Daniëls 320D/E21 Project
Re: Daniëls E21 320d Project
Goodies geïnstalleerd

Nieuwe pakkingen voor het uitlaatspruitstuk geplaatst

OLIE RETOUR

Ik wacht op nieuwe draagarmen, dan kan het voorste subframe er weer onder. en dan.............Motor er (definitief) in

Nieuwe pakkingen voor het uitlaatspruitstuk geplaatst

OLIE RETOUR

Ik wacht op nieuwe draagarmen, dan kan het voorste subframe er weer onder. en dan.............Motor er (definitief) in
Carterontluchting.
Onderkant dicht gekit met sykaflex, gaatjes geboord en draad getapt in het kunstof, laag je vloeibare pakking er onder.....
Origineel komt dit in de luchtfilterbak uit...... Maar aangezien ik deze eraf gechopt heb. hebben we er een aanpassing voor en sluiten we deze weer aan op de nieuwe luchtfilterbak/aanzuigbuis/behuizing (nog geen idee hoe dat gaat komen)

Onderkant dicht gekit met sykaflex, gaatjes geboord en draad getapt in het kunstof, laag je vloeibare pakking er onder.....
Origineel komt dit in de luchtfilterbak uit...... Maar aangezien ik deze eraf gechopt heb. hebben we er een aanpassing voor en sluiten we deze weer aan op de nieuwe luchtfilterbak/aanzuigbuis/behuizing (nog geen idee hoe dat gaat komen)

Draagarmen zijn binnen, oude rubber eruit geperst en daarvoor komt een kunststof excentrische voor in de plaats

Toch wel lekker omdat nieuwe spul te monteren.
Geeft een frisse indruk

Geeft een frisse indruk

volgens mij gaat de wegligging er ook wel een stuk op vooruit!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]

Rubber om de velgen!
Vanochtend tijdelijk de motor er weer in gehangen, ik ben nog opzoek naar een geschikte lak voor in de motorruimte.
Hardyschijf aan de bak bevestigd, de cardanas van de donor E46 ingemeten en ingekort
gewoon een holle buis van 1,5mm

Ik kon geen stukje buis vinden met de exacte binnendiameter van cardanas, maar wel een buis die er exact overheen schuift. Nog even uitzoeken wat qua sterkte het beste is. Daarna kan de as opnieuw gebalanceerd worden.

montage punt bepaald voor het tussenaslager..... en de flex erin!

Nu hier nog even een mooie steun voor maken

Stay tuned
Hardyschijf aan de bak bevestigd, de cardanas van de donor E46 ingemeten en ingekort
gewoon een holle buis van 1,5mm

Ik kon geen stukje buis vinden met de exacte binnendiameter van cardanas, maar wel een buis die er exact overheen schuift. Nog even uitzoeken wat qua sterkte het beste is. Daarna kan de as opnieuw gebalanceerd worden.

montage punt bepaald voor het tussenaslager..... en de flex erin!

Nu hier nog even een mooie steun voor maken

Stay tuned

het stevigste is een bus rondom de cardanas.... Maar het is achteraf echt zeer belangrijk dat de as 100% goed gebalanceerd is!
Goed bezig
Goed bezig

[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Cardanas is inmiddels opgestuurd naar Technotrans te Veendam, hun draaien een bus die er in wordt gezet om het ingekorte deel te verbinden, lassen dit en uit eindelijk balanceren hun de volledige as.
Ik wilde in de eerste instantie de originele E46 brandstofleiding gebruiken die normaliter onder de auto doorlopen, helaas willen deze niet meer buigen, het wordt nu rubber brandstofslang, door de auto naar de kofferruimte.
Remleidingen kom ook door de auto te lopoen.
Tussen door al even met de uitlaat bezig geweest. Voorlopig geen dempers.
Vanaf de Turbo een 3" downpipe

deze vertakt onder de auto naar 2x 2"
De uitlaatpijpen eindigen links en rechts vóór de Achterwielen

Ik dacht bij één van de talloze online uitlaatshops een Y-verloop te kopen.....
Alleen die ik zocht had een levertijd van 5 weken en liep van 3" naar 2x 2,5" en dat scheelt toch ruim 10mm bodem vrijheid.
Dus toen zelf maar even aan het hobbyen gegaan op het werk.
Stukje 3" buis aan één kant plat gedrukt naar 51mm.
Buis 51mm 60 graden door gezaagd, Beide helften in de punt aan elkaar gehecht.
In het platte deel van de 3" buis geschoven, afgetekend en afgesneden.
2 Bochten 51mm naar 30graden gezaagd.
Formeer gas erachter en lassen maar!

Ik wilde in de eerste instantie de originele E46 brandstofleiding gebruiken die normaliter onder de auto doorlopen, helaas willen deze niet meer buigen, het wordt nu rubber brandstofslang, door de auto naar de kofferruimte.
Remleidingen kom ook door de auto te lopoen.
Tussen door al even met de uitlaat bezig geweest. Voorlopig geen dempers.
Vanaf de Turbo een 3" downpipe

deze vertakt onder de auto naar 2x 2"
De uitlaatpijpen eindigen links en rechts vóór de Achterwielen

Ik dacht bij één van de talloze online uitlaatshops een Y-verloop te kopen.....
Alleen die ik zocht had een levertijd van 5 weken en liep van 3" naar 2x 2,5" en dat scheelt toch ruim 10mm bodem vrijheid.
Dus toen zelf maar even aan het hobbyen gegaan op het werk.
Stukje 3" buis aan één kant plat gedrukt naar 51mm.
Buis 51mm 60 graden door gezaagd, Beide helften in de punt aan elkaar gehecht.
In het platte deel van de 3" buis geschoven, afgetekend en afgesneden.
2 Bochten 51mm naar 30graden gezaagd.
Formeer gas erachter en lassen maar!