12 september: de verborgen maatregelen en met name de MRB
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: 12 september: de verborgen maatregelen en met name de MR
Eens, en daarmee is niet alleen het vertrouwen in de politiek ernstig geschaad, maar ook in de democratische grondbeginselen van ons land. Je kiest in een democratie voor een partij, een partij die de kiezer vertegenwoordigt. Die dus ergens voor staat waar de kiezer zich mee kan identificeren. Enerzijds zie je dat men heel duidelijk het compromis opzoekt of in een verkiezingsperiode uitdrukkelijk geen stelling neemt om maar zoveel mogelijk kiezers aan te spreken. De afgelopen verkiezingen is onder andere de PvdA daar ijzersterk in gebleken. Maar anderzijds geven partijen heel duidelijk aan waar men wel voor staat en benoemt dat ook overduidelijk, de bekende breekpunten. Maar inmiddels is men erachter dat als je maar zieltjes wint, je vervolgens vier jaar lang vrijwel onbeperkt geheel je eigen gang kunt gaan en alle uitgangspunten overboord kunt mikken. Op deze manier heeft het dus niets meer te maken met volksvertegenwoordiging en is stemmen verworden tot een nutteloos ritueel.
Gaan we als land op de bres? Nee, natuurlijk niet, er zijn ook te uiteenlopende belangen en algemene ontevredenheid zal niet genoeg zijn. Wat kun je doen? Stemmen op een andere partij dan maar. De VVD heeft wat mij betreft levenslang afgedaan, de PvdA heeft nog nooit enige bijdrage kunnen leveren aan economische activiteit of fatsoenlijk stelling kunnen nemen, stelling nemen doen CDA en D66 evenmin. Ben je al veroordeeld tot één van de kleinere partijen. Je hoeft het niet met alle denkbeelden eens te zijn (geweest), maar ik vraag me toch ernstig af als wat we hadden bereikt met iemand als Pim Fortuijn. De laatste die ooit heeft durven beweren dat de macht en omvang van onze overheid veel te groot is geworden.
En tot slot, ja het feit dat Weekers weg komt met een aaneenschakeling van leugens, dat is de overheid ten voeten uit. Overal en op ieder niveau binnen onze publieke sector maken begaan mensen stommiteiten (we maken even 188 miljoen over, foutje), liegen of bestelen de boel. Komen daar doorgaans prima mee weg, binnen overheidskringen is het al genoeg als men vindt dat iemand toch wel z'n best heeft gedaan. Sterker nog, je mag rustig stelen, terugvorderen gebeurt toch niet omdat het geen enkele ambtenaar een ruk kan schelen. En in het uitzonderlijke geval dat jouw frauduleuze gedrag of jatwerk leidt tot een politiek onhoudbare situatie, dan mag je gewoon met een dikke bundel wachtgeld thuis gaan zitten. Kijk vandaag maar weer in de krant, de wegens corruptie, witwassen en valsheid in geschrifte VEROORDEELDE ex-geduputeerde Ton Hooijmaijers heeft al een kleine 350.000 euro aan wachtgeld opgestreken en dat is één van de velen.
Alles bij elkaar is mijn vertrouwen in Nederland, onze volksvertegenwoordiging, democratie en voortvarende aanpak van economische issues tot het absolute nulpunt gedaald. Daarbinnen is de oldtimerregeling maar een druppel op een gloeiende plaat.
Gaan we als land op de bres? Nee, natuurlijk niet, er zijn ook te uiteenlopende belangen en algemene ontevredenheid zal niet genoeg zijn. Wat kun je doen? Stemmen op een andere partij dan maar. De VVD heeft wat mij betreft levenslang afgedaan, de PvdA heeft nog nooit enige bijdrage kunnen leveren aan economische activiteit of fatsoenlijk stelling kunnen nemen, stelling nemen doen CDA en D66 evenmin. Ben je al veroordeeld tot één van de kleinere partijen. Je hoeft het niet met alle denkbeelden eens te zijn (geweest), maar ik vraag me toch ernstig af als wat we hadden bereikt met iemand als Pim Fortuijn. De laatste die ooit heeft durven beweren dat de macht en omvang van onze overheid veel te groot is geworden.
En tot slot, ja het feit dat Weekers weg komt met een aaneenschakeling van leugens, dat is de overheid ten voeten uit. Overal en op ieder niveau binnen onze publieke sector maken begaan mensen stommiteiten (we maken even 188 miljoen over, foutje), liegen of bestelen de boel. Komen daar doorgaans prima mee weg, binnen overheidskringen is het al genoeg als men vindt dat iemand toch wel z'n best heeft gedaan. Sterker nog, je mag rustig stelen, terugvorderen gebeurt toch niet omdat het geen enkele ambtenaar een ruk kan schelen. En in het uitzonderlijke geval dat jouw frauduleuze gedrag of jatwerk leidt tot een politiek onhoudbare situatie, dan mag je gewoon met een dikke bundel wachtgeld thuis gaan zitten. Kijk vandaag maar weer in de krant, de wegens corruptie, witwassen en valsheid in geschrifte VEROORDEELDE ex-geduputeerde Ton Hooijmaijers heeft al een kleine 350.000 euro aan wachtgeld opgestreken en dat is één van de velen.
Alles bij elkaar is mijn vertrouwen in Nederland, onze volksvertegenwoordiging, democratie en voortvarende aanpak van economische issues tot het absolute nulpunt gedaald. Daarbinnen is de oldtimerregeling maar een druppel op een gloeiende plaat.
Regards/groeten, Jeroen
Zo, de Alpina voor een jaar geschorst en nog voor de oude €24,-. Zal je zien dat dit in januari €124,- wordt. Zo hebben we ook alle tijd om de motor aan te pakken.
Ieder nadeel heb z'n voordeel en zo kunnen we eind volgend jaar ook lekker 3 maanden aan de 323i werken.
Niet te geloven allemaal.
Ieder nadeel heb z'n voordeel en zo kunnen we eind volgend jaar ook lekker 3 maanden aan de 323i werken.

Niet te geloven allemaal.

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- gerrit323
- E21 VIP
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Begrijp ik het goed dat jullie vanaf 2014 124€ betalen om te schorsen ... 
Als ik dit allemaal lees lijkt oldtimerrijden binnenkort een rijkemensen hobby ...

Als ik dit allemaal lees lijkt oldtimerrijden binnenkort een rijkemensen hobby ...
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Nee Gerrit, We gaan volgend jaar maximaal 120 euro per jaar wegentax betalen voor de benzine oldtimer tot 40 jaar oud Dit gaat over auto's vanaf 31-12-1987 en ouder.gerrit323 wrote:Begrijp ik het goed dat jullie vanaf 2014 124€ betalen om te schorsen ...
De LPG en diesels gaan de volle wegentax betalen tot ze 40 jaar oud zijn. Verder mogen we met de oldtimers niet op de openbare weg zijn in december, januari en februari. (dus ook niet geparkeerd staan).
Het zou ons alleen niet verbazen dat ze de kosten om te schorsen gaan verhogen omdat er hoogstwaarschijnlijk velen zijn die dit gaan doen i.p.v. de belasting te betalen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- BertjeConti
- E21 Mad
- My E21(s): E12 520-6
Jammer jammer, dat het er nu uiteindelijk toch door is, ik had nog stille hoop....
Nou, dan was mijn actie om in oktober de LPG eruit te gooien toch niet voor niets geweest.
Een collega van mij had gisteren al een blauwe brief van de belastingdienst voor zijn oudje in de bus liggen. Daar zijn ze dan wel weer heel snel mee.
Als ik de auto in januari of februari nodig heb, dan gok ik het gewoon. Hoe groot zou de pakkans zijn? voor komend jaar zal er nog niks geregeld zijn om dat te controleren.
Nou, dan was mijn actie om in oktober de LPG eruit te gooien toch niet voor niets geweest.
Een collega van mij had gisteren al een blauwe brief van de belastingdienst voor zijn oudje in de bus liggen. Daar zijn ze dan wel weer heel snel mee.
Als ik de auto in januari of februari nodig heb, dan gok ik het gewoon. Hoe groot zou de pakkans zijn? voor komend jaar zal er nog niks geregeld zijn om dat te controleren.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
In januari en februari mag je er nog gewoon in rijden. Die regeling gaat december volgend jaar in, zo ik heb begrepen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Ik gok het maar niet met de diesel. Volgende week de stalling in en schorsen.
De 316 op gas is nu niet geschorst en gewoon verzekerd, die wil ik niet schorsen maar kenteken opsturen naar de RDW. Weet iemand of je dan nog een vrijwaring krijgt opgestuurd voor de verzekering?
De 316 op gas is nu niet geschorst en gewoon verzekerd, die wil ik niet schorsen maar kenteken opsturen naar de RDW. Weet iemand of je dan nog een vrijwaring krijgt opgestuurd voor de verzekering?
So many cars, so little time
Het veiligst voor jou lijkt mij schorsen, verzekering annuleren en dan de papieren opsturen.
Ze werken niet zo snel en voor je het weet moet je de auto opnieuw verzekeren.
Ze werken niet zo snel en voor je het weet moet je de auto opnieuw verzekeren.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- 323baur
- E21 VIP
Ik zou de auto's op export zetten. Terug keuren is eenvoudig, maar zo houd je wel alles in 1 hand.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
- E21 VIP
- My E21(s): '80 320 baur
Heb er gister ook nog wat voor de export uitgevoerd gedaan. Is het in ieder geval direct afgewerkt. Het is dit jaar nog gratis, volgend jaar kost het weer 11,70 euro per auto
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Dat is goeiekopert dan schorsen maar wat kost op kenteken zetten dan weer. Zojuist 50 euro toegezegd aan Vrijstelling Oldtimer zodat ze hopelijk de rechtszaak kunnen starten.
So many cars, so little time
Ik vestig mijn vertrouwen ook in vrijstelling oldtimer, zojuist ook maar 50 eu toegezegdWondermike wrote:Dat is goeiekopert dan schorsen maar wat kost op kenteken zetten dan weer. Zojuist 50 euro toegezegd aan Vrijstelling Oldtimer zodat ze hopelijk de rechtszaak kunnen starten.

1979 e21 320 automatic
- 323baur
- E21 VIP
Hier ook! Klagen is prima, maar dan moet je ook mee dokken.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Zojuist ook de toezegging gedaan.
Gr Peter V.