1 miljoen gedachten over nieuw blik
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2559
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Kan niet in je portemonnee kijken, maar van deze opties zou ik dan toch voor de bovenste e90 LCi gaan. Die heeft in 1 keer alles wat jij graag zou willen. En met die km-stand nauwelijks ingereden... De e46 vind ik ook heel fraai. Net als jij zou ik dan liever ook van de e46 een LCi willen en een 6-bak is denk ik ook echt wel een stukje fijner.
Luxe overwegingen, hoor. Dat dan weer wel.
Greetz,
Walter.
Luxe overwegingen, hoor. Dat dan weer wel.
Greetz,
Walter.
BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Thanks. Voelt wat dubbel, al is het budget er, als ik een daily koop voor 10k dan kan ik de andere 10k steken in iets wat wel rendeert haha. Maar goed, met een lange termijn focus valt die jaarlijkse afschrijving wel weer mee. Ofwel, ik vrees dat ik langzaam maar zeker die kant op ga.
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4598
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Moet het een 4 zitter zijn?? ... de z4 coupe 3.0si geen optie.
265pk en 6 versnellingen ..
265pk en 6 versnellingen ..
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
https://verhagen-automobielen.nl/occasions/bmw-3-serie/
Zoiets? Alleen jammer van de kleine navi, maar verder? 17.500 en inpakken maar. Oh ja, hij is niet zwart hoor. Hij is heel donker dinges.
Zoiets? Alleen jammer van de kleine navi, maar verder? 17.500 en inpakken maar. Oh ja, hij is niet zwart hoor. Hij is heel donker dinges.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Haha ja zie vorige pagina ik had 'm ook al gespot
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Heb al wel een soort ideaalplaatje in gedachten maar gelukkig nul haast, we hebben nog wel wat om in te rijden. Gelukkig want de doorsnee BMW rijder heeft blijkbaar zoveel fantasie dat hij in 95% van de gevallen een hele individuele en gewaagde combi bestelt... zwart met zwart leer. Geen armoe maar de kleurtjes binnen en buiten mogen van mij best wat levendiger. Komt tijd komt blik.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Hahaha nou dat dus! Qua lakkleur, liefst geen zwart of zilver want dat zijn ze allemaal, wit of rood is 'm ook niet vind ik, doe maar brons of donkergrijs ofzo. Interieur elektrisch bediende sport- of comfortstoelen in leer Dakota. En dan een 335i sedan. Maar denk eerst maar ff de diesel weg, dan hebben we weer een beetje budget haha!
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Nee we hadden 't over een ideaalplaatje toch? Zou wel erg mooi meegenomen zijn omdat mijn tuinkabouter ook wel met enige regelmaat achter het stuur kruipt, maar zeker geen dealbreker.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Deze!
Kleur is goed, interieur is bijzonder, maar gaaf, grote navi, schuifdakkie, tikkie aan de bovenkant can het budget, maar dan wel f30, dus minder snel afschrijven.
Kleur is goed, interieur is bijzonder, maar gaaf, grote navi, schuifdakkie, tikkie aan de bovenkant can het budget, maar dan wel f30, dus minder snel afschrijven.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Eens, goede suggestie! Maar wil eerst maar eens zien dat ik de diesel opruim en vooralsnog is daar nog weinig animo voor. Tuurlijk, je koopt voor veel minder een kale vijfdeurs maar ik heb de hoop dat er ook nog mensen in de markt zijn voor iets dat wat aparter, beter en completer is. Maar ja, je zit natuurlijk wel in de markt voor kilometervreters én diesels, en da's niet de beste markt.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Dit behoeft ook wel weer een update, ik haal maar even 2 maanden in, in een paar alinea's. Het heeft wel 2 maanden geduurd, maar uiteindelijk is er een particuliere koper gevonden die een schappelijke prijs wilde geven voor de 120d.
Ondertussen was de zoektocht naar een andere daily al even gaande en was er al het nodige blik de revue gepasseerd. Z3, E36 M3, E46 M3, Alpina B3 en ook andere merken zoals een Porsche kapster en een 147 GTA. Uiteindelijk werd het tijd om daar een wijs besluit over te nemen: stuk voor stuk prachtig spul, maar om in te zetten als daily, ze zo ongeveer het hele jaar buiten te laten wonen en er nog eens een bosje kilometers op te zetten, dat zou alleen maar leiden tot excessief onderhoud en afschrijven.
Ofwel, het is verstandiger om het iets behoudender te doen en een leuke 3 of 5 op de kop te tikken. De 120d is zo ongeveer de eerste auto waar ik dik op heb afgeschreven, daarin natuurlijk mede geholpen door dieselgate en de hetze tegen diesels. Dat vind ik wel zondegeld en daar kan ik hele andere dingen van doen, dus da's niet de bedoeling. Daarmee vielen voor mij de meer recente modellen á la F10 en F30 af, die zitten nog volop in de fase van afschrijven terwijl de investering niet gering is.
Andere opties? Je kunt goedkoper best wat grappigs kopen. E46 330(c)i waarvan ik er geeneen kon vinden die naar m'n zin was, E39 540 of E60 545i dan? Genoeg aanbod en als je een ervaren km stand neemt dan zijn ze ook nog erg betaalbaar. Maar iedereen waarschuwde mij voor de onderhoudskosten. Okee, wat frisser dan, net effe nieuwer dan E39-E46 maar net effe ouder dan F10-F30. E90 of E60 dus!
Begonnen in E90 territory, waarvan ik in 2 maanden in heel West-Europa meer 1 super exemplaar te koop heb gezien, en die was binnen een week weg. Evengoed voor een dikke prijs en toen had ik de diesel nog te koop. Jammeerrr. Toch maar eens E92 coupé gaan kijken, en omdat 330's meestal te karig uitgerust waren naar mijn zin maar eens in 335i's gedoken. Eerst één van een gerenommeerd bedrijf gereden, best mooi in Silbergrau, lage km stand met historie, maar toch de nodige niggles alsof er een lompe oer in had gereden. Warmrijden, eens gas geven, en binnen no time in noodloop. Okee, klaar. Andere 335i coupé gevonden in Epe. Van 1e eigenaar, lage km stand, volledige historie bij Kalfsbeek, nette auto, alles klopte gewoon. Staan we samen naar die auto te kijken, en zelfs in topstaat vonden we 't gewoon een sjonniebak, wat ik het altijd al heb gevonden. Okee, we hebben het nog een kans gegeven, klaar nu.
Initieel was ik niet zo van de E60, wat moet je nou met zo'n lompe logge bak? Steve protesteerde en gaf aan met welke maatregelen BMW was gekomen om die auto mooi op gewicht te krijgen. Veel alu dus bijvoorbeeld. Als je dan een E90 en een E60 in vergelijkbare spec naast elkaar gaat zetten, dan zitten er niet meer dan enkele tientallen kilo's tussen. Dat zet wel aan het denken. Een E60 is doorgaans rijker uitgerust en lager geprijsd, en hoewel ik even moet wennen aan een toch aardig hoger voertuiggewicht dan de Einser hielpen de ervaringen met de nieuwe Koni Special Active dempers als potentiële upgrade mij over de streep. Toch wat serieuzer naar E60's kijken!
Motorisering? Om eerder genoemde redenen geen V8, dus niets zo fijn... ja die dus. Geen tot gort geknepen 523i, geen 525i, toch eigenlijk wel graag een 530i dan. En dan het liefst in de meest betrouwbare 258 pk variant, eventueel de 231 pk, en liever niet de direct ingespoten 272 pk. En zoeken maarrrrr...
We vinden er wel een paar, en na wat mailen en bellen vallen de meesten alweer af, maar eentje zit in D, niet ver over de grens. Info opgevraagd en daar komt een leuk verhaal uit, hetgeen ook via het NL dealersysteem wordt geverifieerd natuurlijk. Een 258pk 530iA, 90.000km gelopen, met volledige historie bij de verkopende dealer. Eerste eigenaar heeft 'm in 2006 gekocht, en vorig jaar ingeruild waarna de werkplaatsmonteur die 'm altijd heeft onderhouden 'm heeft gekocht. Die 'm nu wegens gezinsuitbreiding gaat vervangen door een E60 530i Touring. Dikke optielijst met elektrieke comfortstoelen, xenon, bochtverlichting, grootlichtassistent, head-up, dakje en nog wel wat grappen.
Vandaag die kant op gecrosst. Qua techniek top maar dat vermoeden hadden we al gezien de recente onderhoudswerkzaamheden die we uit het dealersysteem haalden, reed ook prima en alles lijkt te werken. Alleen was de eerste eigenaar blijkbaar nog beter dan ikzelf in staat de piepjes van het PDC te negeren. De voor- en achterbumper hebben de nodige beschadigingen en ook de sideskirts zijn wel een paar keer geraakt. Even op een rij zetten, eigenlijk waren dat de enige nadelen, dus maar meegenomen in de onderhandelingen, de prijs leuk weten te drukken en dus met een 530i op de trailer naar huus. We hebben weer eens een compleet andere daily. Even een snel telefoonfotootje van een ondergepekeld autootje, snel meer!

Ondertussen was de zoektocht naar een andere daily al even gaande en was er al het nodige blik de revue gepasseerd. Z3, E36 M3, E46 M3, Alpina B3 en ook andere merken zoals een Porsche kapster en een 147 GTA. Uiteindelijk werd het tijd om daar een wijs besluit over te nemen: stuk voor stuk prachtig spul, maar om in te zetten als daily, ze zo ongeveer het hele jaar buiten te laten wonen en er nog eens een bosje kilometers op te zetten, dat zou alleen maar leiden tot excessief onderhoud en afschrijven.
Ofwel, het is verstandiger om het iets behoudender te doen en een leuke 3 of 5 op de kop te tikken. De 120d is zo ongeveer de eerste auto waar ik dik op heb afgeschreven, daarin natuurlijk mede geholpen door dieselgate en de hetze tegen diesels. Dat vind ik wel zondegeld en daar kan ik hele andere dingen van doen, dus da's niet de bedoeling. Daarmee vielen voor mij de meer recente modellen á la F10 en F30 af, die zitten nog volop in de fase van afschrijven terwijl de investering niet gering is.
Andere opties? Je kunt goedkoper best wat grappigs kopen. E46 330(c)i waarvan ik er geeneen kon vinden die naar m'n zin was, E39 540 of E60 545i dan? Genoeg aanbod en als je een ervaren km stand neemt dan zijn ze ook nog erg betaalbaar. Maar iedereen waarschuwde mij voor de onderhoudskosten. Okee, wat frisser dan, net effe nieuwer dan E39-E46 maar net effe ouder dan F10-F30. E90 of E60 dus!
Begonnen in E90 territory, waarvan ik in 2 maanden in heel West-Europa meer 1 super exemplaar te koop heb gezien, en die was binnen een week weg. Evengoed voor een dikke prijs en toen had ik de diesel nog te koop. Jammeerrr. Toch maar eens E92 coupé gaan kijken, en omdat 330's meestal te karig uitgerust waren naar mijn zin maar eens in 335i's gedoken. Eerst één van een gerenommeerd bedrijf gereden, best mooi in Silbergrau, lage km stand met historie, maar toch de nodige niggles alsof er een lompe oer in had gereden. Warmrijden, eens gas geven, en binnen no time in noodloop. Okee, klaar. Andere 335i coupé gevonden in Epe. Van 1e eigenaar, lage km stand, volledige historie bij Kalfsbeek, nette auto, alles klopte gewoon. Staan we samen naar die auto te kijken, en zelfs in topstaat vonden we 't gewoon een sjonniebak, wat ik het altijd al heb gevonden. Okee, we hebben het nog een kans gegeven, klaar nu.
Initieel was ik niet zo van de E60, wat moet je nou met zo'n lompe logge bak? Steve protesteerde en gaf aan met welke maatregelen BMW was gekomen om die auto mooi op gewicht te krijgen. Veel alu dus bijvoorbeeld. Als je dan een E90 en een E60 in vergelijkbare spec naast elkaar gaat zetten, dan zitten er niet meer dan enkele tientallen kilo's tussen. Dat zet wel aan het denken. Een E60 is doorgaans rijker uitgerust en lager geprijsd, en hoewel ik even moet wennen aan een toch aardig hoger voertuiggewicht dan de Einser hielpen de ervaringen met de nieuwe Koni Special Active dempers als potentiële upgrade mij over de streep. Toch wat serieuzer naar E60's kijken!
Motorisering? Om eerder genoemde redenen geen V8, dus niets zo fijn... ja die dus. Geen tot gort geknepen 523i, geen 525i, toch eigenlijk wel graag een 530i dan. En dan het liefst in de meest betrouwbare 258 pk variant, eventueel de 231 pk, en liever niet de direct ingespoten 272 pk. En zoeken maarrrrr...
We vinden er wel een paar, en na wat mailen en bellen vallen de meesten alweer af, maar eentje zit in D, niet ver over de grens. Info opgevraagd en daar komt een leuk verhaal uit, hetgeen ook via het NL dealersysteem wordt geverifieerd natuurlijk. Een 258pk 530iA, 90.000km gelopen, met volledige historie bij de verkopende dealer. Eerste eigenaar heeft 'm in 2006 gekocht, en vorig jaar ingeruild waarna de werkplaatsmonteur die 'm altijd heeft onderhouden 'm heeft gekocht. Die 'm nu wegens gezinsuitbreiding gaat vervangen door een E60 530i Touring. Dikke optielijst met elektrieke comfortstoelen, xenon, bochtverlichting, grootlichtassistent, head-up, dakje en nog wel wat grappen.
Vandaag die kant op gecrosst. Qua techniek top maar dat vermoeden hadden we al gezien de recente onderhoudswerkzaamheden die we uit het dealersysteem haalden, reed ook prima en alles lijkt te werken. Alleen was de eerste eigenaar blijkbaar nog beter dan ikzelf in staat de piepjes van het PDC te negeren. De voor- en achterbumper hebben de nodige beschadigingen en ook de sideskirts zijn wel een paar keer geraakt. Even op een rij zetten, eigenlijk waren dat de enige nadelen, dus maar meegenomen in de onderhandelingen, de prijs leuk weten te drukken en dus met een 530i op de trailer naar huus. We hebben weer eens een compleet andere daily. Even een snel telefoonfotootje van een ondergepekeld autootje, snel meer!

Regards/groeten, Jeroen