Page 28 of 64
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Fri Jul 04, 2014 11:54 pm
by uwbuurman
Ja, balen... Ik wil niet steeds rekening hoeven houden met die snelheid, met het in de vrij schieten van de bak. Maar er zal vast een goede bak voorbij komen over een tijdje.
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Sat Jul 05, 2014 8:41 am
by Peter V.
Je zou toch denken dat het niet zo moeilijk moet zijn om de juiste automaatbak te kunnen vinden.
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Sat Jul 05, 2014 9:06 am
by Groentje_me
Was een gezellige dag Koos, ondanks alle tegenslagen! Nu even rustig een bak zoeken en dan gooien we die er een keer onder:)
Gr. Jan
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Sat Jul 05, 2014 9:49 am
by 323baur
shit, vreemd dat die bakken verschillend zijn. Heb jij een EH bak???
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Sat Jul 05, 2014 5:42 pm
by uwbuurman
Watte? Ik zou t niet weten Ite. Een gewone niet sport bak, dus zonder keuzeschakelaar.
Type 1043 010 232
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Sat Jul 05, 2014 7:42 pm
by 323baur
Ik heb hier nog een bak liggen met 1 kabel. die mag je van mij proberen.
Is absoluut goed
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Mon Jul 07, 2014 8:40 am
by Jeroen
Het liep dus weer niet helemaal op rolletjes in het Friese! Ik ben niet heel erg thuis in die bakken, maar volgens ETK wordt er niet één versie van de E28 4HP-22 gedeeld met de E30. Of dat zit in besturing, overbrengingen of wat dan ook weet ik niet maar het is vreemd. Verder is er een grote update geweest (details niet bekend) aan de E30 automaatbak per eind 1986.
Evengoed heb ik Nils jaaaren geleden een zgan 4HP-22 uit een facelift E30 bezorgd en die is toen probleemloos in zijn vfl E30 gegaan. Late E30 bak zou idaal zijn maar vind maar eens een fatsoenlijk exemplaar...
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Mon Jul 07, 2014 9:54 am
by 323baur
Mijn advies zou zijn: koop er een goed lopende/ schakelende auto bij.
Ruk de bak er onderuit en verkoop de restanten.
Dikke kans dat het je weinig tot niets kost, en je weet dan zeker dat de bak ook ok is.
Net als 2e hands blokken wil ik deze dingen alleen maar kopen als ik ze ook kan horen..(en voelen)
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Tue Oct 07, 2014 8:21 am
by uwbuurman
Kleine update: ik hoorde al een tijdje een whopwhopwhopwhop geluid bij gaslos en op sommige stillere asfaltwegen ook bij gas erop. Verdacht het diff. Maar desalniettemin heerlijk gereden in de Eifel en ook leke andere trips gedaan met de cabrio.
Bij de APK vorige week, keurde de keurmeester de cabrio af op gare wiellagers achter. De cabrio is nu voor de tweede keer zolang ik m heb afgekeurd, de eerste keer was vanwege gare handremsegmenten, wat ik wel wist en nu dus vanwege de wiellagers, wat ik ook wel even had kunnen controleren. Maar goed, that doesn't change a thing, afgekeurd.
Dat was woensdag en zaterdag zou de Zeelandrit zijn. What to do? Het schijnt dat het vervangen van E30 achterwiellagers nogal een kreng kan zijn en daar had ik helemaal geen tijd voor. Dus de beurs getrokken en de auto bij de lokale BMWspecialist, die ook de touring in onderhoud heeft, gedropped. Vrijdagmiddag was de cabrio weer klaar. Het is nu inderdaad een stuk stiller in de auto. Zaterdag gelijk 770km weggetrapt, dus ze zijn wel ingelopen nu. Komende week de APK maar eens laten herzien, is nu een kwestie van alleen wiellagers controleren en goedkeuren.
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Tue Oct 07, 2014 8:44 am
by Jeroen
Hoppa, afmelden maar! En lekker dat je er ook wat mee op bent geschoten behalve een lichtere portemonnee, namelijk een stillere auto. Er zijn er die daar anders over denken met blèèèèrpijpen eronder maar ik vind relatief stil wel een pré bij een cabrio!
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Tue Oct 07, 2014 1:59 pm
by uwbuurman
Eens! (de uitlaat heb ik zelf al dicht gelast hahaha, daar zal over een jaar of 2 wel een hele nieuwe onder moeten...)
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Fri Feb 20, 2015 8:54 pm
by uwbuurman
uwbuurman wrote:En het vervolg van de opknapsessie van de velgkapjes.
Na het schuren in de zinkspray, schuren en weer in de zinkspray:
De dopjes eerst vastgezet en in de plasticprimer:
Daarna het spulletje in kleur, schuren en weer in de kleur:
Afmonteren en klaar zijn ze. Logo's op de correcte wijze geplaatst.
De kleur van de kapjes is gelezen en daarna is een spuitbus op kleur gemaakt. Echter de nieuwe verf is wel wat helderder dan de kleur op de velgen, die doffer zijn, minder metallicdeeltjes bevat.
Maar hee, het is beter dan het was!! Ik ben er blij mee, en NEEE, ik ga niet alle velgen doen, eerst maar eens richten en herstellen over een jaartje of 2.
Kijk voor de aardigheid nog even boven aan deze pagina hoe ze er aan toe waren. Mooie vooruitgang, al zeg ik het zelf!
Dit deed ik in het vroege voorjaar van 2013. Ik gaf toen aan dat ik over een jaar of twee de velgen zou aanpakken. Ik heb onlangs de stoute schoenen maan aangetrokken en de banden van de velgen laten drukken. De kale velgen zijn bij een herstelbedrijf, zodra ik weet wat ik van het resultaat vind zal ik daar een review van geven, met naam en toenaam.
De eerste resultaten bevestigen mijn vermoeden. Alle velgen zijn krom, waarvan twee met een behoorlijke hoogteslag ( eivormig zeg maar), 1 met een vlakke kant en 1 met een deuk in de rand die in het verleden bijgevijld is, dat moet worden opgelast en in model afgedraaid worden. De set is een jaar of 10 ofzoiets geleden al eens gepoedercoat. Die coating laat los, is lelijk geworden en zoals gezegd zijn er in die periode niet al te goede reparaties uitgevoerd.
Dat wordt nu hersteld, de velgen zijn het waard, al kost dit me een bedrag ter waarde van een setje gebruikte Alpina's erbij. Ze worden alle vier weer mooi rond en onbeschadigd. De kleur wordt zilver metallic, net als de deksels.
Daarnaast heb ik, voordat het seizoen geopend wordt, nog een klein laswerkje te doen aan de dorpel. Ik hoop dat ik daar aan toe kom... Zo ja, dan volgen de gebruikelijke foto's wel.
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Fri Feb 20, 2015 11:25 pm
by Jeroen
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Fri Feb 20, 2015 11:42 pm
by uwbuurman
Me too! Maar gaat nog wel een tijdje duren hoor, ik heb geen tijd en zij geen haast. Denk een week of 3 voor ik plaatjes heb. Als ze mooi rond en zonder schade zijn ben ik al blij!
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Posted: Sat Feb 21, 2015 4:58 pm
by Peter V.
Dat gaat weer netjes worden dus. Mooi
