. Dat wil alleen nog niet zo
lukken. Wel ben ik erachter dat de achter remmen van de E24/E28 geen
grote gemene deler met andere modellen hebben, dus is er bijna geen
keus in performance remblokken. De remmen van de E30 M3 lijken er wel
op, maar zijn net iets kleiner en dikker (282x12 i.p.v 284x10). Ook de
E34 M5 achterremmen kan (300x20). Daar heeft Pagid racing wel wat voor
(E1295RS4-2).
Komt bekend voor, ik denk dat de meesten de auto's al hebben weggezet, of in elk geval aan het voorbereiden zijn op overwinteren? Dat zal vast verklaren waarom het vrij rustig is hier op 't moment.
Maar dan worden er vast ook wel plannen gemaakt voor de winter. Groot onderhoud wellicht? Ik zal weer eens een oud winter-topic nieuw leven inblazen!
Jeroen wrote:Komt bekend voor, ik denk dat de meesten de auto's al hebben weggezet, of in elk geval aan het voorbereiden zijn op overwinteren? Dat zal vast verklaren waarom het vrij rustig is hier op 't moment.
Maar dan worden er vast ook wel plannen gemaakt voor de winter. Groot onderhoud wellicht? Ik zal weer eens een oud winter-topic nieuw leven inblazen!
Ik ga alvast morgen en overmorgen nog een paar ritjes maken met de e12 en/of e21. Het gaat een droog weekend worden.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Normaal gesproken wel, maar zeker niet overal, doorgaans bij de grotere en meer gespecialiseerde boekhandel. On line versie of losse nrs bestellen kan uiteraard ook. De tijden dat ik een stapel kreeg liggen helaas inmiddels ver achter ons. En dat moet ook zo, met de dalende oplages moet er ook wat verkocht worden!
Vandaag de 524TD laten keuren en ook deze mag de weg weer op. 3 maanden pekel slikken alhoewel ik hoop op net zo'n winter als vorig jaar.
Lang leve de nieuwe oldtimer regeling in ons kikkerland.
Ben deze namiddag naar peter_p gereden met de 323i.
Het was mooi weer en Peter wou de e21 ook eens rijden.
Nu staat er weer 120km extra op de klok: 860km.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm