Page 252 of 420

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Thu May 21, 2015 9:40 pm
by uwbuurman
Ja, runflats. Het is een station, ziet geen circuit en wil prima door de bocht hoor, Jeroen. En dat het allemaal sneller en beter kan, dat zal ongetwijfeld. Maar ik heb al 8 jaar naar volle tevredenheid runflats. Op de e82 lagen ze ook. Als een raket door de bocht en over het klaverblad.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Thu May 21, 2015 9:50 pm
by Jeroen
Tuurlijk wil het door een bocht maar ik vind het stuurgevoel ruk...

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Thu May 21, 2015 10:01 pm
by uwbuurman
2 jaar verplicht Audi rijden jij, dan leer je ze wel waarderen hahaha

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Thu May 21, 2015 10:20 pm
by Wilmo
Gisteren de remvloeistof vervangen en het waterlek gezocht. Als ik het achter het rubber goot (bovenkant en dan niet de glaskant), zeek het er aan de binnenkant direct uit. De professionele glasmeneer zijn oplossing was kit, dus vandaag de rubbers maar afgekit. Het zal hopelijk nu goed gaat voor een aantal jaar, ik kom het wel tegen als de auto kaal gaat.

Verder nog de versnellingsbakrubbers vervangen en een extra steun voor de uitlaat gemaakt. Snelsnel de auto klaar maken voor de 1500km naar Nederland!

Dan heb ik alleen nog wassen, kleien, poetsen ('vo Ite!), rondje carb stellen en het interieur terugleggen over voor de Sharknose meeting :)

Als er nog tijd over is een poging doen het interieur minder kut ('vo Ite!) te maken, ringen voor de schokdempers frezen en de printplaat voor de kilometerteller in elkaar solderen. Maar ik zal wel geen tijd meer hebben om de teller ook nog in te bouwen. Elfa en Conrad mailden in elk geval dat de pakketjes op de bus zijn.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Thu May 21, 2015 10:33 pm
by Jeroen
Zou gaaf zijn als het allemaal lukt!!!!

Maareh, 'vo Ite? e_ugeek

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Thu May 21, 2015 10:43 pm
by Wilmo
Ah, iets studentikoos ;)

Ite vond mijn lak, motor en interieur kut, dus ik probeer dat te fixen. Speciaal voor hem.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri May 22, 2015 8:14 am
by 323baur
Hierbij wil ik graag publiekelijk door het stof gaan: excuses voor mijn beoordeling en taalgebruik :oops:

Als je onderdelen nodig hebt: mijn schuur is open, de prijzen kut.
Iemand die zoveel moeite neemt om 1500km te rijden en speciaal voor mij zijn auto poetst krijgt wel een ereplaatsje hoor.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri May 22, 2015 8:36 am
by Wondermike
Hahaha

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri May 22, 2015 8:03 pm
by Wilmo
:D

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat May 23, 2015 1:27 am
by raymondw
Speaking of Porsches; vanavond heb ik een stukje in mijn broer zijn 944 die we een paar maand geleden uit Boxmeer hebben gehaald gereden. Inmiddels zijn de remmen gereviseerd, de distributie, bijbehorende keerringen en waterpomp vervangen waardoor de auto weer bruikbaar is. Volgende week komen er vier nieuwe banden op, wat ook wel nodig is..... maar wat rijdt dat leuk zeg.

Het is maar een simpele 2,5ltr-8klepper, dus met 165pk, maar dankzij de grote cilinderinhoud heeft deze een heel mooi koppel waardoor het als meer aanvoelt, de auto is best rap. Nee, niet zo opzwepend als de S14 in Jeroen zijn 320iS, maar ik denk wel ergens tussenin de 318iS en een 320iS, het karakter van een echt goede viercilinder, maar dan het vermogen en koppel van een E30 325i. Nee, dat viel niet tegen; sterker nog, ik ben er best van onder de indruk!

Valt er niet wat meer te wensen; ja, de banden zijn oud, maar daar komen volgende week nieuwe onder. Dat zal ook de tramlining waar de voorkant wat last van heeft gaan verminderen, maar het onderstel is verder trilling-en kraakvrij. Het enigste puntje dat overblijft zijn de 29 jaar oude dempers van meneer Sachs/Boge; met name de achterste zijn wat slomer geworden in hun respons op een inbound, maar nog niets dramatisch als je geen Eiffel of Alpen rijdt.

Een nadeel (voor mij) is wel de lage instap en de positie van de A-stijl i.c.m. mijn bijna twee meter lengte. Maar als je kleiner bent zal dat geen probleem zijn. Het bijzondere is dat de 924/944/968 altijd in de schaduw van de 911 heeft gestaan en ook al is de standaard 944 op zich niets bijzonders denk ik dat de 944S zich met een 195pk E30 M3 2.3 laat vergelijken en de 944S2 zelfs met een 215pk E30 M3 Cecotto, alleen worden ze nog niet als zodanig gezien.

Wat ik wel merk is dat de Porsche prijzen echt nog erger zijn dan bij BMW. Simpele dingen zoals een pompje van de ruitenwisser-reservoir zijn hetzelfde als die van een klassieke Scirocco, maar bij Porsche kost die vier keer zoveel. Het reservoir voor de stuurbekrachtiging-olie is hetzelfde als bij BMW, maar kost niet 30, maar 60 Euro. Maar ja, dat is de prijs die je bereid bent te moeten betalen als je Porsche wilt rijden. Maar een ding weet ik wel; de 944 is een sterk ondergewaardeerde auto en de 944S(2) valt precies in het prijsgat dat de E30 M3 al lang geleden heeft achter gelaten.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat May 23, 2015 8:15 am
by 323baur
Een hele dikke plus 1.
Ik heb een gehad - puur handel - maar wat een fijne autos zijn dat.
Wel veel typische problemen, die echt ergerlijk en duur kunnen zijn.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat May 23, 2015 11:16 am
by Nick1984
Akkoord met alles wat je over de 944 zegt, maar ze hebben 1 zeer groot nadeel, je krijgt er maar geen fatsoenlijk geluid uit... doet me elke keer aan een naaimachien denken als ik er één start. Dan klinkt een M20 toch wel als muziek in de oren tegenover de 924/944/968... Ondergewaardeert zou ik ook niet meer durven zeggen, prijzen zijn de laatste jaren ook flink de hoogte in geschoten ;)

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat May 23, 2015 12:02 pm
by raymondw
Nick1984 wrote:Akkoord met alles wat je over de 944 zegt, maar ze hebben 1 zeer groot nadeel, je krijgt er maar geen fatsoenlijk geluid uit... doet me elke keer aan een naaimachien denken als ik er één start. Dan klinkt een M20 toch wel als muziek in de oren tegenover de 924/944/968... Ondergewaardeerd zou ik ook niet meer durven zeggen, prijzen zijn de laatste jaren ook flink de hoogte in geschoten ;)
Mee eens met het motorgeluid end de daaruit resulterende rij-beleving, daarom had ik de gewone 944 ook tussen de 318iS en de 320iS geplaatst. Moet eerlijk zeggen dat mijn nieuwsgierigheid (als autoliefhebber) zeker gewekt is. Met name de 944S2 die performance-en handling wise met een 215pk sterke E30 M3 moet kunnen concurreren.

Echt goede 944's zijn vanwege de lage marktwaarde en potentieel hoge instandhouding kosten zeldzaam geworden, wat de prijs in de hoogte stuwt, maar de meesten hebben ook wel wat achterstallig werk wat in de onderhandelingen gebruikt kan worden om een goede prijs af te dingen. Die ruimte heb je bij een 911 of een E30 M3 niet meer.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon May 25, 2015 12:07 pm
by Jeroen
Terug van een indrukwekkend lang weekend Spa Classic dat bol stond van de superlatieven. Geweldig weer, fraaie actie en vele indrukwekkende ontmoetingen. Eens kijken of ik daar voor de Alpen nog wat mee kan doen. Eerst maar even een kort verslagje over de trip België. Het vervoer was een Open Dombo D zonder t dus het was vooral proberen de afgeladen auto op de weg te houden als deze bij een lastwissel van het ene oor op het andere oor rolde, verre van sportief maar op een andere manier uitdagend zullen we maar zeggen. Verder kunnen we de Belgische wegen als bekend vaak nog het best vergelijken met een stuk Emmenthaler en zijn er net zoveel complete idioten onderweg als in ons eigen landje. Niks nieuws en daar stel je je op in.

Maar op de E42 van Francorchamps richting Luik deed zich een spannende situatie voor bij wegwerkzaamheden. Bij het naderen was het al een feest. Borden wegversmalling (2 naar 1 baan). Vervolgens borden wegversmalling met een diagonale streep erdoor. Iedereen weer naar links om vervolgens met een ruk aan het stuur maar nèt aan uit de afzettingen te blijven. Toch een weg versmalling. Als je heel goed had opgelet dan had je gezien dat de borden niet doorgestreept waren, maar dat het spanbanden waren om de borden overeind te houden. Maar dan moest je wel heel goed hebben opgelet. En tsja wat kun je verwachten van een bordenman die na gefaald te hebben als bordenwasser gelukkig nog dit baantje kon vinden?

Anyway, na deze perikelen was het een noodstop voor allen. Blijkbaar niet helemaal lekker gegaan bij de werkzaamheden. Na enige tijd ga je wat om je heen kijken, maar andere mogelijkheden waren er niet. Geen vluchtstrook of afrit in de buurt, dus afwachten maar. Het blijft lange tijd heel stil. Geen beweging, geen hulpdiensten, niets. Na een half uurtje is het erg gezellig op de snelweg. Kinderen spelen met een bal, een mevrouw loopt met een camera door de berm, iemand laat zijn hond uit. Erg gezellig, maar toch had ik eigenlijk gehoopt met 120 km/u huiswaarts te tuffen! Na 45 minuten arriveert er politie. Daar kun je over zeuren, maar uiteindelijk is het toch te prijzen dat men op deze vrije dag toch nog één agent heeft kunnen vinden die bereid was om deze middag niet als paardje te fungeren voor z'n kinderen en eens de pet op te zetten. Het bleek dat twee motorrijders tegen elkaar opgevlogen waren, zag zo gauw niet dat er een auto bij betrokken was dit keer. Na een klein uurtje kunnen we onze weg vervolgen, maar met een meewarig gevoel.

Niks tegen België of Belgen, integendeel, maar soms... dan ben je blij als onze eigen geüniformeerde down-syndroompjes je weer staan op te wachten bij Hazeldonk :P

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon May 25, 2015 3:47 pm
by Michiel E32
raymondw wrote:
Echt goede 944's zijn vanwege de lage marktwaarde en potentieel hoge instandhouding kosten zeldzaam geworden, wat de prijs in de hoogte stuwt, maar de meesten hebben ook wel wat achterstallig werk wat in de onderhandelingen gebruikt kan worden om een goede prijs af te dingen. Die ruimte heb je bij een 911 of een E30 M3 niet meer.
Laat ik bovenstaand nu vandaag ook in praktijk hebben gebracht met dit als resultaat:

Image
Image

Porsche 944 van het jaar 1987.
Of ie goed is zal de toekomst uitwijzen. In ieder geval blij verrast door het weggedrag en de complete historie die er bij zit.