Page 28 of 117

Re: E21 317

Posted: Wed Apr 05, 2017 6:46 pm
by Wilmo
Tijdens acceleratie in zijn twee bij 6300 toeren is er een AFR van 15. In zijn drie bij 6300 toeren 14.7.

Bij 120km/h wordt er bij een MAP van 70 kPa en 3350 toeren 16AFR gegeven. Bij 100 is dat 58.5 kPa, 2900 toeren en 15.3. Bij 80 is dat 54kPa, 2550 toeren en 15AFR.


Bij 100km/h is het dus best wel redelijk, bij 80 is het wel prima, zou iets armer mogen. Maar bij 120 is het gewoon te arm.


Mijn emulsiebuisjes zijn gek, dus ik heb de standaard buisjes daar besteld. Als primaire en secundaire hoofdsproeier heb ik een 130 en 132. Primaire en secundaire luchtcompensatie zijn 135 en 175. Beide stationairsproeiers zijn 60.

Ik heb er 140, 145, 180, 185 als luchtcompensatie bij besteld en 135, 140x2, 145x2, 150 als hoofdsproeiers.

Image

In het overgangsgebied gaan de emulsiebuisjes nogal wat veranderen verwacht ik want het lijkt erop dat ze verkeerd om zitten. De luchtcompensatie moet misschien wat groter in de primaire trap. In de secundaire doe ik een grotere hoofdsproeier.

Jullie mening?

Re: E21 317

Posted: Wed Apr 05, 2017 8:13 pm
by BertjeConti
Oef, dit gaat plots buiten mijn comfortzone, dat is dan ook de reden dat mijn 4A1 weg is.

Maar het klinkt allemaal plausibel.

Mooi wat je zo ineens allemaal van je motor te weten komt.

Zo kun je grote schade voorkomen.

Re: E21 317

Posted: Wed Apr 05, 2017 8:34 pm
by Wilmo
Ik hoef het ook niet perfect te tunen, maar ik wil wel met een goed gevoel de thuisreis aanvangen en de auto in mei bij de bergen omhoog rijden. Na wat meer zoeken denk ik dat ik morgen de luchtcompensaties ga omdraaien.

Re: E21 317

Posted: Thu Apr 06, 2017 8:40 pm
by Wilmo
Zo! Goedgekeurd :D

CO was 2,9%, hier in Zweden mocht het 4,5% zijn. Verder alleen een kleine aanmerking op lagerspeling rechtsvoor.


De alarmlichtschakelaar van Ite was nog niet aangekomen, maar ik het er op gegokt en ze zeiden er niets over! Nu eens kijken of ze in Nederland bij de herinvoer deze APK zondermeer overnemen.

Verder nog wezen toeren vandaag, ik ben niet helemaal tevreden met hoe de voorkant reageert. Ik heb nog nooit last gehad van onderstuur, behalve die ene keer op een gruisweg, maar in de huidige setting is het niet goed. Ik heb al contact met de bandentoko, misschien dat de instelling niet helemaal goed is, misschien de bandenspanning, misschien een waardeloze band uitgekozen. Maar ik had van vers rubber, PU-bussen en Eibach+Bilstein niet een slechter weggedrag verwacht dan met de 30 jaar oude setup en Vredestein banden.

Re: E21 317

Posted: Thu Apr 06, 2017 8:54 pm
by 323baur
Wilmo wrote:Zo! Goedgekeurd :D

CO was 2,9%, hier in Zweden mocht het 4,5% zijn. Verder alleen een kleine aanmerking op lagerspeling rechtsvoor.


De alarmlichtschakelaar van Ite was nog niet aangekomen, maar ik het er op gegokt en ze zeiden er niets over! Nu eens kijken of ze in Nederland bij de herinvoer deze APK zondermeer overnemen.

Verder nog wezen toeren vandaag, ik ben niet helemaal tevreden met hoe de voorkant reageert. Ik heb nog nooit last gehad van onderstuur, behalve die ene keer op een gruisweg, maar in de huidige setting is het niet goed. Ik heb al contact met de bandentoko, misschien dat de instelling niet helemaal goed is, misschien de bandenspanning, misschien een waardeloze band uitgekozen. Maar ik had van vers rubber, PU-bussen en Eibach+Bilstein niet een slechter weggedrag verwacht dan met de 30 jaar oude setup en Vredestein banden.

:oops:
Ligt nog in de vulva.
Moet ik hem nog opsturen?

Re: E21 317

Posted: Thu Apr 06, 2017 9:05 pm
by Wilmo
Nee, laat maar ;) Anders hebben we de kans dat die tussen wal en schip tussen Nederland en Zweden beland :)

Re: E21 317

Posted: Thu Apr 06, 2017 9:07 pm
by bmw e12 e21
Wilmo,

Heb je deze sproeierbezetting al gezien?
Deze wordt in Amerika veel toegepast op 2002'tjes 2.0 M10 met weber 32/36:
http://www.bmw2002faq.com/articles.html ... ption-r22/
Wss iets te rijk. Maar zeker en mooi begin om te testen lijkt me.

Re: E21 317

Posted: Thu Apr 06, 2017 9:30 pm
by Wilmo
Ik heb die al wel eens voorbij zien komen, maar ik weet nog niet wat ik er van moet denken.

Hier staan ook wat verschillende smaakjes: http://www.misab.se/lista.php?kid=4-544-553-665-738


Ik zie vaak dat de sproeiers in de primaire trap groter zijn dan in de secundaire. Maar in die op 2002faq is dat dan weer niet zo. Ik ga gewoon zo dicht mogelijk bij de standaard instelling blijven denk ik :)

Re: E21 317

Posted: Thu Apr 06, 2017 9:44 pm
by bmw e12 e21
Hmm, interessant.
Hier zou ik graag eens de mening van onze carburator specialist over horen. :D
Wat zijn menig is over die ''Amerikaanse'' 02 sproeierbezetting.

Re: E21 317

Posted: Thu Apr 06, 2017 10:56 pm
by BertjeConti
Continental maakt de beste bandjes voor op je racefiets en moutainbike, maarrr

één keer continental eco contact's op m'n zakenauto gehad, wat een rommel was me dat zeg. Die omgewisseld voor 4 Klebers, wereld van verschil.

Re: E21 317

Posted: Sun Apr 09, 2017 12:28 pm
by Peter V.
bmw e12 e21 wrote:Hmm, interessant.
Hier zou ik graag eens de mening van onze carburator specialist over horen. :D
Wat zijn menig is over die ''Amerikaanse'' 02 sproeierbezetting.
Veel zijn eigenlijk afmetingen voor een 2.0 liter blok. Als jullie je precieze type weber aangeven kan ik in het boek kijken wat ongeveer de standaard bezetting is voor een 1600 / 1800 cc motor.

Re: E21 317

Posted: Sun Apr 09, 2017 12:48 pm
by Wilmo
Ik heb een Weber 32/36 DGxV, ik weet alleen niet wat voor soort choke erop zit/zat.

Re: E21 317

Posted: Sun Apr 09, 2017 2:52 pm
by bmw e12 e21
Ik heb een 32/36 DGAV, dus met water choke. Ik heb nu wel een 1.8i met de grotere kleppen van een 2.0.
32/36 DGEV is met electrisch gestuurde choke.
Thx Peter!

Re: E21 317

Posted: Sun Apr 09, 2017 3:36 pm
by Peter V.
We praten dus over een DG*V .... Ik heb hiervan een beschrijving in mijn weberboek staan.

Als jullie die willen dan kan ik ze inscannen en doormailen (even privemail naar PB doen).

Re: E21 317

Posted: Sun Apr 09, 2017 5:26 pm
by bmw e12 e21
Bedankt Peter! PB verstuurd!