Page 289 of 420
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sun Mar 13, 2016 8:33 pm
by Jeroen
Lekker uitje geweest zo te zien!!!!
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sun Mar 13, 2016 8:39 pm
by gerrit323
was leuk idd, deze ontspanning kon ik goed gebruiken

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sun Mar 13, 2016 10:03 pm
by uwbuurman
Leuk, Gerrit!! Moet een mooie dag zijn geweest, als ik de foto's zo zie.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Mar 14, 2016 8:35 am
by bmw e12 e21
Mooie plaatjes!
Die e30 zal wel moeite gehad hebben je bij te benen met 100pk minder.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Mar 14, 2016 1:03 pm
by gerrit323
Hij reed vooraan ..

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Mar 14, 2016 7:25 pm
by bmw e12 e21
Ah, das wijs. Want zo een e30 m3 in NOG trager dan een e30 320IS...

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Mar 14, 2016 7:26 pm
by Jeroen
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Mar 14, 2016 7:51 pm
by gerrit323
Deze is al wel de 215pk versie voorzien van alpha N sturing en airbox .. 236pk ..
Ik had genoeg aan 5 a 5.5 duizend toeren om rustig bij te blijven .. verder wederom versteld gestaan van de baanligging van de e36 .. de eigenaar van de e30 rijd ook circuit met een e46 csl dus weet hoe je bochten neemt .. ik heb geen meter moeten toegeven op de e30 m3 als het op bochtenwerk aankomt .. samen met de 320is toch wel een referentie op dat gebied .. een e36 is dus op dat niveau te brengen maar het kost wel wat ..
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Mar 14, 2016 7:56 pm
by bmw e12 e21
Heet die e30 M3 Granny? of is dat een andere?
E36 M3 is idd een goeie auto en is in het verleden onterecht als saai afgeschilderd tov e30 M3.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Mar 14, 2016 8:12 pm
by gerrit323
bmw e12 e21 wrote:
E36 M3 is idd een goeie auto en is in het verleden onterecht als saai afgeschilderd tov e30 M3.
Niet helemaal onterecht Remy .. standaard zijn ze idd de mindere rijdersauto van de 2. Een e30 m3 of een e30 320is hebben standaard al een hele goeie baanligging, met een aantal simpele onderstel upgrades zoals op Jeroen zijn 320is heb je een fantastische rijmachine.
Op een e36 moet je echt alle onderdelen van het onderstel aanpakken om er een fijn sturend apparaat van te maken .. maar het kan, overstuur heb je eigenlijk niet met en e36 M tenzij je het uitlokt, heb ondertussen een aantal standaard wagens kunnen aanvoelen en daar is toch wel duidelijk onderstuur aanwezig als je zeer vlot de bocht om wil .. het is vooral daar dat je moet op werken dus .. ik heb helemaal geen last meer van onderstuur maar zoals gezegd is de lijst met onderstel upgrades redelijk lang
en neen csl granny is een lachsilbere '86 er M3
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Mar 14, 2016 8:20 pm
by Jeroen
Ik vind zelf een E36 alweer te log voor het echte gooi en smijtwerk, maar dat maakt me wel benieuwd naar Gerrit z'n onderstel. Mijn E36 M3 had best wat last van onderstuur idd maar daar waren de Pilot Sport 3's ook debet aan.
Kwam zaterdag op de terugweg op de E40 of de E17 trouwens nog een Lachs E30 M3 voorbij blaffen. Dacht aan Stéphane maar hij had geen PPE platen.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Mar 14, 2016 8:30 pm
by bmw e12 e21
Ah, dat wist ik niet dat de e36 veel meer geld kost om op punt te zetten qua wegligging.
Die man heeft idd wat kennis van auto's en enkele pareltjes staan.
Ken hem niet persoonlijk maar hij heeft mij en paar jaar geleden via FB(toen ik nog een account had

) eens voorgesteld om men e12 M535i gratis op de rollenbank te zetten.
Ik ben daar toen niet op in gegaan omdat ik het gevoel had dat ik niet vol vermogen had.
Nu, na de mobiele lambda metingen en de daaruit volgende vitamienenkuur gaat hij weer als een brandweer.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Mar 14, 2016 8:38 pm
by gerrit323
Jeroen wrote:Ik vind zelf een E36 alweer te log voor het echte gooi en smijtwerk, maar dat maakt me wel benieuwd naar Gerrit z'n onderstel. Mijn E36 M3 had best wat last van onderstuur idd maar daar waren de Pilot Sport 3's ook debet aan.
Kwam zaterdag op de terugweg op de E40 of de E17 trouwens nog een Lachs E30 M3 voorbij blaffen. Dacht aan Stéphane maar hij had geen PPE platen.
De jongen waar ik op onderhoud ga heeft ook een lachs .. woont vlak aan de e40 . mss was hij het wel
Ivm onderstel,
Beginnen met vooraan 8.5j achtervelgen te monteren, simpel maar een wereld van verschil de extra spoorbreedte, ik rij dus met 8.5J rondom en niet de normale 7.5J voor en 8.5j achter
dikkere stabi's uiteraard
camberkit
veerpootbrug
x brace
bilstein/eibach combi -3cm
achteraan idem
en niet te vergeten een zeer goeie uitlijning maakt op een e36 een wereld van verschil .. je mag hem gerust eens aanvoelen als ik hem is meeneem naar een weekend eifel of wat dan ook
Het enige dat bij mij nog ondermaats presteert zijn ook de banden (conti sport contact 3) op dit moment, goeie grip zowel droog als nat maar de wang is te zacht, het effect daarvan wordt vooraan wel wat afgevlakt door het extra camber maar achteraan voel je het wel als je hem echt smijt, daar is dus nog 1 stap voorwaarts te maken
@Remy
het extra gewicht van het 6 in lijn blok is er nu eenmaal, je kan het alleen zo goed mogelijk proberen te stabiliseren en dat kan maar kost dus idd wel wat upgrades
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Mar 14, 2016 8:43 pm
by Jeroen
Wat heb je daarvoor in gedachten? De spoeling van echt goed rubber wordt met alle comfort en eco meuk (Michel Pilot Sport 3 incluis) wel ernstig dun
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Mar 14, 2016 8:46 pm
by gerrit323
Jeroen wrote:Wat heb je daarvoor in gedachten? De spoeling van echt goed rubber wordt met alle comfort en eco meuk (Michel Pilot Sport 3 incluis) wel ernstig dun
Daar ben ik idd nu al mee bezig, de R888 heeft een harde wang maar is mij voor straatgebruik te extreem, ik denk dat dat idd nog wel wat opzoekwerk zal vragen.
