BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Vandaag maar een afspraak gemaakt voor vervangen motorrubbers...
ik ga toch maar snel op zoek naar een eigen beunplaats, je moet overal zo lang wachten voordat ze een keer een klusje van een halfuurtje voor je kunnen doen, en je betaald je ook nog blauw...
ik ga toch maar snel op zoek naar een eigen beunplaats, je moet overal zo lang wachten voordat ze een keer een klusje van een halfuurtje voor je kunnen doen, en je betaald je ook nog blauw...
Vandaag wou ik naar m'n dealer om die motorsteunrubbers te laten monteren... motor proberen te starten, draait 6x om en geeft het op... accu was duidelijk leeg, dus kabels erbij en zo toch gelukt... snel naar de dealer want ik was natuurlijk al te laat, en pas na montage ging ik denken, hoe kan die accu nou zo snel ontladen? 't is een nieuw exemplaar en ik had niks van licht aan laten staan ofzo. eerste mogelijkheid leek mij m'n radio, die vertrouwde ik toch al niet.
Ik had deze radio van een maat van me gekregen voor tussendoor totdat ik een fatsoenlijke had gekregen, en had 'm er eigenlijk gewoon zo ingezet met de kabels van het cassetekreng wat erin zat.
Ik die kabels nalopen, zijn m'n geheugen en spanning gezellig samen constant met m'n accu verbonden, die staat dus altijd aan, geen wonder dat m'n accu zo snel leeg was:P.
Ik ben overigens erg blij met die motorrubbers, is echt een wereld van verschil! Alles voelt gelijk beter aan.
Uitlaat klappert nog steeds een klein beetje aan het eind, maar ik kom er toch niet achter hoe deze nou te stellen is... is het een kwestie van rubbers vervangen door korte, of iets anders?
Ik had deze radio van een maat van me gekregen voor tussendoor totdat ik een fatsoenlijke had gekregen, en had 'm er eigenlijk gewoon zo ingezet met de kabels van het cassetekreng wat erin zat.
Ik die kabels nalopen, zijn m'n geheugen en spanning gezellig samen constant met m'n accu verbonden, die staat dus altijd aan, geen wonder dat m'n accu zo snel leeg was:P.
Ik ben overigens erg blij met die motorrubbers, is echt een wereld van verschil! Alles voelt gelijk beter aan.
Uitlaat klappert nog steeds een klein beetje aan het eind, maar ik kom er toch niet achter hoe deze nou te stellen is... is het een kwestie van rubbers vervangen door korte, of iets anders?
Trouwens, als je uit omgeving Gouda/Rotterdam komt, kijk even onder "Meetings", daar staat een oproepje van mij om eventueel in een groep naar SM11 te rijden straks.
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
dus toch (voor een groot deel) de motorrubbers! Mooi dat je de bende weer inelkaar hebt en die radio ff beter hebt aangesloten. Maar ehh, dat "casettekreng" hoort wel in een auto van die leeftijd 

Haha ja maar dat "casettekreng" was een lelijk zilvergrijs ding van sony, en m'n cassettebandjescollectie is nou eenmaal niet zo omvangrijk. tevens luister ik nooit maar dan ook nooit radio, dus ik moest even wat anders.uwbuurman wrote:dus toch (voor een groot deel) de motorrubbers! Mooi dat je de bende weer inelkaar hebt en die radio ff beter hebt aangesloten. Maar ehh, dat "casettekreng" hoort wel in een auto van die leeftijd
Voorlopig heb ik even alleen de motor om naar te luisteren, want de radio is eruit totdat ik die draden goed heb gelegd. De vorige eigenaar heeft er echt een zooitje van gemaakt.
Heren, nog maar eens een vraagje:
Waar kan gebonk aan de achterkant allemaal door veroorzaakt worden? dit is vooral het geval op (klote)drempels, korte oneffenheden en andere ruwe ondergronden.
M'n uitlaat kan het niet zijn want die hangt nu volledig strak en met rubbers.
Ik had eerst gereedschap in de achterbak, als ik dit eruit haal is het nog steeds. zelfde geld voor de plank op m'n reservewiel.
Ik zat te denken aan iets met de onderstelrubbers? of misschien subframe achter?
Ik ben van plan binnenkort Gaz Coilovers te bestellen, en aangezien ik dan toch de auto met z'n wieltjes vrij op de brug heb, en ik dan van al het gebonk af wil zijn, ben ik benieuwd waar het aan kan liggen.
iemand tips/ideeën?
Waar kan gebonk aan de achterkant allemaal door veroorzaakt worden? dit is vooral het geval op (klote)drempels, korte oneffenheden en andere ruwe ondergronden.
M'n uitlaat kan het niet zijn want die hangt nu volledig strak en met rubbers.
Ik had eerst gereedschap in de achterbak, als ik dit eruit haal is het nog steeds. zelfde geld voor de plank op m'n reservewiel.
Ik zat te denken aan iets met de onderstelrubbers? of misschien subframe achter?
Ik ben van plan binnenkort Gaz Coilovers te bestellen, en aangezien ik dan toch de auto met z'n wieltjes vrij op de brug heb, en ik dan van al het gebonk af wil zijn, ben ik benieuwd waar het aan kan liggen.
iemand tips/ideeën?
Ligt je reservewiel niet gewoon los?
groeten loentje
groeten loentje
Haha nee die heb ik al vrij snel vastgezet, dat is het niet.loentje wrote:Ligt je reservewiel niet gewoon los?
groeten loentje
Ok, je veerpoten achter zitten ook goed vast?
groeten loentje
groeten loentje
Ja, heb ik gisteravond even naar gekeken en dat zat wel goed ja, kon ze tot mijn schrik nog wel iets strakker aandraaien, maar op herrie maakte het weinig uit.loentje wrote:Ok, je veerpoten achter zitten ook goed vast?
groeten loentje
Heb ook m'n achterbank wat beter vast gezet, leek ook wel te schelen. Ik hoor m'n achterdempers nu ook ook onwijs zuigen, dus die zullen wel op zijn. zsm een schroefset dan maar!
Ik ben erachter wat het is geloof ik! Ik ging vandaag even m'n velgen overspuiten, dus het ding in de lucht zonder wieltjes, zie ik dat m'n uitlaat letterlijk op m'n subframe ligt achter:S
Zit een goeie 10cm uit z'n montagepunt:P nouja dat is dan maar iets voor na de meeting.
Zit een goeie 10cm uit z'n montagepunt:P nouja dat is dan maar iets voor na de meeting.
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Is het rubber eraf dan. Tussen de uitlaat en de beugel zit een ophangframe met rubber.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
Ja ik kan zien waar dat rubber zou moeten zitten, maar dat zit er dus duidelijk niet. zsm bestellen dan maar
Rubber besteld en opgehaald. Wil ik het plaatsen, past het echt van geen kant. Ik zou graag even een fotootje nemen, maar dat laat het weer niet toe:P
Het rubber past in het framepje aan het chassis. Aan het rubbertje hang ik dan het verbindingsstukje met de uitlaat, maar vervolgens zit er een speling van zo'n 3 cm in de breedte tussen dat stukje en het punt waar 'ie hoort te zitten.
Wat is jullie ordeel? uitlaat krom kwam in mij op, maar misschien is het iets anders?
Het rubber past in het framepje aan het chassis. Aan het rubbertje hang ik dan het verbindingsstukje met de uitlaat, maar vervolgens zit er een speling van zo'n 3 cm in de breedte tussen dat stukje en het punt waar 'ie hoort te zitten.
Wat is jullie ordeel? uitlaat krom kwam in mij op, maar misschien is het iets anders?
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Die bevestiging aan de achterzijde zet je vast bij de drie bouten die de midden en einddemper koppelen. Als je die bouten iets lost en dan ook de klem om de achterdemper dan kun je de demper wat draaien zodat hij op een iets andere positie uitkomt. Zo kun je ook zorgen dat ze niet op de cardanas en aandrijfassen terechtkomt.
Gr Peter V.