Voorstellen + aankoopvraag
- 323baur
- E21 VIP
Re: Voorstellen + aankoopvraag
Gewoon even afwachten waar onze huissloper mee aan komt zetten in de komende tijd.
Er wordt inmiddels nog maar erg weinig weggegooid.
Er wordt inmiddels nog maar erg weinig weggegooid.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- 323baur
- E21 VIP
Oh ja en onze reserve sloper heeft soms ook wel wat.
Ik ben alleen zijn naam even kwijt.
Ik ben alleen zijn naam even kwijt.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Heb jij niks liggen Michel?
- Wondermike
- E21 Master
- 323baur
- E21 VIP
Hoe staat het eigenlijk met de e28's??
Ik hoor je daar erg weinig over terwijl dat toch erg leuke dingen zijn!
GEef es een up date.
Ik hoor je daar erg weinig over terwijl dat toch erg leuke dingen zijn!
GEef es een up date.
Je kunt de hoedenplank makkelijk laten bekleden. Dat heb ik destijds ook laten doen. Ook nog met een stukje kunstleder aan de rand.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Ik heb nog wel een hoedenplankje liggen, weet alleen niet welke kleur.
mogen er speakergaten inzitten?
Heb trouwens ook nog wel een e28tje
groeten loentje
mogen er speakergaten inzitten?
Heb trouwens ook nog wel een e28tje

groeten loentje
- Wondermike
- E21 Master
Volgens bmwfans kan je de hoedenplank nog gewoon bestellen in een aantal kleuren, waaronder zwart.
kosten ongeveer 33 euro
kosten ongeveer 33 euro

So many cars, so little time
Als het RS'en zijn dan zitten er waarschijnlijk spacers onder...
Dus vandaar dat ik het vroeg... Want vind de velgen heel mooi... alleen ik wil geen spacers...
Welke et waarde het is... dat weet ik niet hoe je dat kan zien bij RS'en... Maar je kunt wel zien of er spacers opzitten...
Zojah... dan weet ik genoeg (in mijn geval)... Als ze er niet opzitte is er dus nog hoop voor mij om deze geweldige velgen ook te nemen...
Dus vandaar dat ik het vroeg... Want vind de velgen heel mooi... alleen ik wil geen spacers...
Welke et waarde het is... dat weet ik niet hoe je dat kan zien bij RS'en... Maar je kunt wel zien of er spacers opzitten...
Zojah... dan weet ik genoeg (in mijn geval)... Als ze er niet opzitte is er dus nog hoop voor mij om deze geweldige velgen ook te nemen...

Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- My E21(s): '82 318i manual
volgens mij zijn er ook rs'sen waar geen spacers voor nodig zijn hoor....
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Ik weet niet precies wat spacers zijn, maar vermoed kwa googelen wel wat het is
.
Ik heb ook rs'en en zitten volgens mij geen spacers op.

Ik heb ook rs'en en zitten volgens mij geen spacers op.
Kijk ik heb het
. Mischien meer mensen die het niet weten, hier is een uitleg!
Spacers zijn metalen schijven die je tussen je velg en het "ophangpunt van je velg" monteert. Hierdoor komen je velgen verder door naar buiten te staan. Meestal is dat alleen de bedoeling, en noemen ze het spacers.
En dan het verschil tussen spacer en adapter.
Spacers:
Spacers hebben geen schroefgaten, maar gewone gaten, waar je bouten doorheen vallen. Deze zijn puur bedoeld om je wielbasis (van links naar rechts) op te rekken.
Adapters:
Adapters hebben wel schroefgaten. Heb je adapters die van 5 steeks 100 naar 5 steeks 120 gaan, dan heb je dus 5 schroefgaten in een cirkel met diameter 100mm, én 5 schroefgaten in een cirkel met diameter 120mm.

Spacers zijn metalen schijven die je tussen je velg en het "ophangpunt van je velg" monteert. Hierdoor komen je velgen verder door naar buiten te staan. Meestal is dat alleen de bedoeling, en noemen ze het spacers.
En dan het verschil tussen spacer en adapter.
Spacers:
Spacers hebben geen schroefgaten, maar gewone gaten, waar je bouten doorheen vallen. Deze zijn puur bedoeld om je wielbasis (van links naar rechts) op te rekken.
Adapters:
Adapters hebben wel schroefgaten. Heb je adapters die van 5 steeks 100 naar 5 steeks 120 gaan, dan heb je dus 5 schroefgaten in een cirkel met diameter 100mm, én 5 schroefgaten in een cirkel met diameter 120mm.
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Als de spacers een hele grote dikte hebben kun je ook nog een uitvoering hebben waar je de schijf met wielbouten vastzet op de originele naaf en dat er op de schijf zelf weer gewoon tapeinden zitten waar dan weer het wiel met moeren kan worden vastgezet.
Mijn grootste probleem ermee is dat je de krachten op je naaf en lagers en wielophanging anders dan origineel overbrengt omdat het wiel en velg niet op de " goede plek" zitten. Gevaar is ook dat je veel krachten krijgt op je wielbout waardoor deze tijdens rijden kan afbreken ( 1 keer meegemaakt op de A16 en dat wil je echt niet). Bout was trouwens wel aangepast op lengte.
Mijn grootste probleem ermee is dat je de krachten op je naaf en lagers en wielophanging anders dan origineel overbrengt omdat het wiel en velg niet op de " goede plek" zitten. Gevaar is ook dat je veel krachten krijgt op je wielbout waardoor deze tijdens rijden kan afbreken ( 1 keer meegemaakt op de A16 en dat wil je echt niet). Bout was trouwens wel aangepast op lengte.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Maar goed... Ze zij er dus wel... Rsen met een juiste et waarde voor de e21... Heeft iemand daar t type dan van of wat codes zodat k bij de velgenboer hier kan kijke... Alvast bedankt...
Gr. Randy