Afgelopen week voor de eerste keer de auto uit de kantelbok gehaald en op de brug gezet om te kijken hoe veel te breed alles word en wat er aangepast moet worden om het te laten passen. Omdat ik echt niet een polyester uitbouw wil, zijn we eerst gaan kijken hoeveel we uit moeten bouwen en wat ik mooi vind. Daarna kijken we hoe en waar alle bevestigingen komen.
Toen we de voorkant wouden op meten, en de vooras op de juiste plek stond, stuiten we gelijk al op het eerste probleem... de as kon niet veder naar rechts omdat de stuurstang tegen het chassisbalk van de e21 kwam...
Maar we konden wel goed zien waar de bevestigingen punten uit kwamen (precies buiten de chassis balk van de e21) dus we gaan er een extra chassis balk naast maken, even kijken hoe die van de e92 m3 er uitziet. Als het in de buurt komt gaan die er vast aan de buitenkant maken, zodat we gebruik kunnen maken van de originele ophangpunten en bouten!
En dan kunnen we een kleinstukje uit de chassis balk van de e21 halen zodat de stuurstang er langs kan.
Verder moet de ophangpunten van de schokbrekers verder naar buiten komen, anders staan de schokbrekers te schuin. Maar we kunnen ze maar maximaal 3 cm verder naar buiten verplaatsen, dus dat word nog ff knijpen of we dat redden.

Ik ben dus nu opzoek naar de tekeningen van de e92 m3, omdat ik de maat moet hebben van afstand tussen de schokbrekers, dat is namelijk ons uitgangspunt!
Maar de buitenste bevestiging punten van de vooras steken buiten de auto uit.... Dus de auto zal breder moeten worden, nu hebben we gefantaseerd om de hele e21 door te slijpen en te verbreden, zodat alles toch past ik geen uitbouw set hoef...
Peter de plaatwerker was er al klaar voor!!

Maar na overleg met de rdw en verschillende info hebben opgevraagd wat dat allemaal gaat kosten (nieuw ramen, dashboard, grill enz) hebben we er toch vanaf gezien!
Maar de auto moet wel breder worden en nu heb ik iets nieuws bedacht! We gaan er een nieuwe dorpel aan maken die 6cm breder is zodat de buitenste bevestiging punten van de vooras daar aan vast kunnen. Dan slijpen we de hele onderkant los en buigen alles vanaf de horizontale lijn van de e21 iets naar buiten tot aan de nieuwe dorpel! Zo heb ik toch de breedte en hoef ik niet zoveel aan te passen en lijkt het toch (enigszins) origineel!
Een maatje van me heeft dit getekend en ik denk dat dit heel mooi kan worden! (komen later foto's van)
Daarna zijn we met de achteras mee gegaan....
De achter as past wel aardig, alleen steekt het ook 6cm per kant uit, maar door de uitbouw komen we daar wel mee weg!
En de reservewiel bak zal moeten worden verwijderd.\
