Page 29 of 64

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Sat Feb 21, 2015 8:07 pm
by bmw e12 e21
Knap! :thumbsup

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Thu Feb 26, 2015 9:23 pm
by uwbuurman
en ik heb een mooie vervangende automaatbak gescoord! Hoop dat deze goed is, maar het is in ieder geval eentje zonder kinderziektes, want van 1989. ik denk dat hij het ook niet al te zwaar heeft gehad, gezien het feit dat de bak van een 320i af komt, nog geen 2 ton op de teller. Koppelomvormer, alles zit er bij! Binnenkort maar eens omhangen en kijken hoe dat allemaal functioneert! Ik heb goede hoop. Een rondje reparaties bij ZF in Dortmund is door Herr Sagert begroot op dik 3.000 euro!! Dan is dit een betere oplossing denk ik.

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Thu Feb 26, 2015 11:32 pm
by Jeroen
Gelukt dus, mooi, ik zal voor je duimen!

Altijd goed om te merken dat het tot aanbeveling strekt als ik de verkoper niet ken :mrgreen:

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Fri Feb 27, 2015 8:09 am
by uwbuurman
Juist dan, Jeroen, juist dan :bag

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Mon Mar 02, 2015 2:08 pm
by loentje
Goed bezig Koos,

ik zal de mijne een dezer dagen ook weer eens aanzwengelen

groeten loentje

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Sat Mar 07, 2015 12:19 am
by uwbuurman
Zoals gezegd, de banden van de Alpina’s laten drukken en vervolgens de schade van de afgelopen 28 jaar eens opgenomen.

Image

Image

Afgebladderde, oude coating

Image

Sneu weggeschuurde schade

Image

Platte kant
Image

stoeprandschade

Image

Ik heb gisteren een berichtje gekregen, dat ze klaar liggen voor me. Ik ga ze ergens komende week weer ophalen. Hoewel ik ze zelf dus nog niet heb gezien, deel ik alvast het resultaat:

Image

Image

Image

Image

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Sat Mar 07, 2015 11:43 am
by Peter V.
Die zijn netjes geworden. :thumbsup

Doet me eraan denken dat ik ook nog een set 13 inch Alpina's moet wegbrengen. Eerst maar even sparen.

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Sat Mar 07, 2015 1:51 pm
by gerrit323
Op foto zien ze er iig goed uit .. :thumbsup

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Sat Mar 07, 2015 3:31 pm
by Jeroen
Ziet er absoluut netjes uit! Wie heeft ze onder handen genomen?

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Sat Mar 07, 2015 5:45 pm
by Wondermike
Mooi spul Koos!

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Sat Mar 07, 2015 9:10 pm
by uwbuurman
Jeroen wrote:Ziet er absoluut netjes uit! Wie heeft ze onder handen genomen?
Zodra ik me een oordeel heb kunnen vormen, nadat ik ze heb opgehaald geef ik een volledige review van bedrijf, werkwijze, klantbehandeling, kosten en resultaat. Komt komende week denk ik.

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Mon Mar 09, 2015 10:56 am
by loentje
Geen 15" bbs eronder?

Maar ziet er netjes uit.


groeten loentje

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Mon Mar 09, 2015 8:24 pm
by uwbuurman
Nee Leon, deze zitten er al onder vanaf de eerste aflevering bij Piet Oldenhof, toen nog BMW dealer. Mijn cabrio heeft nog nooit 15" bbs gezien en dat gaan we zo houden.

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Mon Mar 09, 2015 8:25 pm
by uwbuurman
Vandaag heb ik tussen de bedrijven door mijn 16” Alpinavelgen opgehaald bij het bedrijf dat ze heeft hersteld. Het bedrijf heet Wheeltrim in Nijkerk. Ik heb me vooraf goed laten informeren over goede en minder goede bedrijven. Wheeltrim kwam uit de selectie, vooral gebaseerd op heel veel ervaringen van vele andere autofanaten, maar ook van professionele partijen. Wheeltrim staat bekend als goed, maar niet als goedkoop.

Een jaar of 3 geleden heb ik de zomerset van de E91 320dT laten coaten bij Velgen Als Nieuw in Heerde, daar kom ik nooit weer. Dat zijn poedercoaters die ook velgen meenemen, maar verstand van velgen hebben ze niet en ze moesten hun werk 3 keer overdoen. Bij Wheeltrim is het anders. Men nam de tijd voor me, toen ik de eerste keer kwam, met twee velgen, de band er nog om. We hebben mogelijkheden en wensen besproken, een offerte is opgesteld en daarvan is gelijk een kopie gemaakt voor het eigen archief.

Een dag later was ik met 4 kale velgen terug en zijn ze gelijk beoordeeld waar ik bij was. Geen gedoe of onenigheid achteraf, vooraf helderheid scheelt gedoe. De velgen werden gelijk uitgemeten, waarna duidelijk de schade bleek. Men was prima in staat om toe te lichten hoe en wat er ging gebeuren met de velgen. Definitieve afspraken over werkwijze en behandeling zijn gemaakt, de coating is bepaald aan de hand van voorbeelden. Daarna is de offerte definitief gemaakt en heb ik de velgen achter gelaten, na een afspraak over planning gemaakt te hebben.

De velgen zijn keurig op tijd gereed, ik kreeg een telefoontje met de gereedmelding. Omdat ik niet in de positie was ze gelijk te halen, heb ik 4 duidelijke foto’s ontvangen, waar ik erg blij mee was. Vandaag heb ik de velgen opgehaald.

Mijn bevindingen na een nadere inspectie van de velgen:
- Kleur: is ontzettend mooi, de metallic flakes komen goed uit.
- Laswerk en ander schadeherstel: ik zou het niet weten, ik zie er niets meer van. Het is daarom goed gelukt, naar ik aanneem.
- Poedercoating: ik zie wat hele lichte lopers/ophoping van coating. Jammer, maar niet zodanig dat ik ze nog een keer laat coaten. Je moet er met je snuffert bovenop zitten om het te zien, maar het zit er wel.
- Overig: het contactvlak op de naaf is netjes afgedraaid na het coaten, waardoor alles goed gaat passen bij montage.
- Overig: ze hebben de velgen opgehangen bij het coaten aan een ijzerdraad om de velg, niet door het ventielgaatje, want daar blijf je dan wat zien. Nu zie ik een streepje zonder coating rondom de velg, maar daar zit straks de band overheen, dus dat zie je dan niet meer. Prima oplossing.

Dan mijn beoordeling van Wheeltrim:
- Klantcontact: uitstekend. Alles wordt prima uitgelegd, afspraken zijn duidelijk en worden nagekomen.
- Uitstraling pand: prima, beetje lullige balie, maar het voldoet waar het voor bedoeld is.
- Prijs: zeer zeker niet goedkoop. Ik heb ook elders geïnformeerd, maar dit is 1,5 tot 2 keer zo duur als gemiddelde prijzen. Ik wist dat vooraf en het was het mij waard om met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te weten dat mijn velgen als nieuw zouden worden.
- Voor wat het waard is, Wheeltrim is de enige in Nederland die een TUV certificaat heeft voor het herstellen van velgen.

Conclusie:
Ik ben erg tevreden. Mijn 15” breedset van de e21 gaat hier ook nog eens logeren. Wat mij betreft op de lijst van preferred suppliers voor onze club.

Paar plaatjes van de achterzijde van de velgen nog:

Image

Image

Image

Re: E30 325iA cabriolet 1987

Posted: Mon Mar 09, 2015 8:29 pm
by 323baur
Fraai!