Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri Jun 26, 2015 6:06 pm
Vanmorgen vroeg voordat ik naar het werk ging heb ik de gordelspanner en schakelaar voor de elec. stoelverstelling van de E32 opgehaald. Voor de gelegenheid heb ik de E28S weer eens uit de loods gehaald; die kon wel een paar kilometer erbij gebruiken. Toen ik vlak bij Broekhuis in Almelo was zag ik een jongeman op fiets die niet zozeer met de weg bezig was, maar wel een bewonderende blik op mijn auto wierp. Zoveel zelf dat het een komisch moment was toen hij weer op de weg ging letten. Bij het linksaf slaan zag ik nog net dat hij zijn duim omhoog stak. Even later, ik had net mijn auto geparkeerd sprak hij mij aan en vertelde dat hij een E28 528i had. Na een kort praatje, want veel tijd had ik niet, de onderdelen opgehaald.
Nu Smudde door Broekhuis is overgenomen merk je daar nu ook de veranderingen. Vroeger kon ik bij Norbert het nodige op ad-hoq basis bijvragen zeg maar, maar omdat het magazijn nu centraal is en het klantcontact alleen nog maar via de receptie gaat is de flexibiliteit uit de Smudde tijd verdwenen. Niet echt ergerlijk, maar wel onhandig, vooral nu ik het M54 oliefilter dat ik er apart bij had willen hebben weer apart moet aanvragen. Tja.....ik blijf heen en weer aan het rijden!
Op de terugweg naar Huis reed ik op de A35 bij Almelo West een Poolse E36 voorbij. Hij was net aan het invoegen, dus ik liet hem de ruimte maar hij bleef daarna maar achter mij rijden ook toen ik wat tempwisselingen doorvoerde. Aan het einde van de A35 bij Wierden, daar waar deze overgaat in de N35 moest ik bij het invoegen veel harder in de rem dan normaal vanwege een amper 70km/h rijdende miep. Op zich niet zo erg, ik hield mijn marge wel, maar die Pool in die 318tds zat zo kort op mij dat als ik de Pagid's iets harder aan het werk had gezet, een botsing onvermijdelijk was geweest.
Op de N35 bleef hij achter mij rijden en mijn tempo volgen, ook toen ik naar 100km/h ging. Bij de eerste de beste afslag moest ik toch linksaf en daar bij merkte ik dat deze Pool dat eveneens deed. Ik hield hem vanwege zijn gedrag even daarvoor al wat scherper in de gaten; maar als hij nou net wat eerder richting naar links had aangegeven dan dat ik dat deed was het wat wellicht ietsje anders anders... maar het voelde niet goed; een 'foute' E36 op Pools kenteken met een jonge bestuurder die bij het 'ritsen' aan het einde van de snelweg ook nog eens erg kort op mijn achterbumper zat ?.... hij zal w.s. wel bij van Keulen werken, maar ik heb liever niet dat hij meekrijgt waar ik mijn auto's heb staan.....! Na een kilometer of 33 is de olie wel op bedrijfstemperatuur, dus besloot ik om hem maar het snot voor ogen te gaan rijden. Daarvoor moest de M88 wel even wat sporen trekken..... even leek hij leek onze Poolse vriend mij nog bij te willen benen, maar dat was natuurlijk wel een kansloze exercitie als ik het torretje tot 6500RPM door liet orgelen. De eerste sessie was niet voldoende om uit zicht te raken, maar wel om voor de daaropvolgende rotonde een dermate groot gat te creëren dat er twee langzame auto's tussen kwamen. Dat gooide de deur wel dicht zeg maar, maar om er zeker van te zijn dat ik helemaal uit zicht raakte heb ik nog twee dergelijke acties uitgevoerd.... "better be safe than sorry."
Morgenvroeg de E32 afronden en dan is deze klaar om maandag naar Rijswijk te gaan voor de persintroductie van de nieuwe zeven serie a.s woensdag. BMW NL heeft BMW Klassiek gevraagd om van alle voorgaande generaties een exemplaar bijeen te zoeken. Ik ben er zelf niet bij, maar Marcel zou foto's maken, dus dat komt goed.
Nu Smudde door Broekhuis is overgenomen merk je daar nu ook de veranderingen. Vroeger kon ik bij Norbert het nodige op ad-hoq basis bijvragen zeg maar, maar omdat het magazijn nu centraal is en het klantcontact alleen nog maar via de receptie gaat is de flexibiliteit uit de Smudde tijd verdwenen. Niet echt ergerlijk, maar wel onhandig, vooral nu ik het M54 oliefilter dat ik er apart bij had willen hebben weer apart moet aanvragen. Tja.....ik blijf heen en weer aan het rijden!
Op de terugweg naar Huis reed ik op de A35 bij Almelo West een Poolse E36 voorbij. Hij was net aan het invoegen, dus ik liet hem de ruimte maar hij bleef daarna maar achter mij rijden ook toen ik wat tempwisselingen doorvoerde. Aan het einde van de A35 bij Wierden, daar waar deze overgaat in de N35 moest ik bij het invoegen veel harder in de rem dan normaal vanwege een amper 70km/h rijdende miep. Op zich niet zo erg, ik hield mijn marge wel, maar die Pool in die 318tds zat zo kort op mij dat als ik de Pagid's iets harder aan het werk had gezet, een botsing onvermijdelijk was geweest.
Op de N35 bleef hij achter mij rijden en mijn tempo volgen, ook toen ik naar 100km/h ging. Bij de eerste de beste afslag moest ik toch linksaf en daar bij merkte ik dat deze Pool dat eveneens deed. Ik hield hem vanwege zijn gedrag even daarvoor al wat scherper in de gaten; maar als hij nou net wat eerder richting naar links had aangegeven dan dat ik dat deed was het wat wellicht ietsje anders anders... maar het voelde niet goed; een 'foute' E36 op Pools kenteken met een jonge bestuurder die bij het 'ritsen' aan het einde van de snelweg ook nog eens erg kort op mijn achterbumper zat ?.... hij zal w.s. wel bij van Keulen werken, maar ik heb liever niet dat hij meekrijgt waar ik mijn auto's heb staan.....! Na een kilometer of 33 is de olie wel op bedrijfstemperatuur, dus besloot ik om hem maar het snot voor ogen te gaan rijden. Daarvoor moest de M88 wel even wat sporen trekken..... even leek hij leek onze Poolse vriend mij nog bij te willen benen, maar dat was natuurlijk wel een kansloze exercitie als ik het torretje tot 6500RPM door liet orgelen. De eerste sessie was niet voldoende om uit zicht te raken, maar wel om voor de daaropvolgende rotonde een dermate groot gat te creëren dat er twee langzame auto's tussen kwamen. Dat gooide de deur wel dicht zeg maar, maar om er zeker van te zijn dat ik helemaal uit zicht raakte heb ik nog twee dergelijke acties uitgevoerd.... "better be safe than sorry."
Morgenvroeg de E32 afronden en dan is deze klaar om maandag naar Rijswijk te gaan voor de persintroductie van de nieuwe zeven serie a.s woensdag. BMW NL heeft BMW Klassiek gevraagd om van alle voorgaande generaties een exemplaar bijeen te zoeken. Ik ben er zelf niet bij, maar Marcel zou foto's maken, dus dat komt goed.





