Even voorstellen: BMW 318i uit 1982

loentje
E21 VIP
E21 VIP

Re: Even voorstellen: BMW 318i uit 1982

Post by loentje »

Zitten er helemaal geen caps meer op?

Maatje van mij heeft ze toen besteld via ebay china, het is namelijk geen standaard afdekmaat.

groeten loentje

Daanzeven
Upcoming E21 fanatic

Post by Daanzeven »

Er zitten er 3 op van Dezent oid. Maar dat is geen gezicht;)
Ik zal Ebay eens even gaan afspeuren.

Vandaag beide spiegels in ere hersteld aangezien die er nogal treurig bij stonden.
Nieuwe logo's zijn onderweg, net als de alarmlichtschakelaar van Mike.
Ben ook aan het kijken naar een nieuw kofferdeksel om de spoiler te lozen...
Daanzeven
Upcoming E21 fanatic

Post by Daanzeven »

Mensen,

De e21 wordt steeds beter, maar om hem af te maken wil ik hem toch graag gaan verlagen.

Ivm de kosten wilde ik alleen een set verlagingsveren installeren, maar nu zag ik dat Wondermike een set Bilstein's te koop heeft.
Ik kan me voorstellen dat als ik die set koop en een set verlagingsveren installeer, ik sowieso een beter resultaat heb, maar is het daarbij ook niet makkelijker om beide te vervangen dan om alleen de verlagingsveren te installeren op mijn originele schokdempers?

Daarbij heb ik een logo besteld dat van plastic blijkt te zijn.... Worden die metalen niet meer gemaakt of ben ik hard genept?:p

Groeten!
Daanzeven
Upcoming E21 fanatic

Post by Daanzeven »

En Michel: Bedankt voor de schakelaar! Hij werkt super;)
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Ik kan me voorstellen dat als ik die set koop en een set verlagingsveren installeer, ik sowieso een beter resultaat heb, maar is het daarbij ook niet makkelijker om beide te vervangen dan om alleen de verlagingsveren te installeren op mijn originele schokdempers?
Voor het vervangen van enkel de veren ben je bijna net zo veel werk kwijt als het vervangen van dempers en veren tegelijk.
Zeker achter heb je de poten sowieso uit elkaar liggen. Voor zal je de alleen nog de moeren moeten lossen bovenop de poten om de dempers te kunnen wisselen.
Het meeste werk is om de voorpoten en achterpoten uit te bouwen en dat moet je toch.
En Michel: Bedankt voor de schakelaar! Hij werkt super;)
Graag gedaan!
So many cars, so little time
Daanzeven
Upcoming E21 fanatic

Post by Daanzeven »

Afgelopen week weer even wat kleine dingetjes aan de auto gedaan en besloten de 13 inch velgen te verkopen.

Bougies vervangen
Uitlaatrubbers vervangen/geplaatst;)
Verdelerkap open gehad en contactjes geschuurd
Logootje vervangen
Deurgreep aan de bestuurderskant gerepareerd met epoxy:p

EIndeloos lopen kloten met de alarmlichtschakelaar :stupidme

Ik krijg het dashboard er namelijk niet helemaal vanaf. Alles lijkt vast te blijven zitten om de ventilatie-schakelaars e.d. Al met al heb ik net te weinig ruimte om goed bij de alarmlichtschakelaar te komen! Is er een betere manier voor? Of is het misschien zelfs mogelijk om hem eruit te werken met een mesje oid?

De auto loopt wel beter, maar start nog steeds slecht als hij een dag heeft stil gestaan. Ook rookt hij nog steeds als een malle... Het lijkt erop dat er iets mis is met de injectie,maar daarover zal de garage binnenkort uitsluitsel moeten geven...
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Wat betreft het middenconsole. Ik ga ervan uit dat je de drie draaischijven verwijderd en daaronder de schroefjes losmaakt? Aan de bovenzijde heb je dan ook schroefjes zitten.
Verder kun je dan het middendeel niet heel erg veel bewegen omdat de drie verwarmingsbedieningskabels nog vastzitten.

Die alarmlichtschakelaar kun je toch relatief makkelijk verwijderen compleet?

Het roken van je motor? Rookt ze blauw of zwart? Als jij een injectieprobleem heb dan zou het een rijke verbranding zijn en dat levert benzinelucht en over het algemeen zwarte rook op. Als het echt blauw is dan praten we toch over olieverbruik.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Daanzeven
Upcoming E21 fanatic

Post by Daanzeven »

Ik dacht dat het lastig zou worden om de schakelaar los te maken zonder het dashboard te verwijderen dus wilde het risico niet nemen... (Dat is wat je bedoelt toch?)

Jij zegt dus dat je de schakelaar er bij wijze van spreken uit kan pielen met een mesje oid?

Over de rook: die is goed blauw... Dus het heeft iets met olie te maken.

Als de auto stationair draait voor een stoplicht en dat duurt langer dan een halve minuut, dan begint ze enorm te roken zodra ik weg rijd.
Dat is dan ook maar heel even: zodra ik hoger in toeren kom zie je het niet meer.

Kan het zijn dat er iets is met het carter waardoor ze zo rookt? Of is het aannemelijker dat het ligt aan zuigers/zuigerveren of kleppen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment bijna niet langs een garage durf te gaan omdat ik doodsbang ben voor hun oordeel!
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Alarmlichtschakelaar met houder zit idd geklikt dus die wip je er (voorzichtig) zo uit hoor

Als je vooral na stationair draaien (oa verkeerslicht) olierook hebt zijn de klepseals de grootste boosdoener, die zullen verdroogd of uitgehard zijn.

Beste is cilinderkop eraf maar het is ook te doen met de kop er nog op en dat is stukken minder tijdrovend en minder duur. Benodigd: kleppentang en een ventiel om je verbrandingskamer onder druk te zetten zodat de betreffende klep bovenin blijft. Doorgaans moet wel het inlaatspruitstuk eraf maar dat kan geen kwaad. Matig bereikbaar maar die pakkingen mogen ook weleens ververst.

Is het spoedeisend: wel als je hele steden blauw zet en een liter olie op de 1000 km gebruikt maar anders kun je daar nog best even mee doorrijden hoor, hoeft voor de APK ook geen belemmering te zijn.
Regards/groeten, Jeroen
Daanzeven
Upcoming E21 fanatic

Post by Daanzeven »

Dat van die APK is een hele geruststelling, aangezien die vrijdag afloopt!
Heb je enig idee wat er vervangen van de klepseals zou kosten bij een garage?
Ik zou het het liefst zelf doen maar ben bang dat ik dan halverwege ergens strand... Zou ook weer zo lullig zijn. Mocht ik het laten doen bij een garage zeggen zij neem ik aan niet datze het ook wel willen doen zonder de kop eraf te halen?;)
Ik ga eens nadenken of ik de uitdaging aandurf!
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

De alarmlichtschakelaar kan je het beste verwijderen door het speakerrooster er voorzichtig uit te halen en dan druk je hem zo naar voren.
Dan maak je ook geen schade aan je verwarmingspaneel.
So many cars, so little time
Daanzeven
Upcoming E21 fanatic

Post by Daanzeven »

Poosje geleden dat ik hier was, maar dat kwam omdat ik 2 maanden in Frankrijk zat met de E21!

Hij heeft geen klap verkeerd gegeven, ondanks de zware belasting in de Franse Alpen die de auto 2 maanden lang te verduren kreeg.
Na alle twijfels over of ik de auto wel wilde houden heb ik nu besloten dat ze nooit meer weg gaat!

Hier nog een fotootje van een mooie 323i die ik daar tegenkwam bij een handelaar.

http://img28.imageshack.us/img28/8718/imagejio.jpg
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Kijk, dat zijn mooie berichten, super toch hoeveel lol je kunt beleven met zo'n oudje en ze houden het prima vol ook! Als je nog meer foto's hebt zijn die natuurlijk altijd welkom!
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

+1, mooi dat je zo'n goede trip hebt gehad met je E21!!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

idd, en een e21 is gewoon een betrouwbare bolide!

wat kostte die 323i?

groeten loentje
Post Reply