Page 30 of 80

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Wed Feb 22, 2017 9:43 pm
by uwbuurman
Zo, das klote, Raymond!

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Wed Feb 22, 2017 11:36 pm
by Peter V.
uwbuurman wrote:Zo, das klote, Raymond!
Dat is zeker een +1000 waard. Wellicht Raymond kennende heeft hij nog wel ergens de foto's verzameld staan maar toch. Ik moet er niet aan denken.

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Fri Feb 24, 2017 8:34 pm
by raymondw
Peter V. wrote:Dat is zeker een +1000 waard. Wellicht Raymond kennende heeft hij nog wel ergens de foto's verzameld staan maar toch. Ik moet er niet aan denken.
Dat heb ik zeker; sterker nog, alles staat op mijn NAS, inclusief de source bestanden van de bijdragen. Wat dat betreft is alle informatie terug te herleiden tot de bron. Echter het repareren van de foto linkjes is een heidens karwei en aangezien ik met met 60+ uur per week niet van de werkverschaffing ben, heb ik geen andere keus dan e.e.a maar te laten voor wat het is.

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Fri Feb 24, 2017 10:11 pm
by uwbuurman
Maar zoals ik je appte, ik denk dat je alleen hoeft te uploaden in de mappen met dezelfde naam. Dan zouden, mits de bestandsnaam ook hetzelfde is, de links gewoon weer moeten werken.

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Sun Feb 26, 2017 11:39 am
by raymondw
uwbuurman wrote:Maar zoals ik je appte, ik denk dat je alleen hoeft te uploaden in de mappen met dezelfde naam. Dan zouden, mits de bestandsnaam ook hetzelfde is, de links gewoon weer moeten werken.
Hoi Koos,

Dat heb ik geprobeerd, maar buiten het maken van nieuwe albums is het niet meer mogelijk om binnen mijn account nog andere acties uit te voeren. Ik heb dit inmiddels teruggekoppeld naar Photobucket.

Mvrgr,

Raymond

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Sat Apr 01, 2017 8:15 pm
by raymondw
Ik besef me zomaar dat het meer dan een maand geleden is geweest dat ik een laatste update heb gegeven. Niet dat er geen vooruitgang is geboekt. Dat is er zeker wel, maar ik merk dat dat gedoe met photobucket de motivatie om te schrijven behoorlijk heeft ingekakt. Nou ja, i.i.g. op het web. Wel houdt ik mijn project documentatie bij, maar dat is wat anders dan het delen van ervaringen en observaties. Maar goed, we hebben inmiddels behoorlijk wat vorderingen gemaakt. Ik zal ze bullets gewijs samenvatten.

- Drijfstanglagers vervangen (met nieuwe bouten)
- Nieuwe oliepomp gemonteerd
- Distributiedeksel (laten) schoonmaken en gemonteerd (met nieuwe pakkingen)
- Carter (laten) schoonmaken en weer gemonteerd.
- Waterpomp laten reinigen en weer gemonteerd.
Note: Met 75k km kan de oude nog wel even mee. Het vervangen van deze is geen grote Epic, dus die 600 Euro besparen we vooralsnog even.
- Watergalerijen en thermostaathuis (laten) reinigen en weer gemonteerd
- Krukasnaaf en trillingdemper weer gemonteerd.
- Krukaspositie sensor weer gemonteerd.
- Stuurhuis naar Hydroline Trade gestuurd en laten reviseren (was broodnodig)
- Stuurhuis en stuurinrichting weer gemonteerd
- Subframe (laten) reinigen en weer gemonteerd.
- Olieniveau sensor gemonteerd en voorzien van een nieuwe O-ring
- Filter in het reservoir voor de hydraulische olie t.b.v. stuurbekrachtiging en SLS systeem vervangen.
- Bovenste radiator slang vervangen
- Diverse waterslangen weer aangesloten.

Ik ben vast nog wel e.e.a. vergeten, maar in hoofdlijnen is dit het wel. We naderen zo langzamerhand het punt dat we de auto af kunnen ronden, maar niet voordat we de klepspeling hebben gecontroleerd en de injectoren hebben laten nakijken door Bernd Prickartz.

Het stuurhuis is weer helemaal spik en span. Deze is door Rini helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd waarbij de kogelbanen opnieuw zijn afgesteld. Dat scheen een behoorlijke klus te zijn geweest omdat er twee verschillende diameter kogels nodig waren om de speling in zijn geheel weg te krijgen.

Volgende week nog even een paar onderdelen bestellen en dan afronden en oliedruk opbouwen.

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Sat Apr 01, 2017 8:31 pm
by uwbuurman
Mooi, Raymond! De photobucket deceptie is dermate groot dat je ook geen nieuwe fotos plaatst? Dat zou jammer zijn.

Maar goed, lekker dat je verder komt met de e34s.

Hoe staat het met de e28s, de 735i en de croma?

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Sat Apr 01, 2017 8:37 pm
by 323baur
Plus 1. Je bijdrages worden met veel genoegen gelezen.

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Sat Apr 01, 2017 9:02 pm
by raymondw
De E28S, E32 en de t.ie staan nu even stil, of i.i.g. niet de mogelijkheid gehad om ermee te rijden.

Daarbij komt dat ik in een rondje verzekeringen aan het uitvoeren ben omdat de bestaande verzekeraar de voorwaarden gewijzigd heeft waardoor het financieel risico voor de E34S en de E28S te groot is. Echter dat komt met het nodige gezijk waaronder de eis dat het taxatie rapport niet te oud mag zijn. Nu is een afspraak met Steijn snel gemaakt, maar dat kost allemaal wat tijd. Tot die tijd ben ik i.i.g risico mijdend bezig.

Voor de E39 en de E32 is het risico beperkt, dus die gaan later over. Voor de E39 is de realiteit overigens wel een andere. T.o.v de vorige taxatie hebben wij er zeker 50k km bij op gezet en de markt voor E39's is wat minder geworden. Niet dat ik de auto wil missen, maar het risico van TL is nu dermate klein dat ik in het voorkomende geval het risico zelf wel kan dragen. Wel laat ik een hertaxatie uitvoeren voor het gevalk dat ik een derde aansprakelijk zal moeten stellen.

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Sat Apr 01, 2017 9:06 pm
by uwbuurman
Ik wil ook over naar een andere verzekeraar voor de oudjes. Welke maatschappij ga jij gebruiken, Raymond, en waarom?

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Sat Apr 01, 2017 9:17 pm
by raymondw
uwbuurman wrote:Ik wil ook over naar een andere verzekeraar voor de oudjes. Welke maatschappij ga jij gebruiken, Raymond, en waarom?
Vooralsnog gaan ze naar Unive; daar hebben we de andere polisen voor huis/inboedel/rechtsbijstand e.d. ook lopen.

1) Geen beperking gebruik binnen Europa
2) Max 7500km per jaar
3) Vrije keuze reparateur
4) taxatierapport wordt op de polis vermeld

Ik heb ook een traject bij een andere verzekeraar (Turien) lopen, maar die stelt als aanvullende eis dat je voor buitenlandse trips per geval aan moet melden. Dat is voor mij onacceptabel. Met deze stap heb ik i.i.g. het financiele risico gedekt (100k Euro voor de E28S en circa 40k Euro voor de E34S). Dan kan ik in alle rust kijken of er andere verzekeraars zijn die betere voorwaarden hebben.

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Sat Apr 01, 2017 9:20 pm
by uwbuurman
Ha, ik wil nou net bij unive weg, juistomdat die mijn voorwaarden hebben aaangepast. Veel hoger eigen risico bij ruitschade, en volgens mij juist geen vrije keuze bij herstel. Ik ga het nakijken.

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Sun Apr 02, 2017 8:44 am
by Peter V.
Nu is onze E21 nog niet zoveel waard als jullie bolides en daarom zullen de voorwaarden wel wat minder zijn maar wij zitten bij de Europeesche.
Taxatie mag drie jaar oud zijn en staat vermeld op de polis inclusief datum geldigheid.

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Mon Apr 03, 2017 8:49 am
by Jeroen
Die aanmelding van buitenlandritten vooraf bij Turien, da's wel een rare, Raymond! Ik meen dat ik ook een polis heb lopen bij ze, van de week eens nakijken. Maar die eis kom ik in de (on line) voorwaarden zo snel niet tegen.

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Posted: Sun Apr 16, 2017 2:20 pm
by raymondw
Het is inmiddels al weer een poosje geleden, maar met de E34S zijn we weer een aantal stappen verder. Met een vers gereviseerd stuurhuis is het een goed idee om ook het filter van de stuurbekrachtiging te vervangen.

Image

Na zevenentwintig jaar en bijna tweehonderdduizend kilometer is deze behoorlijk ranzig geworden.

Image

Het vervangen van het filterelement is i.t.t. de auto’s die niet voorzien zijn van (1) een hydraulische rembekrachtiger of (2) niveauregeling vrij eenvoudig.

Image

Verder hebben we een nieuwe motorkapisolatie besteld en gemonteerd. Daarbij zijn ook nieuwe schokdempertjes t.b.v. de motorkap gemonteerd. De oude waren schoon op.

Image

Omdat voor het verwijderen van het distributiedeksel de gehele voorzijde van de motor uit elkaar moest ontkwamen we er niet aan om de watergalerijen en elektrische systeem aan de voorzijde van de motor uit te bouwen. Dat kan allemaal weer teruggeplaatst worden…..

Image

Waarbij we de O-ringen voor de afdichting van de deksels op beide nokkenassen hebben vervangen.

Image

En een nieuwe keerring voor de afdichting van de flens op de inlaatnokkenas hebben gemonteerd.

Image

Last but not least; het opnieuw monteren en aansluiten van de tussenverbindingen t.b.v. aansturing van (1) de luchtpomp, (2) ontsteking sensor, (3) de krukaspositiesensor (achter zwarte dekseltje). Ook hebben we een nieuwe verdeler kap en rotor gemonteerd.

Image

Verder een hoop restpunten zoals het op moment vastzetten van de diverse hydraulische aansluitingen, pitman arm etc…